آمریکا در تعقیب 4 هکر روس

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – آمریکا مدعی است هکرهایی را شناسایی کرده که هدف آن‌ها دسترسی به شرکت‌های انرژی در سراسر جهان بوده است.

به گزارش سایبربان؛ ایالات‌متحده در حال تعقیب چهار هکر ادعایی است که معتقد است در کمپین‌هایی برای به خطر انداختن زیرساخت‌های حیاتی در سراسر جهان دست دارند. آفریقای جنوبی ظاهراً در لیست اهداف این هکرها قرار دارد.

پلیس آمریکا مدعی است هدف این هکرهای روسی برگزاری یک کمپین پیچیده برای هدف قرار دادن و هک کردن و حفظ دسترسی مداوم به شبکه‌های زیرساخت‌های حیاتی و شرکت‌های انرژی در سرتاسر جهان بوده است. بنا به ادعای ‌پلیس فدرال، این دسترسی دولت روسیه را قادر می‌سازد در صورت تمایل، چنین سیستم‌هایی را مختل و به آن‌ها آسیب برساند.

اسکوم (Eskom) شرکت برق دولتی آفریقای جنوبی، این هفته، در پاسخ به سؤال پایگاه دیلی ماوریک (dailymaverick) در مورد اینکه آیا هکرهای روسی این شرکت را هم هدف قرار داده‌اند یا خیر، اشاره‌ای به روسیه نکرد، اما گفت:

شرکت ما مانند هر سازمان دیگری با حملات منظم مبارزه می‌کند. ما آگاه هستیم که هرروز مجرمان سایبری به‌طور فعال بخش‌های مختلف ازجمله صنعت برق را هدف قرار می‌دهند. ما یک گروه اطلاعاتی و امنیت سایبری و ابزارهایی داریم که در مبارزه با حملات به ما کمک می‌کنند و به دلایل امنیتی جزئیات این موارد را به اشتراک نمی‌گذاریم.

وزارت منابع معدنی و انرژی و شرکت ملی نفت آفریقای جنوبی (PetroSA) و همچنین سفارت روسیه در آفریقای جنوبی تاکنون به این ادعاها واکنشی نشان نداده‌اند.

در حادثه سایبری یادشده، در میان بسیاری از اهداف ادعاشده، یک آژانس دولتی ایالات‌متحده که مسئول نیروگاه‌های هسته‌ای بوده و یک کارخانه پتروشیمی عربستان سعودی نیز وجود دارند. هکرهای دخیل در حمله به کارخانه پتروشیمی عربستان متهم به استفاده از بدافزارهایی هستند که سیستم‌های ایمنی صنعتی را هدف قرار داده‌اند و اقدامات آن‌ها را فوق‌العاده خطرناک می‌کند.

جزئیات دامنه و مقیاس این حمله سایبری ادعایی به بخش انرژی در سراسر جهان در دو کیفرخواست در 24 مارس در ایالات‌متحده افشا شده است که کیفرخواست اول علیه یک فرد و کیفرخواست دوم علیه سه روسی دیگر مطرح شده بود. ایالات‌متحده برای اطلاعات در مورد محل اختفای هر یک از چهار متهم تا 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

این افراد توسط پلیس آمریکا تحت تعقیب هستند و در لیست خطر پروازهای بین‌المللی قرار دارند. اداره پلیس آمریکا سه نفر از چهار متهم ازجمله پاول الکساندرویچ آکولوف (Pavel Aleksandrovich Akulov)، میخکائیل میخائیلوویچ گاوریلوف (Mihkail Mikhailovich Gavrilov) و مارات والریویچ تیوکوف (Marat Valeryevich Tyukov) را با عملیات های سایبری که کشورهایی ازجمله آفریقای جنوبی را هدف قرار می‌دهد مرتبط دانسته است


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin