سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

  • توسط نویسنده
  • ۳ ماه پیش
  • ۰

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، مهدی صفاری‌نیا، رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه جمهوری اسلامی، بزرگترین زیست بوم نوآوری در منطقه است، افزود: آینده از آن نوآوری بوده و اتفاقات جهانی در مسیر پیشتازی فناوری است. همچنین نیروی .انسانی و نخبگان یکی از اساسی ترین بهانه های پیشرفت و پیشتازی نوآوری هستند

وی، رویداد های بین‌المللی که در سطح مناطق با هدف معرفی زیست بوم کشورهای مختلف برای نخبگان و شرکت های دانش‌بنیان برگزار می‌شوند  را یکی از ابزارهای موثر برای جذب نخبگان اعلام کرد.
صفاری نیا ضمن بیان اینکه تمرکز در اقتصاد نوآوری، هدف گذاری ویژه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی INOTEXاست گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های وسیع حوزه نوآوری در جمهوری اسلامی ایران و علاوه بر آن رشد شرکت های دانش‌بنیان باید این توانایی ها به نحوه صحیح معرفی شود و نباید این پیشتازی را از دست داد بلکه باید به دنبال آن سهم مناسبی از بازار را به دست آورد که سبب ارتقا امیدآفرینی خواهد شد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ میزبان مجموعه هایی خواهیم بود که در حوزه بنگاهی خود، حرفی برای گفتن دارند و بتوانند اثر گذاری خود را در اقتصاد کشور، معرفی کنند. همچنین لازم به ذکر است که این قاعده محدود به داخل نیست و شرکت‌های خارجی که علاقمند به فعالیت در ایران هستند نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.
رییس پارک فناوری پردیس ضمن بیان اینکه در این دوره سهم بزرگی به شرکت های صنعتی بزرگ اختصاص داده‌ایم،افزود: در سیزدهمین دوره اینوتکس از شرکت های فناور (استارتاپی یا نوپا) و نهادها و سازمان‌های دولتی که بتوانند برنامه‌های خود را در حوزه نوآوری معرفی کنند میزبانی خواهیم کرد.

تفاوت ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

در ادامه، سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه المللی نوآوری و فناوری ضمن اشاره به اینکه اینوتکس ۲۰۲۴، میزبان تمام بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری است، بیان کرد: ثبت نام از اول بهمن ماه در سایت اینوتکس آغاز شده است و تا 20 فروردین ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: کسانی که تا ۳۰ بهمن ماه اقدام به ثبت‌نام کنند، مشمول تخفیف ۲۰ درصدی ثبت نام زودهنگام می‌‌شوند. همچنین در این رویداد به شرکت‌های دانش بنیان، ۷۰ درصد تخفیف برپایی غرفه و حضور در اینوتکس با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تعلق خواهد گرفت.

به گفته او، هزینه دریافت هر متر زمین بدون غرفه سازی ۹۸۰ هزار تومان و هر متر زمین با غرفه سازی تیپ، یک میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود.

دبیر نمایشگاه المللی نوآوری و فناوری با‌ اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش نمایشگاه حدود ۴۵۰ مشارکت کننده است، افزود: باتوجه به اینکه سال‌های گذشته با کمبود فضا مواجه می‌شدیم ؛امسال مقرر شده است تمام ثبت نام کنندگان در یک جلسه مصاحبه آنلاین ، هدف از حضور خود در نمایشگاه و محصول یا خدمت نوآورانه ای را که قصد به نمایش گذاشتن دارند،ارائه دهند و پس از آن ارزیابی صورت گیرد.

وی همچنین اینکه از برگزاری ۲۰ رویداد مختلف در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۸۳ تفاهم نامه و قرارداد در جهت رفع مشکلات صنایع به مبلغ ۲۷۷ میلیارد تومان امضا شد. همچنین میزبان ۲۵ هیأت خارجی از کشور های ترکیه، پاکستان و روسیه بودیم.

در نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX  ۲۰۲۴ نیز برای کشور های بلاروس، قزاقستان و روسیه دعوت نامه ارسال شده است.

نمایشگاه اینوتکس به صورت آنلاین و حضوری برپا خواهد شد

مجتبی جباری پور، معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه اینوتکس، یک پلفترم و یا یک سکوی برای همکاری، هم‌افزایی و تعامل بازیگران زیست بوم نوآوری کشور برای رسیدن به اهداف مدنظر است، عنوان کرد: در این راستا چند هدف اصلی از جمله شکل گیری و هم‌افزایی فعالان نوآوری و فناوری، جذب سرمایه و سرمایه گذاری بوده و شبکه سازی و بومی سازی حوزه فناوری و نوآوری در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX دنبال می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه اینوتکس مذکور در سه بخش برپا خواهد شد؛ بخش اول ، بخش نمایشگاهی است ؛ این بخش میزبان شرکت ها و صنایعی خواهد بود که موضوع یا محصول نوآوری برای عرضه دارند. بخش دوم، بخش رویدادی نام دارد که با هدف تحقق هم‌افزایی و تعامل سیاست‌گذاران، رویدادهای مختلفی برنامه ریزی شده است و بخش سوم، بخش آنلاین است. از سال ۱۴۰۰ باتوجه به همه‌گیری ویروس کرونا ،تمام بخش های کشور مجبور شدند در حوزه آنلاین فعال شوند. در این میان اینوتکس 1400 به صورت آنلاین برگزار شد و به دنبال آن مقرر شد همه‌ساله برای افرادی که قادر به حضور در نمایشگاه نیستند به صورت برخط بهره‌مند شوند.

گفتنی است در حاشیه این نشست خبری از پوستر اینوتکس ۲۰۲۴ هم رونمایی شد.

این رویداد با شعار «زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» در تلاش است با همراهی و مشارکت بازیگران بزرگ زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور، بستری مطلوب برای مشارکت و همکاری، سرمایه‌گذاری و شبکه‌سازی برای اجزای مختلف این زیست‌بوم ایجاد کند.

علاقمندان جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به نمایشگاه اینوتکس و نحوه ثبت‌نام می‌توانند شبکه‌های اجتماعی نمایشگاه اینوتکس را به نشانی inotexevent دنبال کرده یا به Inotex.com مراجعه کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *