مراحل طراحی خودرو با کمک نرم افزار: از ایده تا اجرا

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

مراحل طراحی خودرو با کمک نرم­افزار: از ایده تا اجرا

سعید میرشاهی- استودیوهای طراحی خودرو با کمک VR و مدل­سازی سه­بعدی می ­توانند شما را در مدل­سازی و طراحی خودروی رویایی شما یاری کنند. یک وب‌سایت طراحی خودرو با کیفیت بالا، شما را با انواع عملکردها و ویژگی‌های ارائه­شده، شگفت­زده می­کند.

فرایند طراحی، بسیار پیچیده و طولانی است و نیاز به زمان، انرژی و اصلاحات زیادی دارد. بدون طراحی دقیق و سنجیده، روند توسعه خودرو، تقریبا محکوم به شکست است. برای اینکه درباره طراحی ماشین به شما بینش دقیق­تری بدهیم، در اینجا، فهرستی از مراحل طراحی که یک فرد باید طی کند، ارائه کرده­ایم:

  • تولید ایده

مرحله اساسی که موفقیت مراحل بعدی را تعیین می­کند در ایده کلی محصولات آینده نهفته است. شما باید ایده­های خلاقانه داشته باشید تا یک خودرو را از بقیه متمایز کنید. در این مرحله، تصمیم­گیری در مورد بودجه، ویژگی­های فنی و ویژگی­های کلی طراحی، ضروری است.

  • طراحی مفهومی

ضرور­ی­ترین تصمیمات، توسط بخش­های طراحی گرفته می­شود. این مرحله در مورد ایده­های مختلف طراحی، باید بررسی و تایید شوند. در واقع، این مرحله، تجسم تصور کلی از محصول آینده را در اختیار افراد قرار می­دهد. به عنوان یک قاعده، تیم­های توسعه چند نمایش بصری از ایده­های خود را برای انتخاب، ایجاد می­کنند. به لطف پیشرف­های تکنولوژیکی، طراحان می­توانند از مدل­سازی سه­بعدی برای ایجاد نمونه­های واقعی استفاده کنند.

  • مدل­سازی

مانند برنامه‌های طراحی بازی، نرم‌افزار طراحی خودرو توسعه مدل‌های خودرو با فناوری پیشرفته را امکان‌پذیر می‌کند. در این مرحله تجسم دقیق­تری انجام می­شود. اکنون تصویر ماشین آینده شامل رنگ پلاستیک، نوع مواد، اندازه دقیق همه عناصر است. اکنون توسعه­دهندگان می­توانند به وضوح ببینند این خودرو چگونه خواهد بود. هنگامی که مدل نهایی ساخته می­شود، بازخورد مشتری مدنظر قرار می­گیرد. اکنون فرد می­تواند رنگ یا طرح برخی از عناصر را تغییر دهد.

  • مسائل فنی

اکنون توسعه عملکردها و ویژگی­های خودرو آغاز می­شود. در این مرحله، معلوم می­شود یک طرح انتزاعی وارد جهان فیزیکی خواهد شد. متخصصان فنی حرفه­ای همه عناصر را بهینه می­کنند و آنها را طوری تغییر می­دهند که نیازهای مشتریان را برآورده کنند. کارشناسان همچنین کیفیت و ساختار طرح­های موجود را تجزیه و تحلیل می­کنند. آنها همچنین اطمینان حاصل می­کنند همه عناصر کاملا به­هم چسبیده باشند. این مرحله، درباره دقیق و سازگار بودن است. پس از تکمیل طراحی دقیق، کار مهندسی آغاز می­شود. اکنون نمونه اولیه یک خودروی آینده، ساخته و تحلیل شده است. کارشناسان، همه اجزا را بررسی می­کنند، اصلاحات لازم را انجام می­دهند و آن را بهبود می­بخشند. نمونه اولیه، همچنین می‌تواند برای اطمینان از خوب بودن مواد انتخابی مورد بررسی قرار گیرد.

  • استراتژی بازاریابی

به لطف نرم­افزار طراحی خودرو، متخصصان بازاریابی می­توانند سود زیادی ببرند. یک مدل سه­بعدی واقعی از یک ماشین می­تواند فراتر از کلمات صحبت کند. چنین تصاویری، توجه افراد را به خود جلب و آنها را به محصول علاقه­مند می­کند. علاوه بر این، چنین تصاویر فوتورئالیستی را می­توان قبل از توسعه خودرو طراحی کرد. به این ترتیب متخصصان می­توانند ارزیابی کنند آیا محصول نهایی در بین مشتریان محبوب خواهد بود یا خیر. چنین بررسی­هایی می­تواند بر برخی عناصر و طراحی خودرو یا حتی تعداد خودروهای آزادشده تأثیر بگذارد. جالب است بدانید چنین تصاویر سه­بعدی معمولا روی پس­زمینه­های خاصی قرار می­گیرند. انتخاب، بستگی به مخاطب هدف در حوزه خودرو دارد.

  • مرحله نهایی

درست مانند بازاریابی، تجسم دقیق به افرادی که علاقه­مند به خرید یک ماشین هستند، کمک می کند تا نمایشی با کیفیت بالا از وسایل نقلیه ارائه دهند. مدل­های سه­بعدی مختلف را می توان برای توصیف عناصر جداگانه خود­و استفاده کرد. چنین مدل­هایی را می­توان به سرعت ساخت و از طریق اینترنت ارسال کرد. به این ترتیب مشتریان بالقوه می­توانند تمام اطلاعات را صرف­نظر از موقعیت مکانی خود دریافت کنند.

در مجموع، نرم­افزار طراحی خودرو، توسعه مدل­های پیشرفته خودرو را برای برآورده کردن پیچیده­ترین نیازهای مشتریان امکان­پذیر می­کند. به لطف تجسم سه­بعدی، نه تنها طراحان، بلکه متخصصان بازاریابی و فروش نیز می­توانند کاملا از آن بهره ببرند. شما حتی می­توانید ماشین رویاهای خود را در صورت توانایی­تان بسازید.

 

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin