نجات از قعر جهنم

دویچه بانک، شاخص‌هایی را برای 21 ارز در بازارهای نوظهور راه‌اندازی می‌کند

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – دویچه بانک شاخص‌هایی را برای ردیابی ۲۱ ارز در بازار نوظهور راه‌اندازی کرد. این بانک آلمانی، اعلام کرد که مجموعه جدیدی از شاخص‌های ارزی (FX) را برای ردیابی ۲۱ ارز در بازارهای نوظهور راه‌اندازی کرده که نشان‌دهنده اهمیت فزاینده بازارهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی است. مجموعه چهار شاخص ارزی جدید غیرقابل معامله، بازارهای نوظهوری را که طی چند دهه گذشته شاهد افزایش سرمایه‌گذاری جهانی، نسبت رو به رشد بدهی دولت و جهش قابل توجهی در حجم معاملات شاخص‌های ارزی بوده‌اند، ردیابی می‌کند.

الیور هاروی، استراتژیست بازار نوظهور درDeutsche Bank طی بیانیه‌ای گفت: این شاخص‌های جدید عملکرد ۲۱ ارز بازار نوظهور را دنبال می‌کنند و به عنوان مجموعه جامعی از شاخص‌ها برای سرمایه‌گذاران ارزی بازارهای نوظهور عمل می‌کنند.

این در حالی است که سهام دویچه بانک آلمان به دنبال انتشار گزارش‌هايي مبنی بر دست داشتن این بانک در پولشویی، ریزش کرده بود. آن زمان، سهام این بانک در معاملات نیم‌روز با افت شدید ۸.۱۵درصدی خرید و فروش شد و بدترین عملکرد خود را در شاخص دکس بازار فرانکفورت برجای گذاشت.

تعدادی از نشریات از جمله بازفید و نشریه آلمانی Sueddeutsche Zeitung در گزارش‌هایی مدعی شدند که اسناد درز پیدا کرده از شبکه اجرای قوانین جرایم مالی (FinCEN) نشان می‌دهد که بانک‌های بزرگ جهان از جمله دویچه بانک چگونه به مجرمان اجازه انتقال پول را در سراسر جهان دادند.

پیش از این نیز دویچه بانک آلمان اعلام کرده بود که به دنبال احیای اقتصادی قوی‌تر، رشد اقتصادی جهان تا اواسط سال ۲۰۲۱ به سطوح پیش از پاندمی بازخواهد گشت. به گزارش نیویورک تایمز، «پیتر هوپر» رییس واحد تحقیقات اقتصاد جهان در یادداشتی نوشت: احیای اقتصادی جهان از اعماق رکود ناشی از کووید-۱۹ در زمستان و بهار گذشته با سرعتی چشمگیرتر از تصورات ما بهبود یافته و صورت گرفته است.

او در ادامه نوشت: با نزدیک شدن به پایان سه ماهه سوم، برآورد می‌کنیم که سطح تولید ناخالص داخلی جهان تقریبا به نیمه راه سطوح پیش از پاندمی رسیده و حالا انتظار داریم که این سفر پُرمخاطره تا نیمه سال آینده به سرانجام برسد که در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی ما چندین ماه سریع‌تر خواهد بود.

دویچه بانک پس از آنکه در ماه مه برای سال ۲۰۲۰ کاهش ۵.۹درصدی رشد اقتصادی جهان را پیش‌بینی کرده بود، حالا پیش‌بینی خود را اصلاح کرده و این رقم را برای سال جاری ۳.۹درصد تخمین زده است؛ علاوه بر این، بنا بر پیش‌بینی این بانک، رشد اقتصادی جهان در سال آینده از مثبت ۵.۳ به مثبت ۵.۶ تغییر یافته است.

دویچه بانک در پایان نوشت: گسترش بدهی و افزایش بیش از حد ارزش دارایی‌هایی که از سیاست‌های پولی تسهیلی و البته ضروری تغذیه شده‌اند، خطر جدی یک بحران مالی قریب‌الوقوع را پررنگ کرده و هرگونه شوک صعودی به تورم می‌تواند این خطر را تشدید کند.

البته دویچه‌ بانک به دلیل معامله با یک مجرم نیز، سابقه ۱۵۰میلیون دلار جریمه شدن را در کارنامه دارد. دویچه بانک ضمن اذعان به ارتکاب اشتباه در پذیرفتن یک مجرم به عنوان مشتری از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، با پرداخت جریمه ۱۵۰میلیون دلاری در خصوص اتهامات مبنی بر معاملات با این فرد و دو بانک دیگر، موافقت کرده بود.

توافق دویچه بانک آلمان با اداره خدمات مالی ایالت نیویورک، نخستین اقدام قانونی علیه یک بانک با سابقه ارتباط با «جفری اپستین» است؛ کسی که در آگوست سال گذشته یعنی یک ماه پس از بازداشت شدن به اتهام سوءاستفاده از 12 زن و دختر، در زندانی در منهتن خودکشی کرد.

«اندرو کیومو» فرماندار نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای سال‌ها، مجرم بودن اپستین شهرت گسترده‌ای داشت و با این وجود بسیاری از موسسات مالی بزرگ همچنان با چشم‌پوشی از این سوءسابقه، برای عواید مالی، اعتبار و خدمات خود را قربانی می‌کردند.

ایالت نیویورک، دویچه بانک را به دلیل معاملات با اپستین و قصور چشمگیر از تعهدات خود در خصوص همکاری با شعبه مستقر در استونی دانسکه بانک و همچنین بانک فدرال خاورمیانه، متخلف اعلام کرد. شعبه استونی دانسکه بانک در جریان یک رسوایی پولشویی دخالت داشته است.

اداره خدمات مالی نیویورک در ادامه اعلام کرد که دویچه بانک، اپستین را در فهرست «مشتریان با ریسک بالا» قرار داده و از سابقه او در خصوص قاچاق و سوء‌استفاده جنسی مطلع بوده و با این حال صدها تراکنش و معامله را که با گذشته او به وضوح ارتباط داشته، برای او پردازش کرده است. اپستین از آگوست ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۸ مشتری دویچه بانک بود.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *