دزدی کابل‌های تلفن، صدای تهرانی‌ها را درآورد

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – دزدی کابل‌های تلفن که در خیابان قرار دارند، یکی از مشکلات همیشگی شرکت مخابرات ایران است که باعث قطع شدن ارتباط خطوط تلفن می‌شود. اخیرا شدت یافتن این دزدی‌ها و مشکلات مخابرات در ترمیم آسیب‌ها، صدای اعتراض مردم را بلند کرده است.

به گزارش فارس، اخیرا گزارش های نیروی انتظامی و شرکت مخابرات درباره سرقت کابل های مخابراتی افزایش یافته است.

افزایش این سرقت ها در حالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امور بیشتری به اینترنت وابسته شده است و در نتیجه این قطعی ها باعث شکایت و نارضایتی مردم می شود.

در مورد تازه ای مشترکان یکی از مناطق مرکز شهر تهران از قطع ۳ هفته ای تلفن خود خبر داده اند و از طولانی شدن قطعی ارتباط گلایه کرده اند.

موضوع از این جهت مهم تر می شود که این مشترکان می گویند که در مراجعه به مرکز مخابراتی منطقه خود، پاسخ شنیده اند که در حال حاضر ۸۰۰ نقطه از تهران دچار این قطعی شده است و حتی ارتباط برخی از مشترکان از فروردین ماه ۱۴۰۰ قطع شده و در نوبت وصل مجدد ارتباط قرار دارند.

پاسخ مخابرات چیست؟

خبرنگار فارس موضوع را از شرکت مخابرات پیگیری کرد.

در پیگیری موضوع اعلام شد: فقط در سال ۹۹ حدود ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی شرکت مخابرات سرقت شده است، عمده علت تاخیر در رفع خرابی فقط ناشی از سرقت ها نبوده است؛ بلکه، افزایش قیمت ملزومات و تجهیزات مخابراتی و متاسفانه عدم ترمیم تعرفه های مخابراتی روند ترمیم خسارات را با کندی رو به رو کرده است.

در این باره جلسات متعددی با نیروی انتظامی، استانداری ها و فرمانداری ها برگزار شده است که بتوان تا حدی از این اقدامات پیشگیری کرد.

مخابرات برای وصل مجدد ارتباط های قطع شده، نیاز به تجهیزات جدید و جایگزین دارد که به دلیل بالابودن میزان سرقت ها، در تامین تجهیزات موردنیاز با مشکل رو به رو است و همین امر مدت زمان قطعی و انتظار برای رفع قطعی را طولانی کرده است.

همچنین درباره مشخص گزارش شده، سارق ابتدا لوله پست را به سرقت برده است و عجیب تر اینکه بار دیگر در همین مورد، در مرحله بعد کابل هم به سرقت رفته است. یعنی در یک مورد حتی آسیب سرقت قبلی ترمیم نشده دو باره سرقت انجام شده است.

همچنین در همین مورد، ۲ عدد از کافوهای مشترکان در مرکز تلفن شهید قندی به طور کامل به سرقت رفته که این کافوها ۲ هزار مشترک را پوشش می دهند.

فعلا همه ماموران مخابرات باید برای رانژه کشی داخل کافو اعزام شوند و مخابرات قول داد که در هفته آینده مشکل مشترکان این مرکز را حل کند.

 

چرا سارقان سیم ها را می دزدند؟

دزدی کابل های تلفن که در خیابان قرار دارند، یکی از مشکلات همیشگی شرکت مخابرات ایران است.

جنس کابل ها و سیم های مخابراتی از مس است و از نظر مادی ارزشمند است. سارقان مس این سیم ها را می فروشند.

پیش تر، بیشتر سرقت ها در مناطق کم جمعیت تر و دور از دسترس که احتمال خطر کمتری برای سارقان داشت انجام می شد، اما مدتی است که مراکز بزرگ و مناطق پرتردد هم از آسیب دزدان در امان نمی مانند.

یک روش های مناسب برای جلوگیری از افزایش سرقت ها، گزارش های مردمی است و بهتر است مردم با دیدن موارد این چنینی موضوع را به نیروی انتظامی یا مخابرات گزارش کنند.

منبع: آی‌سی‌تی نیوز


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *