همکاری بایننس با اسرائیل علیه ایران در حوزه رمز ارز

  • توسط نویسنده
  • ۱۰ ماه پیش
  • ۰

آزاده کیاپور – بایننس از همکاری بین تیم تحقیقاتی حوزه تحریم‌های این صرافی و وزارت دفاع اسرائیل، برای آنچه به زعم خود مقابله با عملیات تامین مالی تروریسم بین گروه‌های ایران و حزب‌الله نامیده، خبر داد.

به گزارش عصر ارتباط سایت cryptonews در گزارشی مدعی شد، یک پست وبلاگی در روز 29 ژوئن نشان داد هدف این عملیات، ردیابی عملیات تامین مالی تروریسم مرتبط با ایران است.

بایننس مدعی شده که این تلاش، به منزله تعهد آنها به تقویت امنیت اکوسیستم جهانی رمزنگاری و بلاک‌چین قلمداد شده است و در همین راستا تیم تحقیقاتی حوزه تحریم‌های بایننس، میلیون‌ها دلار مرتبط با یک گروه در ایران را کشف و ضبط کرده است.

طبق این پست وبلاگی، بایننس با سازمان‌های مجری قانون و رگولاتورهای بین‌المللی برای مبارزه با جرایم مالی غیرقانونی سایبری و دفع بازیگرانی که بد نامیده می‌شوند همکاری می‌کند. بایننس از طریق همکاری با وزارت دفاع اسرائیل، به توقیف میلیون‌ها دلار ارز دیجیتالی که ادعا شده توسط مرتبطان با ایران برای تامین مالی تروریسم سرقت شده بود، کمک کرد. تیم تحقیقاتی حوزه تحریم‌ها و مقابله با تامین مالی تروریسم در بایننس، به دور زدن این عملیات کمک کرد.

صرافی کریپتو خاطرنشان کرد این تیم فقط نهادهای تحریم‌شده را هدف قرار می‌دهد، نه کاربران بی‌گناه ارزهای دیجیتال را.

پس از اتفاق اخیر، دفتر ملی مبارزه با تامین مالی تروریسم (NBCTF) و واحد ملی جرایم سایبری اسرائیل، از تیم تحقیقاتی بایننس به دلیل مشارکت برای حفظ امنیت جهانی قدردانی کرد. تیم بایننس نیز اعلام کرد که از سرکوب موفقیت‌آمیز بودجه نیروی عملیات برون‌مرزی مرتبط با ایران خوشحال است.

چشم‌انداز فعلی ارزهای دیجیتال به‌ویژه در برابر بازیگران بد که سرمایه‌های کاربران بی‌گناه را برای فعالیت‌های غیرقانونی ربوده‌اند، حساس است.

این موضوع می‌تواند تا حدودی به دلیل مقررات اندک بازار رمزارز باشد.

با این حال، بایننس خاطرنشان کرد که تیمش با شناسایی و علامت‌گذاری عملیات توسط حساب‌های تحریم‌شده و مشکوک، به شدت این فعالیت‌های غیرقانونی را رصد می‌کند. عاری نگه داشتن بازار کریپتو از بازیگران بد، برای تسهیل پذیرش جریان اصلی رمزارز بسیار مهم است.

بنا بر اعلام بایننس، «یک عنصر حیاتی باز نگه‌داشتن بازارهای رمزنگاری در سراسر جهان، تضمین پاک ماندن بازارها و عاری بودن آن، از عوامل غیرقانونی است. این پرونده، اولین موردی نبود که در آن تیم بایننس با سازمان‌های مجری قانون برای مبارزه با جرایم مالی همکاری می‌کرد.

پست وبلاگی 29 ژوئن نشان داد تیم تحقیقات بایننس روی بیش از 47 هزار پرونده با آژانس‌های مجری قانون همکاری کرده است. این تیم فاش کرد تنها در سال جاری با 900 میلیون دلار، به مسدودسازی و ضبط بیش از 1 میلیارد دلار از مبادلات و وجوه غیرقانونی کمک کرده است.

بایننس برای تسریع تلاش‌ها در کاهش جرایم مالی و سایبری، یک برنامه آموزشی هماهنگ با نام برنامه آموزش اجرای قانون در سراسر جهان ایجاد کرد. هدف این برنامه، کمک به سازمان‌های مجری قانون و دادستان‌ها برای کشف جرایم مالی و تعقیب بازیگران بد است.

در حال حاضر، ارزهای دیجیتال به یک رسانه ترجیحی تبدیل شده که توسط گروه‌های تروریستی برای پولشویی و تامین مالی عملیات تروریستی استفاده می‌شود.

این امر، عمدتا به دلیل ناشناس بودن گروه‌ها و افراد در تراکنش‌های رمزنگاری‌شده است.

یک مثال مناسب، گروه لازاروس کره‌شمالی است؛ یک سازمان بدنام جرایم سایبری که وجوه کاربران را از شرکت‌های رمزنگاری سرقت می‌کند. گفته می‌شود این گروه، تا کنون میلیاردها دلار ارز دیجیتال از پروتکل‌های مختلف سرقت کرده است.

در این رابطه، مجریان قانون در حوزه‌های قضایی مختلف، از جمله اتحادیه اروپا، در زمینه جلوگیری از فرار تروریست‌ها و مجرمان تخطی‌کننده از قوانین مبارزه با پولشویی با استفاده از ارزهای دیجیتال، همواره در حال تلاش هستند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *