5 مرحله برای شروع پس‌انداز

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –  هزینه‌ها به سرعت رو به افزايش است و ایجاد پس‌انداز شايد رویایی بیهوده به نظر برسد.اما تغییرات کوچک در حال حاضر می‌تواند منافع بزرگی را بعدا به همراه داشته باشد. این مراحل اساسی را دنبال کنید تا پیشرفت معناداری را در جهت آینده مالی روشن‌تر شروع کنید.

  1. به یک درصد فکر کنید

تصمیم بگیرید در ماه آینده فقط یک درصد از درآمد خود را پس‌انداز کنید؛ با این کار، شما یک تغییر مهم ذهنی را زیر و رو خواهید کرد. قبلا شما فردی بودید که برای مدت طولانی پس‌انداز نمی‌کرد، اما اکنون این کار را می‌کنید. این یک تفاوت کلیدی است زیرا اگر قبلا این عادت را ایجاد کرده باشید، افزایش پس‌انداز خود بسیار آسان‌تر است.

  1. درخصوص بودجه خود تجزیه و تحلیل کنید

ممکن است فکر کنید که اتاق تنفس ندارید، اما نگاهی دقیق به پولی که در ماه گذشته پس‌انداز كرده‌ايد، بیندازید. هر هزینه را به دو دسته تقسیم کنید: “نیاز” و “خواسته”. سپس “خواسته‌های” خود را برآورده کنید. و سپس تمركز خود را روي اين بگذاريد كه هزینه‌های اضافی را کاهش دهید تا در بودجه خود فضا برای پس‌انداز منظم ایجاد شود.

3 . آینده‌تان را در اولویت قرار دهید

هر ماه قبض‌های معمولی را پرداخت می‌کنید از جمله قبض تلفن همراه، وام دانشجویی، اجاره خانه. شخص دیگری را نيز به آن لیست اضافه کنید: آينده‌تان را. وقتی با پس‌اندازها به عنوان مساله‌اي اجباری برخورد کنید، جدی ماندن در مسیر را بسیار ساده‌ خواهيد كرد.

  1. آن را اتوماتیک کنید

هنگامی که متوجه شدید چقدر می‌خواهید در هر ماه پس‌انداز کنید و مطمئن هستید که درآمد کافی برای رسیدن به این هدف را دارید، می‌توانید انتقال خودکار بین حساب‌های جاری و پس‌انداز خود را تنظیم کنید. با خودکار کردن سپرده‌ها، می‌توانید وسوسه هدایت پول اضافی خود را به چیزهای دیگر از بین ببرید.

  1. آهسته و پیوسته پیش بروید

با ایجاد عادت اولیه پس‌انداز و پایبندی به اهداف خاص و دست‌یافتنی، زمینه را برای یک عمر پیشرفت مالی فراهم كنيد. اين را به یاد داشته باشید که اگر اين دستور را در زندگي‌ خود قرار دهيد، شايد به مقادير كم اما می‌توانید بلندپروازانه ترین اهداف خود را پس‌انداز کنید.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *