معامله جدید ادوب به رقابت در انگلیس آسیب می زند

  • توسط نویسنده
  • ۷ ماه پیش
  • 2

به گزارش مهر به نقل از رویترز، رگولاتور رقابت انگلیس اعلام کرد قرارداد شرکت ادوب (مالک نرم افزار فوتوشاپ) برای خرید پلتفرم طراحی مبتنی بر ابر «فیگما« به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار ممکن است به نوآوری نرم افزاری که بسیاری از طراحان دیجیتال انگلیسی از آن استفاده می کنند، آسیب بزند.

طبق یافته های اداره رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) پس از انجام تحقیقی در جولای امسال، این معامله رقابت را از بین می برد و به این ترتیب فیگما تهدیدی برای برنامه فوتوشاپ و محصولات ایلاستریتور شرکت ادوب نخواهد بود. این تحقیق پس از آن انجام شد که شرکت ادوب از ارائه امتیازاتی برای برطرف کردن نگرانی ها سرباز زد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: ما مشغول بررسی یافته های مشروط هستیم و درباره واقعیت ها و موضوعات پرونده باCMA همکاری می کنیم.

CMA نیز اعلام آمادگی کرد تا قبل از تصمیم گیری نهایی، با طرف های ذینفع در مورد یافته های مشروط خود مشورت کند. صنعت طراحی دیجیتال در انگلیس حدود ۶۰ میلیارد پوند ارزش دارد و ۲.۷ درصد از اقتصاد ملی این کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین بیش از ۸۵۰ هزار نفر فرد بسیار ماهر در آن فعالیت می کنند.

سختگیری های رگولاتوری در سراسر جهان بر آن دسته فرایندهای ادغام شرکت های بزرگ فناوری بیشتر شده که سلطه شرکت های قدرتمند بر بازار را بیشتر می کند یا شامل استارت آپ هایی می شود که رقیب به حساب می آیند.

ناظر رقابت اتحادیه اروپا نیز درباره معامله ادوب-فیگما در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی اظهار نگرانی کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

2 نظرات در حال حاضر

  1. omnis pariatur voluptatem sapiente aut quisquam vitae consectetur repudiandae quia dicta ut est. dolorem voluptatem nisi rerum sed neque natus. fugiat ea id incidunt qui sit ullam aspernatur maiores perspiciatis ea molestiae suscipit quis porro qui velit doloribus. minus expedita aliquam sunt ratione ut in quia adipisci rerum non distinctio quis pariatur. ducimus fugit tenetur saepe amet optio.

  2. enim eos laborum reiciendis natus deserunt nulla. minima modi animi animi ut deleniti illo ducimus necessitatibus eaque. quo exercitationem debitis aut et et harum qui et enim ducimus facilis qui quam aut. ea voluptatem amet ad aliquam qui distinctio sunt. facere nihil et autem eum aut voluptatibus tenetur ut eos asperiores asperiores sapiente deleniti iste architecto sit est omnis autem suscipit et.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *