چه موقع باید یک کارت اعتباری ایمن را در نظر بگیریم

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – اگر قصد دارید برای دریافت وام خرید خانه یا اجاره ماشین اقدام کنید، داشتن سابقه اعتباری مثبت کمک می‌کند. اما اگر اعتبار بد یا محدودی دارید، بخت با شما چندان يار نخواهد بود. کارت اعتباری ایمن یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به شما در ساختن یا بازسازی امتیاز اعتباری‌تان کمک کند.

* کارت اعتباری ايمن چیست؟

کارت‌های اعتباری ایمن بسیار شبیه به کارت‌های اعتباری سنتی عمل می‌کنند. تفاوت اصلی آنها در اين است كه با یک کارت ايمن، پیش‌پرداخت نقدی را برای تضمین خط اعتباری خود پرداخت می‌کنید، در حالی که ممکن است از سابقه اعتباری برای تعیین صلاحیت یک کارت تضمین شده استفاده شود. اما اعتباری که ارايه می‌دهد به سپرده امنیتی نیاز دارد.

* یک ابزار مفید برای بازسازی اعتبار شما

اگر اعتبار بدی دارید، فقط تکیه بر پول نقد، کارت‌های پیش‌پرداخت یا کارت‌های نقدی برای خرید، هیچ تاثیری در نمره اعتباری شما نخواهد داشت زیرا فعالیت به دفاتر اصلی اعتباری گزارش نمی‌شود. اما هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از یک کارت اعتباری ایمن برای کمک به ایجاد یا بازسازی اعتبار شما می‌تواند به صادرکننده کارت اعتباری شما و آژانس‌های گزارش‌دهنده اعتبار نشان دهد که شما یک مصرف‌کننده مسوول هستید که از اعتبار عاقلانه استفاده کرده‌اید. برای کمک به ایجاد اعتبار و اجتناب از عوارض بهره، هر ماه قبل از موعد مقرر موجودی خود را به‌طور کامل بپردازید.

* چه کسی باید کارت ایمن شده را در نظر بگیرد؟

اگر سابقه اعتباری ندارید، کارت اعتباری ایمن می‌تواند اولین قدم برای شروع ساختن یک کارت اعتباری باشد. اگر امتیاز اعتباری پایینی دارید که شرایط را برای دریافت کارت اعتباری بدون وام یا وام دیگر دشوار می‌کند، یک کارت اعتباری تضمین‌شده می‌تواند به شما در بازسازی اعتبارتان کمک کند.

* یک کارت امن چگونه کار می‌کند؟

کارت‌های تضمین شده توسط اکثر شرکت‌ها و بانک‌های کارت اعتباری شناخته‌شده صادر می‌شوند. مشابه کارت اعتباری، شما باید برای یک کارت ایمن اقدام کنید. پس از تایید شدن، می‌توانید از کارت امن خود برای مواردی مانند خرید موادغذایی یا رزرو هزینه‌های مرخصی استفاده کنید که می‌توانید بلافاصله آن را بازپرداخت کنید.

* پنج حرکت هوشمند برای استفاده مسوولانه از کارت ایمن

  1. قبل از درخواست کارت تضمین‌شده، خرید کنید. هزینه‌ها، نرخ بهره و عوامل امنیتی مورد نیاز را در نظر داشته باشید.
  2. بیش از حد هزینه نکنید در عوض چیزهایی را خریداری کنید که می‌توانید بلافاصله پرداخت کنید.
  3. هشدارهای پرداخت را تنظیم کنید تا پرداختی را از دست ندهید زيرا می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند.
  4. پرداخت‌های ماهانه خودکار را تنظیم کنید تا از هزینه‌های دیرکرد و هزینه بهره جلوگیری شود.
  5. بیشتر از حداقل مبلغ بدهی ماهانه پرداخت کنید. اگر می‌توانید، بیش از یک پرداخت در ماه انجام دهید.

* چه زمانی واجد شرایط دریافت کارت اعتباری ناامن می‌شويم

اگر از کارت خود به درستی استفاده کنید، امتیاز اعتباری شما باید در طول زمان بهبود یابد. هنگامی که نمره شما بهبود یافت، چندین گزینه پيش رو خواهيد داشت؛ می‌توانید کارت اعتباری ایمن خود را نگه دارید، آن را ببندید یا از صادرکننده خود در مورد ارتقا به کارت بدون امنیت بپرسید، که ممکن است برای امتیاز اعتباری شما بهتر از بازکردن حساب جدید باشد.

اکنون که یک کارت ناامن و اعتبار خود را با موفقیت ارتقا داده‌اید، می‌توانید از نرخ بهره کمتری در رهن، ماشین و سایر خریدهای بلیت بزرگ برخوردار شوید.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *