آمازون برای به مرحله اجرا رساندن فناوری BNPL با کمپانی Affirm همکاری می‌کند

الان بخر، بعدا حساب کن

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – قابلیت پرداخت BNPL از هفته گذشته در اختیار شماری از مشتریان آمریکایی آمازون قرار گرفته است و پیش‌بینی‌ها حاکی از گسترش این همکاری است. کاربران با این ویژگی می‌توانند خریدهای بیشتر از ۵۰دلار را به‌صورت پس‌پرداخت، در چند ماه به این شرکت پرداخت کنند. قابلیت پرداخت قسطی در ماه‌های آینده برای کاربران سایر کشورها هم عرضه می‌شود.

آمازون و Affirm در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مدتی است آزمایش این ویژگی را برای برخی کاربران آغاز کرده‌اند که البته گروه خاصی را شامل می‌شود. البته مشخص نیست که در حال حاضر چند نفر به این ویژگی دسترسی دارند. آمازون می‌گوید در زمان انتخاب Affirm به این نکته توجه داشته که هیچ هزینه متاخر یا مخفیانه در کار نباشد.

یکی از سخنگویان آمازون در ایمیلی مدعی شد کاربران برای استفاده از این سرویس باید حساب اعتباری خود را برای بررسی در اختیار این شرکت قرار دهند. سپس با توجه به سوابق عملکرد اعتباری کاربر و مبلغ خریدشان می‌توانند به گزینه‌هایی برای پرداخت قسطی دسترسی پیدا کنند. این گزینه‌ها ممکن است در اقساط ۳ تا ۴۸ ماهه با نرخ بهره سالانه ۰ تا ۳۰درصدی ارايه شوند.

قابلیت پرداخت BNPL برای شرکتی مانند آمازون بسیار منطقی به نظر می‌رسد و حتی شاید بتوان پیاده‌سازی آن را کمی دیر تلقی کرد. بسیاری از برندها و خرده‌فروشان در حال حاضر چنین ویژگی‌هایی دارند و خود Affirm هم به بیش از ۱۲هزار خرده‌فروش از جمله والمارت خدمت‌رسانی می‌کند.

«اریک مورس»، معاون ارشد فروش Affirm می‌گوید: «ما با همکاری آمازون شفافیت، پیش‌بینی‌پذیری و مقرون به‌صرفگی سرویس‌های Affirm را که همین امروز هم در دسترس قرار دارند به میلیون‌ها کاربر Amazon.com در آمریکا ارايه می‌کنیم.»

شرکت اسکوئر اخیرا کمپانی Afterpay را که در همین حوزه فعالیت می‌کند، به مبلغ ۲۹میلیارد دلار خریداری کرد. چندی قبل در گزارشی اعلام شده بود که اپل هم در حال کار روی قابلیتی به نامApple Pay Later است که با همکاری شرکت گلدمن ساکس به کاربران اجازه می‌دهد نه تنها محصولات اپل، بلکه تمامی خریدهای خود را به‌صورت قسطی انجام دهند.

 

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *