مهار قاچاق نیازمند نظارت بر فضای مجازی است

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

آی‌سی‌تی نیوز – معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بستری برای قاچاق کالا تبدیل شده که همکاری پلیس های تخصصی(امنیت اقتصادی و فتا) برای کنترل این فضا ضروری است.

“عبدالله هندیانی” در گفت وگو با ایرنا در همدان افزود: پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فتا در استان ها باید برای کنترل فضای مجازی به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت: به تازگی دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی تهیه و در جلسه ای با حضور رییس جمهور ارائه شد که مراحل نهایی تصویب و ابلاغ آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تا زمان ابلاغ این دستورالعمل، استان ها باید از ظرفیت پلیس های امنیت اقتصادی و فتا در مسیر مبارزه و مقابله با قاچاق کالا در فضای مجازی به نحو شایسته استفاده کنند.

معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: برخی افداد سودجو و فرصت طلب برای قاچاق کالا به استفاده از بستر و فضای مجازی(به علت نبود سرور برخی از شبکه های اجتماعی در کشور و نبودن زمینه کنترل) روی آورده اند.

هندیانی افزود: با این وجود بانک مرکزی مکلف شد که درگاه پرداخت الکترونیکی را در اختیار اشخاص دارای نماد الکترونیک قرار دهد تا بتوان به راحتی افراد را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد قالب ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز معطوف به موضوعات پیشگیرانه است، گفت: این اقدامات هر چه قدر به سمت شفاف سازی و تسهیل فرایندهای مرتبط با تجارت قانونی پیش برود میزان قاچاق کالا کاهش می یابد.

معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: رییس جمهور همواره بر توجه به مسائل پیشگیرانه در مقابله با پدیده قاچاق تاکید دارد و امیدواریم عنوان «ستاد تسهیل تجارت قانونی» جایگزین «ستاد مبارزه با قاچاق کالا» شود.

هندیانی تاکید کرد: دولت سیزدهم در سه محور معیشت، عدالت و فساد ستیزی کار را دنبال می کند بنابراین امیدواریم با همکاری تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه در برخورد با قاچاقچیان سازمان یافته و دانه درشت ها، ایجاد شفافیت، راه اندازی کامل سامانه ها و نظارت دقیق بتوانیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم

معاون پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند توان جمعی است بنابراین کارگروه های پنجگانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها باید فعال شده و راجع به اولویت های استان تصمیم گیری کنند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *