بررسی طرح صیانت از فردا

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی فردا یکشنبه بررسی این طرح را با حضور نمایندگان عضو این کمیسیون آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته جلسه تعیین ساختار کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی برگزار شد و هیئت رئیسه و ترکیب اعضای این کمیسیون مشخص شدند.

از این رو طبق گفته سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، نخستین جلسه بررسی این طرح فردا یکشنبه ۲۵ مهرماه ساعت ۱۶ تشکیل می‌شود. در این جلسه قرار است با حضور حداکثر اعضا در خصوص روش کار، کلیات طرح و شیوه اقدام بحث و بررسی شود و پس از آن نحوه مشارکت نخبگان و صاحبنظران در بررسی جزئیات طرح و نیز حضور رسانه‌ها در این کمیسیون، مشخص و اعلام خواهد شد.

روز گذشته عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز گفت که این وزارتخانه نماینده خود را برای حضور در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی معرفی کرده است و حضور فعالی برای ارتقای این طرح خواهد داشت.

طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» با هدف تنظیم گری و قانون گذاری خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کشور و صیانت از حقوق کاربران به پیشنهاد نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شده است.

این طرح پس از بررسی کارشناسی و اصلاح مواردی از آن، مردادماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و برای بررسی نهایی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، به تصویب رسید.

بر این اساس کمیسیون مشترکی با عنوان «کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» با عضویت حدود ۲۳ نفر از نمایندگان منتخب ۹ کمیسیون تخصصی مجلس در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل شد تا به بررسی جزئیات این طرح برای تصویب نهایی با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه، بپردازد.

قرار است نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی ظرف مدت حدود ۵ ماه ابعاد این طرح را برای اجرای آزمایشی در کشور بررسی و تصویب کنند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *