افزایش اختیار رگولاتورها برای تجزیه شرکت‌های فناوری در آمریکا

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – کمیته قضائی مجلس آمریکا لایحه‌ای را تأیید کرده‌ که طبق آن شرکت‌های بزرگ فناوری باید بین اداره یک پلتفرم و رقابت در آن، یک مورد را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به این ترتیب فرایند رأی گیری ۲ روزه برای تأیید اقداماتی که به طور مستقیم قدرت برخی از شرکت‌های فناوری آمریکایی را کنترل می‌کند، به اتمام رسید.

این لایحه به رگولاتورهای فدرال اجازه می‌دهد در صورت تضاد منافع شرکت‌هایی که هم اپراتور یک پلتفرم هستند و هم کالاها و خدمات خود را در آن می‌فروشند، آنها را تجزیه کنند. در حقیقت این لایحه قانونگذاران را در مقابل شرکت‌های بزرگی مانند آمازون قرار می‌دهد که در پلتفرم خودشان با فروشندگان طرف سوم کالاها رقابت می‌کند.

لایحه مذکور با توجه به اقدامات آنتی تراست پیشین مانند تجزیه شرکت AT&T ارائه شده است.

این لایحه با ۲۱ رأی موافق در مقابل ۲۰ رأی مخالف در کمیته سنا تأیید شده است. دیوید سیسلین رئیس کمیته آنتی تراست مجلس اعلام کرد لایحه مذکور باید تصویب می‌شد زیرا شرکت‌های فناوری تاکنون رفتار عادلانه ای نداشته‌اند.

او در این باره گفت: گوگل، آمازون و اپل هر کدام محصولات خود را در نتایج جستجو ارجحیت می‌دهند. در حقیقت به طور ناعادلانه خود را بر رقبایشان اولویت می‌دهند.

کمیته قضائی مجلس آمریکا در رأی گیری های دیگری که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته قبل برگزار شد، لایحه‌هایی را تأیید کرد که به موجب آنها شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون نمی‌توانند رقبایی که در پلتفرم هایشان حضور دارند را محروم کنند. همچنین شرکت‌های بزرگ باید درباره قانونی بودن فرایندهای ادغام خود بیشتر تأمل کنند. این درحالی است که تا پیش از این رگولاتورهای آنتی تراست (ضدانحصار) قانونی بودن فرایند ادغام را تأیید می‌کردند. همچنین این کمیته اقداماتی را تأیید کرد که طبق آنها پلتفرم‌های فناوری باید به کاربران اجازه دهند اطلاعاتشان را به مکان دیگری منتقل کنند.

در کنار این موارد کمیته قضائی مجلس آمریکا به افزایش بودجه سازمان‌های مجری قانونی آنتی تراست نیز رأی داد.

البته باید اشاره کرد اتاق بازرگانی آمریکا، آمازون، اپل، فیس بوک، آلفابت و گوگل مخالفت خود با تصویب اقداماتی علیه شرکت‌های فناوری را اعلام کرده‌اند و هیچ ضمانتی وجود ندارد که این لوایح به قانون تبدیل شوند.

منبع: آی‌سی‌تی نیوز


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *