دعوت وزارت کار از سازندگان فروشگاه‌های اینترنتی

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – علاقمندان و واجدین شرایط در صورت تمایل و مشارکت در طرح وزارت کار می توانند درخواست خود را به نشانی Mkh@mcls.gov.ir ارسال کنند.
در حالی که بازار خریدهای آنلاین و فروشگاههای اینترنتی در کشور ما حسابی داغ شده وزارت کار با صدور فراخوانی، از سازندگان فروشگاه‌های آنلاین برای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی با استفاده از پلتفرم های برخط، بستر امنی جهت خرید و فروش محصولات واحدهای خرد، خانگی و نوپا فراهم کند از این رو با صدور فراخوانی، حمایت خود را از فروشگاه سازها به منظور توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی اعلام کرده است.

بر این اساس از فروشگاه سازانی که دارای ویژگی های مندرج در این فراخوان هستند به منظور مشارکت در این طرح دعوت شده است.

از جمله ویژگی های اعلامی در این فراخوان می توان به ارائه زیرساخت ارسال و تحویل کالا در محل، امکان انجام تراکنش مالی از طریق درگاه پرداخت اختصاصی یا درگاه پشتیبانی شده، زیرساخت ابری مقیاس پذیر و بدون محدودیت، سهولت کاربری و شخصی سازی کامل فروشگاه و پنل مدیریت اشاره کرد.

ارائه گزارش های تحلیلی بر بستر هوش مصنوعی بهینه سازی شده برای استفاده فروشگاه در رایانه، تبلت و تلفن همراه و دارا بودن اپلیکیشن تلفن همراه برای تمامی سیستم عامل‌ها ازجمله ویژگی های دیگر در این طرح اعلام شده است.
در کشور ما مدتی است که بازار خریدهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی به شدت داغ شده و سایتهای بسیاری تلاش می کنند با تنوع محصولات خود و ارتقای کیفیت کالاها، انتخاب مشتریان را افزایش داده و ویترین جذابی برای کاربران خود فراهم کنند.

فروشگاه‌های آنلاین نه تنها امکان فروش محصولات سوپرمارکتی را برای خود تعریف کرده بلکه زمینه فروش انواع کالاهای دیجیتالی، صوتی، تصویری، لوازم خانگی، سیسمونی، البسه، پوشاک، محصولات بهداشتی و دیگر ملزومات و مایحتاج مورد نیاز مردم را فراهم کرده اند.

در حاضر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و نام آشنایی هستند که به ارایه خدمات در کشور مشغولند و افراد به جهت اعتماد و اطمینان از خرید خود به آنها سفارش می دهند.

مهمترین ویژگی فروشگاههای اینترنتی این است که ارتباط مستقیمی میان خریدار و فروشنده برقرار کرده و از این طریق موجب حذف واسطه ها می شوند. از هزینه های سنگین رهن و اجاره غرفه و مغازه نیز نباید غافل بود، حال آنکه در فروشگاههای اینترنتی این هزینه بسیار اندک است و اساسا در شبکه های مجازی هزینه بر نیست.

تنوع قیمتها و تعدد کالاها از دیگر مزیت های فروشهای آنلاین است که به مشتریان قدرت انتخاب داده، انتخاب خریداران را افزایش می دهد و در عین حال یک فضای رقابتی عادلانه میان تولیدکنندگان و فروشندگان به وجود وجود می آورد.

اما امکان خدمات پس از فروش را باید مهمترین ویژگی فروشگاههای اینترنتی به شمار آورد چرا که در واقع یک اقدام حمایتی موثر در راستای رعایت اصل مشتری مداری و همچنین حمایت از مصرف کنندگان است تا چنانچه کالای خریداری شده با کیفیت موردنظر مشتری انطباق نداشت یا دارای ایراد فنی بود بتواند آن را مرجوع کند.

با شیوع ویروس کرونا در کشورمان فعالیت بسیاری از کسب و کارها دچار وقفه و رکود شد؛ در این بین صاحبان بسیاری از مشاغل خدماتی و واحدهای صنفی تلاش کردند از بستر فضای مجازی و اینترنت برای عرضه و فروش محصولات خود استفاده کنند؛ با توجه به اقبال عموم مردم به فروشگاههای اینترنتی، فرهنگ خرید آنلاین نیز به تدریج گسترش یافت به نحوی که افراد مایحتاج روزانه خود را نیز از طریق فروشگاه‌های آنلاین تامین کردند.

علاقمندان و واجدین شرایط در صورت تمایل و مشارکت در طرح وزارت کار می توانند درخواست خود را به نشانی Mkh@mcls.gov.ir ارسال کنند.

منبع: آی‌سی‌تی نیوز


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *