«رادار‌گیم» و تحقق یک قول به میلیون‌ها ایرانی

  • توسط نویسنده
  • ۲ ماه پیش
  • 5

محمد جعفرپور

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت

وجود جمعیت بالای جوان در ایران، همواره سطح تقاضا و مطالبات پیرامون این قشر را پررنگ‌تر از سایر اقشار کرده و می‌کند.

بر اساس آمارها، ایران دارای یک جمعیت قریب به 35 میلیون گیمر (متقاضیان بازی‌های دیجیتال) است و متعاقب آن حجم بالایی از نیازها و دغدغه‌های خانواده‌ها نیز به این حوزه بازمی‌گردد. نظر به اهمیت همین مسأله بود که پاسخ به نیاز این میزان از جمعیت کشور، در زمره قول‌های رئیس‌جمهور محترم بود.

در همین راستا بود که در دی‌ماه سال 1401، سامانه و اپلیکیشن «رادار بازی» (radar.game) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

در خصوص اهمیت و دستاوردهای کلان و متعدد راه‌اندازی این سامانه رایگان جهت تسهیل خدمات‌دهی به هموطنان عزیز و رفع کاستی‌ها، می‌توان به ایجاد و استقرار سرویس CDNآنلاین جهت دانلود و نصب بازی‌ها از روی سرور داخلی به منظور کاهش شدید هزینه‌های کاربران و متعاقب آن جلوگیری از خروج دیتا و ارز از کشور، حذف واسطه‌ها و اخذ وجوه اضافه از کاربران، افزایش سرعت دانلود و نصب بازی‌های آنلاین، ارائه تنظیماتDNS اختصاصی جهت کاهش پینگ‌بازی‌ها، رفع تحریم ایرانی‌ها از سوی برخی سازندگان بازی‌های خارجی و ایجاد کانال و صفحه پشتیبانی و پاسخگویی روی پلتفرم‌های «بله» و «ویراستی» اشاره کرد.

از دیگر مزیت‌های تحقق وعده رئیس‌جمهور محترم در سال‌جاری نیز می‌توان به سالم‌سازی فضای بازی‌ها و رفع دغدغه خانواده‌‌ها، اخذ تأییدیه‌های امنیتی از کسپرسکی، گوگل‌پلی و مایکروسافت استور و درنهایت عدالت‌محوری در خصوص سرعت اعمال تراکنش بازیکن‌های ایرانی نسبت به سایر بازیکن‌های خارجی اشاره کرد.

نتیجه همین اقدامات بود که منجر به رضایت و استقبال میلیونی گیمرهای ایرانی شد، به نحوی که از سال 1401 تعداد کاربران سامانه رادارگیم از 1 میلیون کاربر، امروز و بر اساس گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به 13ونیم میلیون کاربر فعال رسیده است.

نکته مهم دیگر آنکه این ظرفیت با تدابیر و بسترهای فراهم‌شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پتانسیل افزایش و پذیرش حدود 35 میلیون کاربر برای این سامانه نیز وجود دارد.

در حال حاضر 112 عنوان بازی روی این سایت جهت دانلود و نصب وجود دارد که 18 بازی ایرانی است و به‌زودی 23 عنوان بازی (بین‌المللی) هم به این لیست اضافه خواهد شد. به این ترتیب با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده و استقبال میلیونی کاربران ایرانی که مهر تأییدی بر استمرار و پایداری خدمات مطلوب بر بستر سامانه رادار گیم است، یک وعده مهم دیگر به کاربران و خانواده‌های محقق شده و خدمات مبتنی بر آن، به یاری خداوند و تلاش متخصصان کشور، تداوم خواهد یافت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin