هشدار بانک‌های مرکزی جهان درباره سقوط بیت کوین

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

آی‌سی‌تی نیوز – در حالی که قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین اخیراً با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده است، برخی از روسای بانک‌های مرکزی جهان درباره سوددهی و نوسانات ذاتی دارایی‌های رمزنگاری شده ابراز تردید کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، در حالی که قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین اخیراً با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده است، برخی از روسای بانک‌های مرکزی جهان درباره سوددهی و نوسانات ذاتی دارایی‌های رمزنگاری شده ابراز تردید کرده اند.

استفان اینگوِز، رئیس بانک مرکزی سوئد، در جریان کنفرانس بانکی اخیر در استکهلم تأکید کرد که ارزش بیت کوین می‌تواند به شدت سقوط کند. وی این ارز دیجیتال را با جمع آوری تمبر مقایسه کرد و در اعتبار و امکان‌سنجی بلند مدت آن ابراز تردید کرد. وی گفت: «پول خصوصی معمولاً دیر یا زود از بین می‌رود.»

اینگوِز در ادامه تأکید کرد که نظارت بر ارزهای رمزنگاری شده با افزایش محبوبیت دارایی‌های دیجیتال احتمالاً افزایش خواهد یافت.

در عین حال، آلخاندرو دیاز دی لئون، رئیس بانک مرکزی مکزیک، نیز روز پنجشنبه گفت که از نظر وی، بیت کوین یک ابزار مبادله‌ای است نه پول قانونی. وی با اشاره به نوسانات شدید قیمت بیت کوین، آن را به عنوان یک ذخیره با ارزش پایین توصیف کرد.

وی گفت: هر شخصی بیت کوین را در ازای یک کالا یا خدمات دریافت می‌کند، ما معتقدیم که این بیشتر شبیه مبادله پایاپای است چرا که این شخص کالایی را با یک کالا عوض می‌کند، اما در واقع پول را با یک کالا عوض نمی‌کند.

دی لئون افزود: مردم نمی‌خواهند قدرت خرید آن‌ها یا حقوق آن‌ها 10 درصد از روزی به روز دیگر افزایش یا کاهش یابد. شما این نوسان را برای قدرت خرید نمی‌خواهید. از این نظر، بیت کوین محافظ خوبی برای ارزش نیست.

وی تأکید کرد که مکزیک با توجه به آنچه که او به عنوان معایب بیت کوین توصیف کرد، مانند السالوادور به دنبال استفاده از ارز رمزنگاری شده به عنوان واحد پول خود نخواهد بود.

به گفته تام موتون، مدیر فناوری بانک مرکزی انگلستان، فناوری ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی در واقع می‌تواند «ده‌ها هزار برابر کارآمدتر» از فناوری بیت کوین در هر تراکنش باشد.

وی طی اظهاراتی در ماه ژوئن گفت: با توجه به کاستی‌های عملکردی و ناکارآمدی انرژی، به هیچ وجه نوع فناوری ما در ارز دیجیتال بانک مرکزی قابل مقایسه (با فناوری بیت کوین) نیست.

بر اساس این گزارش، بیت کوین بیش از 9 درصد از پایین‌ترین قیمت خود طی یک هفته یعنی 42900 دلار افزایش یافته است و نسبت به سال گذشته بیش از 61 درصد افزایش یافته است.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *