چهار دهه با ورزش های الکترونیکی در جهان چهار دهه با ورزش های الکترونیکی در جهان

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

چهار دهه با ورزش­های الکترونیکی در جهان

آسیه فروردین- در عصر حاضر، ما بر روی ورزش های الکترونیکی تمرکز داریم که یک بازی ویدیوئی است و معمولا در سطح حرفه­ای انجام می­شود و مخاطبان زیادی هم دارد.

  • اولین تورنمنت

اولین تورنمنت در دانشگاه استنفورد برگزار شد. دانشجویان در بازی معروف آن زمان، Spacewar رقابت کردند. جایزه برای این یک سال، اشتراک در انتشارات رولینگ استونز بود. سال1980، اولین مسابقه بازی­های رایانه­ای برگزار شد. این بازی حجم زیادی از تماشاگران را به همراه داشت و کمک کرد تا در آن زمان، این بازی، نام آشنایی پیدا کند.

  • دهه 1980

با گذشت دهه 1980، به نظر می­رسد که بسیاری از شرکت­هایی که امتیازات بالایی را ثبت کرده­اند، موفقیت­های زیادی را تجربه کردند. کهکشان­های دوقلو جالب است، زیرا آنها بازی های ویدیوئی را تبلیغ می­کردند و همچنین امتیازاتی را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کردند. اگر به دنیای ورزش‌های الکترونیکی نگاه کنید، می‌بینید اکنون امکان شرط‌بندی روی بازی‌های ورزشی نیز وجود دارد که نشان‌دهنده تکامل صنعت به سطح جدید است.

  • دهه 1990

وقتی دهه 1990 فرا رسید، شاهد ظهور اینترنت و وب بودیم. اینترنت باعث شد بازی به سطوح جدیدی برسد و همچنین به اتصال گیمرها از طریق وب نیز کمک کرد. این امر، بدان معنی بود که بازی­های رقابتی اکنون امکان­پذیر است. اتصال به اینترنت همچنین باعث رشد بازی­های رایانه شخصی و ظهور شرکت­هایی مانند Nintendo شد. همچنین شرکت دیگری به نام Blockbuster، نیز شروع به حمایت مالی از دنیای بازی­های ویدیوئی کرد و به ایجاد مسابقات قهرمانی در سراسر جهان کمک نمود. این حمایت مالی و ترتیبات بعدی، کمک کرد تا صنعت بازی به سطح جدیدی برسد. علاوه بر این، این کار، کمک کرد تا شرکت‌هایی که در آن زمان، واقعا شناخته شده نبودند، به نام‌های شناخته­شده تبدیل شوند، متعاقبا رشد کنند و به یکی از بزرگ­ترین شرکت‌های جهان مبدل شوند.

  • دهه­های اخیر

در این روزگار، بازی­های بیشتری وجود دارد که همیشه منتشر می­شوند. اکنون این امکان وجود دارد که در یک محیط رقابتی با افراد دیگر بازی­های ورزشی انجام دهید و اگر واقعا خوب باشید، ممکن است دریابید شرکت در یک تورنمنت کامل برای شما کاملا ممکن است. برخی از گیمرهای eSport می‌توانند حمایت مالی دریافت کنند و با تشکیل تیم‌ها، همه چیز را به سطح بالاتری برسانند. این بدان معناست که وقتی هرکس یک مسابقه می‌دهد، این کار را به نام تیم انجام می‌دهد و این امر به افراد کمک می‌کند تا پتانسیل‌های خود را به طور واقعی موشکافی کنند و در عین حال، بهره‌مندی از مزایای کلی را آسان‌تر می­کند. بنابراین، هرگز رقابت در ورزش‌های الکترونیکی آسان نبوده است. هرچند گاهی هزینه ورودی مطرح است، با این حال، تمرین زیاد کمک می­کند تا مطمئن شوید این کار، ارزش دارد.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin