مهارت های کلیدی رایانه¬ای برای آموزش در مهدکودک ها

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

مهارت­های کلیدی رایانه­ای برای آموزش در مهدکودک­ها

آسیه فروردین- با این حال، فراگیران مهدکودک، برای انجام موفقیت‌آمیز آن و درک عیب‌یابی اولیه، باید چیزهای زیادی بیاموزند. آموزش آنها در این زمینه که چگونه فکر کنند و اینکه هنگام استفاده از رایانه، چه چیز منطقی است، علاوه بر استفاده از آن برای آموزش محتوایی مانند ریاضی یا استفاده از مهارت‌ها در آزمایشگاه رایانه، بسیار مهم است. چه چیزهایی به موفقیت کودکان در مهدکودک کمک می­کند؟ در این مطلب، انواع مهارت­های اساسی رایانه­ای موردنیاز و نکاتی برای آموزش به فراگیران مهدکودک ذکر شده است.

یادگیری استفاده از ماوس، هم برای دانش‌آموزانی که قبلا از دستگاه دیجیتال استفاده نکرده‌اند و هم برای آنهایی که فقط با صفحه‌نمایش‌های لمسی مواجه شده‌اند، یک چالش است. اگر مدرسه شما، به­روزترین دستگاه­ها را ندارد، به احتمال زیاد دانش­آموزان، باید یاد بگیرند که چگونه از ماوس استفاده کنند. همچنین علاوه بر مهارت های ابتدایی، یادگیری مهارت­های متوسط ​​و کمی پیشرفته­تر درباره نحوه استفاده از رایانه و اینترنت و نیز فعالیت­های مبتنی بر کار مهم است.

  • مهارت­های اولیه رایانه­ای موردنیاز کودکان مهدکودک­ها

دانستن نام‌ قسمت‌های رایانه، نحوه خروج از پنجره، اینکه چگونه ماوس را با دقت حرکت دهند، نحوه ثابت نگه داشتن ماوس هنگام کلیک کردن، چگونه کلیک کردن، دوبار کلیک کردن و کشیدن، اینکه کودکان چگونه یک کلید را به آرامی فشار دهند تا فقط یک حرف/ رقم باشد، log in/log off، نحوه ورود، روشن / خاموش کردن کامپیوتر و مانیتور، اینکه با خیال راحت چگونه روی نماد میانبر دوبار کلیک کنند، همگی از مهارت­های اولیه رایانه­ای موردنیاز فراگیران در مهدکودک­ها به شمار می­رود.

  • مهارت­های متوسط ​​رایانه­ای موردنیاز کودکان مهدکودک­­ها

اینکه کودکان چگونه تشخیص دهند چندین پنجره اینترنتی همزمان باز هستند و از یک یا همه آنها می­توان خارج شد، نحوه استفاده از بک­اسپیس، کلید ورود و نوار فاصله، نحوه دستکاری سطح صدا از طریق هدفون، نحوه باز کردن/ استفاده از یک پوشه (نه چندتایی… فقط یک سطح کلیک)، نحوه استفاده از دکمه پیمایش یا نوار پیمایش روی صفحه، چگونه وب­سایت­ها را با استفاده از طرح سایت­های قبلی خود پیمایش کنیم، از جمله مهارت­های متوسط رایانه­ای موردنیاز کودکان در مهدکودک­هاست.

  • مهارت­های پیشرفته رایانه­ای موردنیاز کودکان مهدکودک­ها

نحوه تایپ موارد اساسی (نام، اطلاعات ورود به سیستم، جمله با املای آوایی) با استفاده از صفحه کلید و نحوه استفاده از نوار وظیفه برای جابجایی بین پنجره های باز، برخی از مهارت­های پیشرفته رایانه­ای موردنیاز کودکان در مهدکودک­هاست. البته این فهرست مهارت­ها، بر اساس تعامل با دانش­آموزان می­تواند متفاوت باشد. همچنین می‌توانید روش‌های عمومی آزمایشگاه کامپیوتر را به این فهرست اضافه کنید، زیرا بالا بردن دست‌ها، هدفون و نشستن روی صندلی‌ها، همگی بخشی از این موضوع هستند.

  • نکات مهم درباره آزمایشگاه کامپیوتر

از گوگل کروم به عنوان مرورگر اینترنت خود استفاده کنید. این شیوه، سریع‌ترین، تمیزترین و شهودی‌ترین برنامه برای نسل‌های آینده است. افزونه‌های مفیدی مانند Ad Block را برای گوگل کروم نصب کنید تا نگران مشاهده آگهی‌های دانش‌آموزان هنگام کار مستقل نباشید. ویدئوهای یوتیوب را دانلود کنید و آنها را در یک پلتفرم ابری مانند Dropbox یا Google Drive برای تماشای دانش آموزان قرار دهید. با این روش، نگران نمایش ویدئوهای دیگر در نوار کناری یا پس از مشاهده نخواهید بود.

همیشه بپرسید «چه چیزی منطقی است؟» یا بگویید: «به من نشان بده، چگونه آن را امتحان می­کردی؟» برای کمک به دانش‌آموزان در درک عیب‌یابی و مشاهده مشکلاتی که تجربه می‌کنند، به آنها کمک کنید. وقتی آنها می‌گویند «نمی‌شنوم»، به آنها پاسخ دهید: «شما نمی‌توانید آن را خیلی بلند بشنوید یا اصلا نمی‌شنوید؟» این پرسش، به شما کمک می‌کند بفهمید هدفون‌ها بالقوه مشکل دارند یا اینکه باید سطح صدا را بررسی کنید. همچنین ضدعفونی‌کننده دست را هنگام کار با رایانه آماده داشته باشید. ضمنا یک میانبر دسک‌تاپ یا میانبر پوشه برای کمک به فراگیران مهدکودک تنظیم کنید تا آنها به سرعت به فعالیت‌های خود برسند. در پایان مهدکودک، کودکان معمولا می‌توانند دنباله‌ای از پیمایش حداکثر پنج پیوند را به ترتیب پیگیری کنند تا به یک فعالیت برسند. برای مثال، دانش‌آموزان می‌توانند از وب‌سایت مدرسه که هنگام راه‌اندازی یک مرورگر اینترنتی ظاهر می‌شود، استفاده کنند. بر این اساس، انجام اقدامات زیر توسط فراگیران مهدکودک قابل توجه است:

  • روی فهرست منو برای مدارس خاص کلیک کنند.
  • روی مدرسه خاص خود کلیک کنند.
  • آیتم منوی صحیح را در صفحه وب مدرسه خود بیابند.
  • گزینه صحیح در منوی کشویی را پیدا کنند.
  • به فعالیت­های تعریف­شده دست یابند.

در مجموع، اگر به برنامه­های درسی رایانه­ای مهدکودک برای روخوانی و ریاضی (مانند استفاده در آزمایشگاه کامپیوتر) نیاز دارید، می‌توانید به راحتی برنامه‌های خود را با صفحات آماده ویرایش کنید.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin