هکرها ۶۰۰میلیون رمزارز دزدیده شده از بورس پلی‌نتورک را به‌طور کامل پس می‌دهند

هنوز 353میلیون دلار باقی مانده!

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – هکرهایی که ماه گذشته بزرگ‌ترین سرقت تاریخ رمزارزها را انجام دادند، با پس دادن یک سوم ۶۱۳میلیون دلار سرقت شده، اعلام کردند این کار را برای تفریح انجام داده‌اند.

یک روز پس از انجام این سرقت از بورس پلی‌نتورک که گزارش آن را به‌طور کامل در شماره‌های گذشته عصر ارتباط منتشر کردیم، مسوولان این بورس اعلام کردند که هکرها تا به حال ۲۶۰میلیون دلار از سکه‌های رمزارز، اتريوم و پلی‌گون را پس داده‌اند.

پلی‌نتورک اعلام کرد حدود ۳۵۳میلیون دلار از سکه‌های مجازی به سرقت رفته هنوز برگردانده نشده‌اند. این حمله سایبری موجی از نوسانات را در بازار رمزارزها ایجاد کرد و بیت‌کوین، اتريوم و اکس‌پی‌آر هر کدام بیش از ۴درصد ارزش خود را از دست دادند.

هکرهایی که مسوولیت این حمله را به عهده گرفتند، مدعی شدند این اقدام را برای نشان دادن آسیب‌‌پذیری‌های سیستم رمزارزها انجام داده‌اند.

ابتدای ماه گذشته بود که هکرها ۶۰۰میلیون دلار رمزارز را به سرقت بردند و توانستند با استفاده از پلتفرم چندملیتی بلاک‌چین پلی‌نتورک، حدود ۶۱۱میلیون دلار رمزارز را از اختیار این گروه خارج کنند.

به نقل از راشاتودی، تبهکاران سایبری توانسته بودند با استفاده از پلتفرم چندملیتی بلاک‌چین پلی‌نتورک حدود ۶۱۱میلیون دلار رمزارز را به سرقت ببرند.

پلتفرم پلی‌نتورک در حساب تويیتر خود اعلام کرده بود: متاسفانه باید گزارش دهیم که پلی‌نتورک مورد حمله قرار گرفته و حساب‌های اتريوم، بایننس و پلیگون به سرقت رفته‌اند.

در کل ۹,۴۶۸ مورد از انواع سکه‌های رمزارز به ارزش ۶۱۱میلیون دلار از این پایگاه خارج شده بودند که ارزش سکه‌های اتريوم و بایننس به صدها میلیون دلار می‌رسید.

در همان زمان، پلی‌نتورک از بورس‌های رمزارز خواست سکه‌های رمزارزهایی که از آدرس‌های مرتبط با هکرها می‌آیند را در لیست سیاه خود قرار دهند. این مقدار پول به سرقت رفته، بزرگ‌ترین مقدار پول دزدیده شده در تاریخ فایننس غیرمتمرکز لقب گرفت.

به دنبال اخبار این سرقت بود که بورس رمزارز تتر اعلام کرد ۳۳میلیون دلار از سکه‌های رمزارز مربوط به این هک را مسدود کرده است. هکرهایی که این سرقت را انجام دادند، همان زمان هم در اقدامی غافل‌گیرکننده اعلام کرده بودند حاضرند پول دزدیده شده را پس بدهند. آنها پس از این پیام ۴.۸میلیون دلار را به این پایگاه بازگرداندند.

در آن زمان، متخصصان امنیت بلاک‌چین می‌گفتند این یک حمله برنامه‌ریزی شده و سازمان‌یافته بوده که با آمادگی کامل انجام رسیده است.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *