بازدید رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

  • توسط نویسنده
  • ۵ ماه پیش
  • ۰

به گزارش روابط عمومی «مافا» دستگاه قضا، محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و هیئت همراه از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید به عمل آورد و در ادامه با دکتر رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون زمینه‌های همکاری دو جانبه به گفتگو پرداختند.
در حاشیه این بازدید، مسائل مربوط به همکاری دو نهاد در حوزه هوش مصنوعی، تست و تأیید تجهیزات الکترونیکی قوه قضاییه و همچنین ارائه راهکار و استفاده از ظرفیت پژوهشی موجود در پژوهشگاه جهت رفع نیازهای قوه قضایی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محمد کاظمی فرد در این نشست، از زحمات و دستاوردهای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه و ارتقای علوم و فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی تقدیر کرد و گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همواره رویکرد همکاری با نهادهای پژوهشی و دانشگاه های کشور را داشته و ما نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا با نگاه پژوهشی در زمینه ارائه خدمات به مراجعین، افزایش کارایی و کیفیت فعالیت‌های قضایی هستیم.
وی افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، به عنوان مرجع مسئول برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضاییه، آماده همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های مورد نیاز و اولویت‌دار است.
در ادامه این دیدار رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از حضور و توجه دکتر کاظمی فرد به فعالیت‌های این پژوهشگاه قدردانی کرد و گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از مراکز علمی و پژوهشی و بزرگترین مرکز پژوهشی فاوا در کشور، دارای توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالایی در زمینه تولید و انتقال دانش، ابتکار و نوآوری، طراحی و توسعه سیستم‌ها و شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی، آزمایش و تأیید تجهیزات الکترونیکی و همچنین انجام پروژه‌های پژوهشی و مشاوره‌ای در حوزه فناوری‌های نوین می باشد.
وی ادامه داد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به رسالت و وظایف خود، همواره آماده همکاری و ارائه خدمات به قوه قضاییه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی کشور در زمینه‌های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
همچنین در این نشست روسای پژوهشکده‌ها و مراکز به ارائه دستاوردهای پژوهشگاه در حوزه‌های فعالیت خود پرداخته و پیشنهادهایی در خصوص زمینه‌های همکاری با قوه قضاییه مطرح نمودند.
در پایان این دیدار، دکتر کاظمی فرد چندین طرح همکاری از جمله همکاری در حوزه هوش مصنوعی و خط و زبان فارسی، تست و تأیید تجهیزات الکترونیکی قوه قضاییه، بحث تبدیل پرونده های فیزیکی به پرونده های الکترونیکی و همچنین همکاری در حوزه امنیت سایبری را به عنوان شروع همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و قوه قضاییه مطرح کرد و قرار شد جزئیات این طرح‌ها در جلسات کارشناسی نهایی و اجرایی گردد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *