ساعتی با آقای نادر رضائی منش مدیر عامل شرکت لعابایران:

  • توسط نویسنده
  • ۱ ماه پیش
  • ۰

تاریخچه شرکت:

این شرکت((شرکتی شبه دولتی و نیمه خصوصی است))بعد از انقلاب اسلامی در سال هزارو سیصد و شصت جواز تاسیس گرفت و از سال هزار و سیصد و شصت و پنج آغاز به کار کرده است. این مجموعه از شرکت های شستا و سازمان تامین اجتماعی است.

به گفته آقای رضائی منش این شرکت بین سالهای 1390 الی 1399 دچار افول می شود، در حدی که توان پرداخت حقوق کارمندان خود را نیز نداشته است. اما به کمک نیروی انسانی خود شرکت از نیمه دوم سال 1399 روبه رشد می رود در حدی که در سال 1400 به سود تقریبی چهار  الی پنج میلیاردی و بعد به سود ده میلیارد می رسد. سال 1402 حدود چهل میلیارد تومن سود خالص داشته ایم.

این شرکت در اردیبهشت 1402 از معاونت علمی تحقیقاتی ریاست جمهوری مجوز دانش بنیان خود را اخذ نموده.

محصولات این شرکت:

محصول این شرکت از جنس کالای واسطه ای است. ((در واقع از دسته کالاهایی است،که به طور مستقیم به دست مصرف کننده نمی رسد.))

لازم به ذکر می باشد، که در صنعت کاشی و سرامیک گران ترین مواد اولیه لعاب مربوط به آن می باشد.

امایکی از سختیهای فروش لعاب این است که ابتدا، باید تست های مربوط به آزمایشگاهی برروی آن انجام و سپس تست صنعتی و در نهایت تست انبوه را با موفقیت پشت سر بگذارد.

این شرکت به واسطه تیم تحقیق و توسعه خود که متشکل از نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده در داخل خود شرکت می باشد به محصولات جدید دست پیدا کرده است.

محصولاتی که جایگزین مواد اولیه خارجی در صنعت کاشی و سرامیک میشوند، که شامل شوگر و وتوزا و گرانولی می باشند. ((به گفته مدیر عامل شرکت:این مجموعه توانسته است یک و نیم میلیون یورو هم صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کند))

یکی از محصولات این شرکت در حال فرایند تحقیقات بر روی آن می باشند و تا حدود 30 الی 40 درصد پیشروی داشته اند، پیگ منت جوهر دیجیتال است.(( هیچ کدوم از کشورهای خاورمیانه و به غیر از چهار پنج تا کشور در دنیا در حال حاضر این تکنولوژی تولید پیگمنت جوهر دیجیتال رو ندارند))

یکی از طرح های این مجموعه تولید سیلیکات سدیم است. این ماده در صنعت مصارف گسترده ای دارد. البته هدف آنها فعلا تولید سیلیکات سدیم جامد بعد مایع و بعد سیلیکا ژل است. یکی از مصارف اصلی سیلیکا ژل در رتوبت گیر ها است.

صادرات جایگزین واردات:

این شرکت اولین صادرکننده لعاب در کشور بوده ((ازسال نود و شش تا سال نود و هشت حجم زیادی به کشور ترکیه صادرات داشته است)). تا قبل از سال هزار و سیصد و نود و نه بخش عمده ای از لعاب کشور از خارج وارد می شد،  اما دیگر در داخل تولید می شود که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت قابل رقابت با موارد خارجی می باشد

مشکل در صادرات:

بدلیل آنکه تا سال نود و شش بحث رفع تعهد ارزی و برگشت دلار وجود نداشت واز سال هزار و سیصد و نود و هفت که مشکلات ارزی و تحریم ها بیشتر شدت گرفت، بحث برگشت دلار به کشور خیلی جدی شد. به گفته مدیر عامل مجموعه دوستانی که در این جا فعال بودند دلار هارو  در قالب یورو مواد اولیه برگرداندند اما فرآیندش را رعایت نکردند. الان یکی از معضل این مجموعه کارت بازرگانی آن است که به دلیل رفع تعهداتی که در اصل برگشت خورده اما فرآیندش رعایت نشده، به مشکل برخورده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *