جاسوسی «پگاسوس» از چه زمانی آغاز شد؟

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –  افشاگری‎ها درباره نحوه عملکرد جاسوس افزار پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی ادامه دارد.
خبرگزاری میزان – شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی که نرم افزار جاسوسی را برای هک کردن روزنامه نگاران، سیاستمداران و فعالان در جهان توسعه داده است، با یک شرکت به نام «SKDKnickerbocker» همکاری می‌کرده که «آنیتا دون»، مشاور ارشد کاخ سفید، مدیر عامل آن است.

به گزارش «دیلی میل»، شرکت «اِن اس اُ» شرکت SKDKnickerbocker را در بهار سال ۲۰۱۹ استخدام کرد تا تلاش‌های روابط عمومی خود را هماهنگ کند و اعتبار خود را پس از شکایت‌هایی که می‎گفتند «ان اس اُ» از نرم افزاری برای جاسوسی از روزنامه نگاران و مخالفان سیاسی مشتریانش استفاده می‌کرده، دوباره به دست آورد.

از اهداف این نرم افزار جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی می‌توان به دوستان «جمال خاشقجی»، خبرنگار واشنگتن پستپیش از به قتل رسیدنش توسط یک گروه سعودی در سال ۲۰۱۸، اشاره کرد.

تحقیق از این نرم افزار، موسوم به «پگاسوس» که توسط شرکت صهیونیستی «ان اس اُ» تهیه شده است، توسط واشنگتن پست، گاردین، لوموند و سایر رسانه‌های خبری انجام شده است.

این رسانه‌ها توانسته‎اند به اطلاعات درز کرده‌ای دست پیدا کنند.
این اطلاعات فاش شده متشکل از فهرستی با بیش از ۵۰ هزار شماره تلفن بود که گمان می‌رود از سال ۲۰۱۶ توسط مشتریان «ان اس اُ» به عنوان افراد مورد هدف، برای جاسوسی به این شرکت سفارش داده شده باشند.

یکی از افرادی که هدف جاسوسی قرار گرفت، همسر خاشقجی بود.

گفته می‌شود تلفن او قبل از مرگ خاشقجی هدف جاسوسی قرار گرفته بود.

«ان اس اُ» فروش نرم افزار‌های جاسوسی تلفن‌های هوشمند خود را به دولت‌ها از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد.

یک خبرنگار پس از تماس با این شرکت می‎گوید که نماینده این شرکت صهیونیستی پس از اینکه مطلع شده که او یک خبرنگار است، گفته که با خبرنگاران صحبت نمی‌کند و تلفن را قطع کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۹ پس از چندین پرونده قضایی از طرف مردم مبنی بر استفاده «ان اس اُ» از نرم افزار‌های جاسوسی خود علیه آنها، مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت.

منبع: آی‌سی‌تی نیوز


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *