فناوری‌های بلاک چین را بهتر بشناسید

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – فناوری بلاك‌چين روی زمین چیست؟ بیشتر شبیه آنچه در اینترنت وجود دارد. بلاك‌چين سیستمی است که در آن چندین کامپیوتر متصل به شبکه همتا به همتا سوابق تراکنش ارزهای رمزنگاری شده را حفظ می‌کنند. به زبان ساده، فناوری بلاك‌چين یک دفترکل غیرمتمرکز و توزیع‌شده است که منبع دارایی‌های دیجیتال را ثبت می‌کند.

شهرت فوق‌العاده شفاف و ایمن از کلاهبرداری آن را به پیشرفت مطلوبی در فناوری معاملات پول تبدیل کرده است، چیزی که شرکت‌ها نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند. در زیر 10 فناوری برتر بلاك‌چين که امروزه می‌توانید، استفاده کنید آورده شده است.

  1. پایگاه سکه (Coinbase)

Coinbase در سال 2012 تاسیس شد، صرافی کاملا تنظیم شده و دارای مجوز در 40ایالت ایالات‌متحده است. در ابتدا، Coinbase فقط به کاربران اجازه داد که بیت‌کوین معامله کنند، اما این شرکت، سایر ارزهای رمزنگاری شده را نيز که مطابق با معیارهای غیرمتمرکز آن است، گسترش داد. Coinbase محصولات مختلفی را خارج از سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری‌شده ارايه می‌دهد، از جمله یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته، حساب‌های نگهداری از موسسات، کیف پول برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و سکه پایدار دلار آمریکا.

کاربران می‌توانند از طریق دستگاه‌های Android یا iOS به پلتفرم Coinbase دسترسی پیدا کنند. تجارت بسیار آسان است و برای مبتدیان مناسب است. این برنامه مبتنی بر مرورگر است و هیچ نرم‌افزار تجاری قابل بارگیری را ارايه نمی‌دهد. پلتفرم تجاری پیشرفته‌تر آن که با نام Coinbase Pro شناخته می‌شود، تجربه تجاری بسیار بیشتری را ارايه می‌دهد. یک پلتفرم استاندارد Coinbase یک ابزار عالی است که به مردم کمک می‌کند تا بفهمند خرید، ذخیره و جابه‌جایی ارزهای دیجیتال چقدر آسان است. Coinbase Pro برای افرادی که مایل به تجارت فعال یا سرمایه‌گذاری با هزینه‌های کمتر و ویژگی‌های بیشتر هستند، بهتر است.

  1. آیينه (Mirror)

آيينه یک دفتر کل دیجیتال برای معاملات بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده است. این نرم‌افزار یک راه مطمئن برای ایجاد یا ثبت تمام معاملات، توافق‌نامه‌ها یا قراردادها در اختیار شما قرار می‌دهد. پایگاه داده بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانند از ابتدای شبکه به اطلاعات همه تراکنش‌ها دسترسی داشته باشند. اندازه شبکه با توجه تعداد کاربران متفاوت است. آیينه یک ابزارموثر در برابر تقلب است زیرا شفافیت نهایی را ارايه می‌دهد.

به لطف فناوری پیشرفته بلاك‌چين، همه معاملات در یک محیط امن انجام می‌شود و از آنجا که آيينه، اطلاعات خود را با همه افراد در شبکه به اشتراک می‌گذارد، اگر کسی بخواهد سیستم را هک کند، باید برای تغییر در پایگاه داده به همه رایانه‌‌ها در شبکه دسترسی داشته باشد.

  1. BTC Jam

BTC Jam یک جامعه آنلاین سرمایه‌گذاران و وام‌گیرندگان است. کاربران جداگانه می‌توانند مشخصات شخصی قابل اعتمادی ایجاد کنند، مبلغی را وام دهند و روی ایده‌ها و مفاهیم دیگران سرمایه‌گذاری کنند. BTC Jam به وام گیرندگان بر اساس اعتبار پروفایل آنها، مانند وام سنتی بانکی، نرخ بهره می‌دهد. سرمایه‌گذاران در مورد شایستگی یک شخص تصمیم می‌گیرند نه یک دفتر اعتبار سنتی.

BTC Jam در اواخر سال 2012 تاسیس شد، اولین اندازه متوسط ​​وام آن 400-600 دلار بود. در اکتبر 2013، برنامه 500 استارت‌آپ BTC Jam را پذیرفت و از Ribbit Capital، 500 Startups، Funders Club و Bitcoin Investment Trust تامین مالی کرد. تا سال 2016، این شرکت بیش از 16هزار وام به 121کشور صادر کرد.

هرکسی که مي‌خواهد در جامعه BTC Jam سرمایه‌گذاری كرده يا از آن وام بگیرد باید تا حد ممکن سابقه اعتبار و وام شما شفاف باشد. همچنین، وقتی شخصی سرمایه‌گذاری می‌کند، او را دنبال کنید و دوباره روی پروفایل او سرمایه‌گذاری کنید. این ادب رایج به شما کمک می‌کند شهرت خوبی پيدا كنيد. بنابراين دفعه بعد، فرد در سرمایه‌گذاری روی شما تردید نخواهد کرد. سرانجام، از پول برای پروژه مورد نظر خود طبق وعده استفاده کنید و مدرک خرید یا سرمایه‌گذاری را ارايه دهید.

  1. سلام‌بیت(Hello-Bit)

Hello-Bit در سال 2013 تاسیس شد، یک شرکت مستقر در سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا كه تنها 10 کارمند دارد. اين شركت عمدتا انتقال پول ایجاد شده روی شبکه بیت کوین را به عهده دارد. این شركت پلتفرمی را فراهم آورده که به کاربران امکان می‌دهد بیت‌کوین را از هر نقطه از جهان ارسال کنند. مبادله‌کنندگان از طريق آن، بیت‌کوین را با پول نقد عوض می‌کنند. این شرکت همچنین خدماتی مانند انتقال پول از شخص به شخص، خدمات مالی و ارز مجازی ارايه می‌دهد.

هرکسی که مایل به ارسال پول برای دوستان و خانواده در سطح جهانی است می‌تواند از این پلتفرم استفاده کند. دریافت‌کنندگان معامله می‌توانند با كمك اين پلتفرم، پول نقد را از یک شبکه معتبر مبادلات مبتنی بر اقتصاد مشترک دریافت کنند. Hello-Bit با استفاده از ارز دیجیتال، ناکارآمدی و هزینه‌های مربوط به مشاغل حواله سنتی را حذف می‌کند.

  1. رومیت(Romit)

Romit که به‌طور رسمی با نام Robocoin شناخته می‌شود، یک پلتفرم جدید حواله جهانی است که از فناوری بلاك‌چين استفاده می‌کند. با این حال، از بیت‌کوین استفاده نمی‌کند. پلتفرم حواله‌های آن کاملا خودکار است تا بتواند تجارت انتقال پول را با هزینه‌های کم و شفاف آسان کند. این شرکت معاملات ارزان، سریع و بدون کاغذبازی را ارايه می‌دهد که تجربه بهتری از مشتریان را در سراسر جهان ممکن می‌سازد. رومیت کارآفرینی و سایر پیشرفت‌های تجاری را در کشورهای جهان سوم، ترویج می‌کند.

در 21 آوریل 2020، Romit نرم‌افزار جدید حواله خود را راه‌اندازی کرد. این نرم‌افزار ذخیره‌سازی ثروت کم‌هزینه و همچنین گزینه‌های ارسال پول با استفاده از رایانه دارای وب را فراهم می‌کند. 40درصد به اپراتورهای ارسال‌کننده و 40درصد به اپراتورهای دریافت‌کننده پرداخت می‌شود. این نسبت در مقایسه با سایر شرکت‌های پیشرو در زمینه انتقال پول، که 10 تا 20 درصد پرداخت را ارايه می‌دهند، نسبتا زیاد است. رومیت در شبکه‌های عمده فروشگاه‌های رفاه،  و حتی یک بانک دولتی مشارکت دارد. اهداف اصلی این شرکت شامل فیلیپین، هند، مکزیک و دیگر بازارهای سنگین حواله است

  1. تجارت را تراز کنید (Align Commerce)

Align Commerce در سال 2014 تاسیس شد. اين شركت پرداخت‌ها را با تخصص در نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی پردازش می‌کند. این نقل و انتقالات تجار را در معرض بی‌ثباتی بازار بیت‌کوین قرار نمی‌دهد، اگرچه Align Commerce را در قلمرو نظارتی ناآرامی در برخی بازارها قرار می‌دهد. در حال حاضر، Align Commerce می‌تواند انتقال بین 60 کشور را پردازش کند.

با استفاده از بلاك‌چين بیت‌کوین، Align Commerce شبکه‌های بانکی معمولی را کنار می‌گذارد. نیازی به ارسال، پذیرش یا مالکیت بیت‌کوین واقعی از سوی کاربران نیست. وب‌سایت آنها استفاده از فناوری بلاك‌چين را به شدت کاهش می‌دهد و بعید است که اکثر تجار تصور کنند که این پروتکل در انتقال آنها نقش دارد.

به‌طور عمومی، اطلاعات کمی درخصوص قیمت‌گذاری و شرایط قرارداد Align Commerce وجود دارد. تعداد کمی از نظرات کاربران هزینه‌های دقیق را ذکر می‌کنند و این شرکت، نرخ انتقال خود را در وب‌سایت خود فاش نمی‌کند. چندین منبع شخص ثالث نشان می‌دهند که هزینه تراز تجاری بین 1.5 تا 1.9 درصد در هر انتقال است. این بسیار کمتر از 3 تا 5 درصد هزینه‌هایی است که برای نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی معمول است. این شرکت برای نقل و انتقال ارزهای مشابه بین دو کشور هزینه 15دلار دریافت می‌کند. به‌طور کلی، Align Commerce خدمات خود را با نرخ‌های کمتر از بازار و بدون نیاز به تعهد بلند مدت ارايه می‌دهد.

با وجود رمز و راز پیرامون هزینه‌ها، تجار استفاده کننده از Align Commerce نباید نگران امنیت یا قانونی بودن آن باشند. آنها فقط باید در زمينه شرایط نظارتی پیرامون بیت‌کوین آموزش ببینند.

  1. بيتفوري(Bitfury)

Bitfury به عنوان تولیدکننده سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین در سال 2011 تاسیس شد كه مجموعه‌ای از خدمات بلاك‌چين را ارايه می‌دهد. این‌ها شامل سیستم بلاك‌چين Exonum، یک سیستم پرداخت لایه دو به نام Lightning Peach، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل Crystal و یک پلتفرم موسیقی Surround است. در سال 2017، این شرکت پس از Bitmain و F2Pool جزو سومین عملیات‌هاي استخراج بیت‌کوین بود و برای توسعه راه‌حل‌های بلاك‌چين برای بخش‌های مختلف، در سال 2016 با شرکت مشاوره چند ملیتی (Ernst & Young (E.Y تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد.

این شرکت نرم‌افزار بلاك‌چين شرکتی خود، Exonum را در سال 2017 راه‌اندازی کرد كه به مشاغل و دولت‌ها، این امکان را می‌دهد تا از داده‌های خصوصی در بلاك‌چين عمومی بیت‌کوین محافظت کنند. راه‌حل مقیاس‌بندی بیتفوری لایه دوم Bitfury شبکه Lightning آن است. Lightning Peach نیز که در سال 2017 برای توسعه‌دهندگان راه اندازی شد، بسیار مهم است. این ابزار برای ایجاد Lightning، کیف پول بیت‌کوین و مجموعه‌ای از راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارايه می‌دهد که به تاجران اجازه می‌دهد پرداخت‌های Lightning را بپذیرند.

  1. ابرا(ABRA)

ABRA مخفف “A Better Remittance App” است. این شرکت خدمات و فناوری مالی را با استفاده از کیف پول و صرافی همه‌جانبه و رمزنگاری‌شده، ارايه می‌دهد. ابرا در خط مقدم امور مالی متمرکز و امور مالی غیرمتمرکز قرار دارد. این نرخ بهره بسیار بالایی برای بیت‌کوین، لایت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، اتریوم، Stellar Lumens، USD Coin و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده ارايه می‌دهد.

در سراسر جهان، Abra بیش از يك میلیون بارگیری دارد و در بیش از 150کشور مختلف قابل بارگیری است. این برنامه در هر دو سیستم‌عامل iOS و Android در دسترس است. کاربران Abra برنامه می‌توانند چهار سکه بومی را واریز، برداشت، مبادله و نگهداری کنند: Bitcoin، Litecoin،Bitcoin Cash و Ethereum. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا بیش از 80ارز رمزنگاری‌شده مختلف را مبادله کرده و در اختیار داشته باشند.

  1. لينك‌چين (Chain Inc)

Chain Inc یک شرکت توسعه بلاك‌چين است كه در سال 2014 راه‌اندازی شد. اين شركت، متخصص در ایجاد سیستم دفتری رمزنگاری برای شرکت‌های خدمات مالی است. با استفاده از ابزارهای مبتنی بر بلاك‌چين، این شرکت به بانک‌ها، بورس‌های اوراق بهادار و شرکت‌های کارت اعتباری کمک می‌کند تا دارایی‌های مالی را تامین، تجارت و مدیریت کنند. شرکت‌های بزرگ مالی مانند Citigroup، Visa، Capital One، NASDAQ، Orange و دیگران با Chain Inc همکاری کرده‌اند. برای معاملات توکن امن، شرکت یک دفتر کل توالی را به عنوان یک سرویس ایجاد کرده که با دفتر کل خصوصی و شبکه‌های عمومی کار می‌کند. می‌توانید از این فناوری برای کیف‌هاي پول‌ موبایل و یک پلتفرم مبادله رمزنگاری استفاده کنید. همچنین در توسعه بلاك‌چين، رمزنگاری، سیستم‌های پرداخت، سیستم توزیع شده، فناوری دفتر کل و غیره شرکت می‌کند.

Chain Inc آموزش بلاك‌چين را ارايه می‌دهد، از جمله می‌توان به گفت‌وگوهای مناسب برای عموم مردم و دیگر موارد فنی‌تر اشاره کرد. همچنین علاقه‌مندان و مبتدیان را با متخصصان بلاك‌چين متصل می‌کند. Chain Inc اطلاعاتی در خصوص نحوه پیشرفت آنها و مشاهده ایده‌های روشن در حال تکامل در صنعت در اختیار آنها قرار می‌دهد. این به آنها فرصتی فوق‌العاده می‌دهد تا با افراد تجاری و شرکت‌هایی مایل به سرمایه‌گذاری در بلاك‌چين ملاقات کنند.

  1. سیستم‌های اجماع

Consensus Systems( (ConsenSysیک شرکت فناوری نرم‌افزاری بلاك‌چين است که برای توسعه خدمات نرم‌افزاری غیرمتمرکز و برنامه‌های کاربردی در بلاك‌چين اتریوم تاسیس شده است و در سال 2015 توسط جوزف لوبین راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی آن در بروکلین، نیویورک، و دفاتر اضافی در واشنگتن دی سی و سان‌فرانسیسکو است. در میان سیستم‌های چندعاملی مانند ارزهای رمزنگاری‌شده، این مکانیسم مقاوم در برابر خطا در رایانه‌ها و سیستم‌های بلاك‌چين برای دستیابی به توافق لازم در مورد یک مقدار داده واحد یا یک وضعیت واحد شبکه استفاده می‌شود.

بلاک‌چین‌های عمومی غیرمتمرکز و خودتنظیمی در مقیاس جهانی بدون هیچ مجوز واحد کار می‌کنند. صدها نفر از شرکت‌کنندگان در زمینه تایید و احراز هویت تراکنش‌های بلاك‌چين و فعالیت‌های استخراج بلاک‌چين کار می‌کنند. در این چارچوب، ConsenSys بر دو اصل متفاوت عمل می‌کند:

اثبات کار: این الگوریتم اجماع به یک گروه شرکت‌کننده نیاز دارد تا تایید کند که کار ارايه شده آنها را واجد شرایط دریافت حق افزودن تراکنش‌های جدید به بلاك‌چين می‌کند.

اثبات سهام: این الگوریتم اجماع شامل تخصیص مسوولیت در نگهداری دفتر کل عمومی به یک گروه شرکت‌کننده با توجه به تعداد توکن‌های ارز مجازی است که در اختیار دارد.

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *