8 سوال و جواب رایج درباره رمزارزها که باید بدانید

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

8 سوال و جواب رایج درباره رمزارزها که باید بدانید

سعید میرشاهیاز یک­سو، برخی کارشناسان معتقدند این ارزهای دیجیتال، ارزهای آینده هستند. از سوی دیگر، سایرین استدلال می‌کنند این ارزها بیش از حد متزلزل هستند و نمی‌توان به عنوان واسطه­های قابل اعتماد مبادله روی آنها ‌حساب کرد. با وجود صحبت­های زیاد درباره این موضوع، ساختن یک تصویر مشخص از ارزهای دیجیتال مشکل است. از این­رو، تحقیق برای تصمیم­گیری سرمایه­گذاری آگاهانه، ضروری است. در اینجا، برای آگاهی شما، برخی از سوالات رایج مردم در مورد ارزهای دیجیتال ارائه شده است. چه درخصوص این مفهوم، نوپا باشید یا به دنبال بهترین کیف پول، مونرو باشید، ایده­ها، پرسش­ها و پاسخ­های کلیدی زیر به صورت خلاصه سریع می­تواند به شما کمک کند و پاسخگوی برخی ابهامات­تان باشد.

سوال 1: ارزهای دیجیتال چیست؟

کارشناسان ارزهای دیجیتال را به روش­های مختلف توضیح می­دهند. با این حال، در اصل، ارزهای دیجیتال یک شکل کاملا دیجیتالی پول هستند و برخلاف ارزهای سنتی، شکل فیزیکی ندارند، به این معنی که تمام تراکنش‌هایی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، به صورت آنلاین انجام می‌شوند. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند. این، بدان معناست که هیچ دولت، شرکت یا موسسه­ای آنها را نگهداری یا مدیریت نمی­کند. همه این وظایف، بر عهده خود کاربران است.

سوال 2: ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

رمزارزها عمدتا از دو طریق کار می­کنند: فناوری بلاک­چین و رمزنگاری. فناوری بلاک­چین، چیزی است که ارزهای دیجیتال را ممکن می­کند. بلاک چین، یک دفتر کل غیرمتمرکز و عمومی است که همه تراکنش­ها در آن ثبت می­شوند. برای اطلاع بیشتر، هر تراکنش به عنوان یک «بلوک» ثبت می­شود که حاوی یک زمان مشخص و داده­های تراکنش است. سپس این بلوک‌ها به زنجیره‌ای متصل می‌شوند که به عنوان دفتری عمل می‌کند که کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در همین حال، ارزهای دیجیتال عمدتا به دلایل امنیتی از رمزنگاری استفاده می­کنند. از طریق رمزنگاری، تراکنش­ها می­توانند به صورت ایمن و ناشناس انجام شوند. همچنین از هزینه مضاعف جلوگیری می­کند و ترتیبی مستقل از مدیریت نهاد ثالث (مانند بانک­ها و شرکت­های کارت اعتباری) را تضمین می­نماید.

سوال 3: از ارزهای دیجیتال برای چه چیزی می­توانید استفاده کنید؟

بیت‌کوین، اولین ارز دیجیتال است، در آغاز، در سال 2009، قرار بود به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی جایگزین عمل کند که مردم از نظر تئوری می‌توانند در خرید روزانه خود از آن استفاده کنند. با این حال، با توجه به نوسانات ارزهای دیجیتال، انجام این امر، هنوز عملی نیست. با وجود کاستی‌های موجود، تعداد ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است و از زمان بیت‌کوین، عملکرد آنها گسترش یافته است. به طور خاص، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، رمزارز را به عنوان ذخیره‌ای از ارزش می‌بینند که مانند معاملات سنتی سهام، آن را برای کسب سود می‌خرند یا می‌فروشند.

سوال 4: چند ارز دیجیتال وجود دارد؟

طبق آمار Statista، بیش از 6000 ارز دیجیتال از سال 2021 در بازار موجود است. اگرچه این تعداد بالا ممکن است در ابتدا شگفت‌انگیز به نظر برسد اما زمانی که زمینه را بشناسید، قابل درک می‌شود. ساختن یک ارز دیجیتال جدید، نسبتا آسان است. توسعه­دهندگانی که علاقه­مند به تقلید از موفقیت برترین ارزهای دیجیتال هستند، می­توانند به راحتی ارزهای دیجیتال خود را ایجاد کرده و در بازار عرضه کنند. برای مثال، شرکت­هایی وجود دارند که در حال توسعه رمزنگاری خود هستند و مشتریان­شان می­توانند از آن برای خرید محصولات خود استفاده کنند.

سوال 5: آیا ارزهای دیجیتال قانونی هستند؟

بله، ارزهای دیجیتال قانونی هستند. در حالی که کریپتوها گاهی اوقات برای فعالیت­های غیرقانونی استفاده می­شوند، مانند هر ارز دیگری، ابزاری برای چانه­زنی و مبادله هستند و در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات­متحده، استرالیا، اتحادیه اروپا و کانادا قانونی به شمار می­روند. با این حال، برخی کشورها، ارزهای دیجیتال را به دلیل ماهیت غیرقانونی آن ممنوع کرده­اند. این حوزه­های قضایی، چین، اندونزی، بولیوی، ترکیه و مصر را شامل می­شوند.

سوال 6: آیا ارزهای دیجیتال مشمول مالیات هستند؟

بله. در کشورهایی که ارزهای دیجیتال در آنها قانونی هستند، جزء دارایی­های مشمول مالیات محسوب می­شوند. البته همه کشورها، دستورالعمل­هایی درباره نحوه مالیات آن تعیین نکرده­اند. اگر قصد دارید وارد تجارت کریپتو شوید، بهتر است با یک حسابدار، وکیل یا متخصص دیگر که درباره این فرایند، اطلاعات بیشتری دارد، مشورت کنید تا مالیات‌ خود را سامان دهید.

سوال 7: آیا ارزهای دیجیتال سرمایه­گذاری خوبی هستند؟

این، یک سوال سخت است زیرا حتی کارشناسان درباره این موضوع، بین خود بحث می­کنند. از دیدگاه یک معامله­گر متوسط، این موضوع، واقعیت دارد که افرادی هستند که از تجارت کریپتو، سود زیادی برده­اند. با این حال، این، یک موقعیت پرخطر، با پاداش بالاست. بازار ارزهای دیجیتال، بسیار نوسان دارد و ارزش‌ آن در هر لحظه، به طور قابل توجهی، افزایش یافته یا کاهش می‌یابند. سپس این سوال، درباره میزان سرمایه­ای که می­خواهید ریسک کنید، مطرح است. برای پاسخ به این سوال، کارشناسان توصیه می­کنند بیش از پنج درصد سبد خود را در معاملات رمزارز سرمایه گذاری نکنید. این مقدار، ممکن است بسیار کم به نظر برسد اما به یاد داشته باشید این، یک بازارِ بسیار پرنوسان است. قاعده کلی این است: بیش از چیزی که می­خواهید از دست بدهید، سرمایه­گذاری نکنید.

سوال 8: چگونه می­توانیم از ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

ورود به رمزارز، امروزه به طور قابل توجهی در دسترس است. وقتی نوبت به انتخاب ارز دیجیتالی می‌رسد، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند روی ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت‌کوین یا اتریوم سرمایه‌گذاری کنید اما تصمیم، کاملا به شما و اهداف­تان بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر ناشناس بودن برای شما، بسیار مهم است، باید جایگزینی مانند مونرو یا XMR را درنظر بگیرید. برای شروع خرید ارز دیجیتال، شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به یک صرافی رمزنگاری، یک پلتفرم معاملات آنلاین برای ارزهای دیجیتال بپیوندید.
  • حساب صرافی خود را مانند یک حساب سرمایه­گذاری سنتی تامین کنید.
  • پولی را که در این حساب قرار می­دهید با ارز رمزنگاری انتخابی خود معامله کنید.
  • بسته به اینکه چگونه می­خواهید از آنها استفاده کنید، می­توانید ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید. سکه در حساب صرافی شما یا یک کیف پول دیجیتال وجود دارد.

به طور کلی، سرمایه­گذاری در ارزهای دیجیتال، کار دشواری است. به عنوان یک فناوری در حال توسعه، مشاهده آینده آنها و اینکه چگونه می­توانند بر مفهوم پول فیات و ارزها به عنوان یک کل، تاثیر بگذارند، چالش­برانگیز است. از این گذشته، کارشناسان و سرمایه­گذاران، هر روز چیز جدیدی درباره آن یاد می­گیرند. برای یک معامله­گر معمولی، بهترین اقدام این است که به کاوش عمیق و بررسی دقیق گزینه­های رمزنگاری خود بپردازد. به این ترتیب، می­توان تصمیمات آگاهانه گرفت و این صنعتِ به سرعت در حال تغییر، یعنی رمزارزها یا ارزهای دیجیتال را با دقت، همراهی کرد.

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin