ارائه خدمات برخط دستگاه‌های اجرایی در سالن دولت الکترونیکی نمایشگاه الکامپ

  • توسط نویسنده
  • ۵ روز پیش
  • ۰

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ، با شعار «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» ۹ تیرماه آغاز به کار خواهد کرد و تا 12 تیرماه ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه مجموعه‌های استارتاپی و شرکت‌های فعال در این حوزه در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت تا به رشد اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنند.

«محمد خوانساری» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام حضور در بیست و هفتمین نمایگشاه الکامپ گفت: این حضور با تکیه بر اقدامات و توانمندی‌های سازمان صورت گرفته است. نمایشگاه الکامپ علاوه بر آنکه محلی برای نمایش و معرفی دستاوردهای سازمان فناوری اطلاعات است، فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر مردم با خدمات پنجره ملی خدمات هوشمند دولت نیز محسوب می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در سالن دولت الکترونیکی، خدمات بیش از ۴٠ دستگاه که خدمات پرکاربرد را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می‌کنند، به بازدیدکنندگان این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سالن دولت الکترونیکی، دیگر دستگاه‌های اجرایی نظیر قوه قضاییه، مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهر سازی و دیگر ارایه‌کنندگان خدمت حضور خواهند داشت.

خوانساری تصریح کرد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir راهی امن و مطمئن، برای دسترسی اینترنتی به خدمات دولتی، از طریق یک سیستم یکپارچه است. این سامانه با هدف ایجاد سهولت در ارائه خدمات دولتی به شهروندان راه‌اندازی شده و از طریق آن، شهروندان می‌توانند با یک مرتبه احراز هویت، از خدمات دولتی ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاوه بر خدمات دستگاه‌های اجرایی، سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف نظیر، ابر دولت، توسعه مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX)، سامانه پیام ایران، ایجاد و توسعه پنجره واحد زمین و دستورالعمل‌هایی مانند توانمندسازی و حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و پیام‌رسان‌های داخلی و امنیت سایبری را در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد داد.

رویکرد بیست و هفتمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) این است که بیش از گذشته از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود. بخش عمده‌ای از سرمایه در صنایع قدیمی‌تر هزینه شده و برگزاری این نمایشگاه بستری را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران بخشی از سرمایه خود را به سمت استارتاپ‌های جدید هدایت کنند.

مجموعه الکامپ امسال با مدیران تخصصی خود شکل گرفته و همگی در این حوزه فعالیت دارند. طبق آخرین آمار حدود ۳۰۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و در مساحت ۲۷ هزار متر حضور خواهند داشت. از این گروه ۵۰ متقاضی حوزه استارتاپ بوده‌اند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *