کنگره آمریکا کارگروه ویژه هوش مصنوعی ایجاد می‌کند

  • توسط نویسنده
  • ۲ ماه پیش
  • ۰

به گزارش مهر به نقل از رویترز، تلاش های کنگره برای تصویب قانونی برای هوش مصنوعی با وجود پیشنهادات حقوقی متعدد و گردهمایی های رده بالا در سال گذشته میلادی با مانع روبرو شد.

مایک جانسون یکی از نمایندگان جمهوری خواه و حکیم جفریز رهبر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا اعلام کردند کارگروه ویژه مذکور مسئولیت تهیه گزارشی جامع و کامل را دارد و باید اقدامات متناسب برای محافظت از ملت در مقابل تهدیدهای فعلی و نوظهور را در نظر بگیرد.

گزارش کارگروه ویژه کنگره آمریکا شامل دستورالعمل اصولی، توصیه هایی برای چشم انداز پیش رو و پیشنهادات سیاست گذاری دو جانبه با همکاری کمیته ها خواهد بود.

جی اوبرنولت رییس این کارگروه ۲۴ نفره خواهد بود. به گفته او گزارش آنها استانداردهای رگولاتوری و اقدامات ملزوم از سوی کنگره برای محافظت از شهروندان و پشتیبانی از ادامه سرمایه گذاری و نوآوری در هوش مصنوعی را نشان می دهد.

هوش مصنوعی مولد که قادر به تولید متن، عکس و ویدئو است، هیجان زیادی در بازار ایجاد کرده است. این درحالی است که کارشناسان بیم دارند فناوری مذکور به منسوخ شدن برخی مشاغل، اختلال در انتخابات و احتمالا غلبه بر انسان منجر شود و پیامدهای فاجعه باری داشته باشد.

پس از آنکه در ماه ژانویه تماس های رباتیکی با دیپ فیک جوبایدن از شهروندان یک ایالت آمریکایی خواست در انتخابات به وی رای ندهند، چالش هوش مصنوعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. پس از این رویداد، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در ماه جاری میلادی(فوریه)برقراری تماس با صداهای تولید شده با هوش مصنوعی را غیرقانونی اعلام کرد.

جفریز در این باره می گوید: همچنین ظهور هوش مصنوعی نشان دهنده مجموعه ای از چالش ها و دستورالعمل های خاصی است که باید برای محافظت از مردم آمریکا به کار گرفته شود.

در ماه اکتبر ۲۰۲۳ میلادی یک دستور اجرایی امضا کرد تا ریسک های هوش مصنوعی را کاهش دهد. در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی وزارت بازرگانی این کشور پیشنهاد کرد شرکت های رایانش ابری ملزم به تعیین آن شوند که آیا شرکت ها و ماهیت های خارجی به مراکز داده آمریکا برای آموزش مدل های هوش مصنوعی شان دسترسی دارند یا خیر.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *