همکاری دو غول سرگرمی جهان برای ایجاد یک محیط دیجیتالی جدید ویژه کودکان

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

رزنیکا رادمهر

جزییات آنچه هر دو برند معروف، خلق خواهند کرد، هنوز ناشناخته است و مفهوم متاورس نیز همچنان مبهم است اما هر دو شرکت، تایید کرده‌اند محصول نهایی از ابتدا به عنوان یک ابزار مهارتی برای فضای مجازی، مناسب خانواده، طراحی خواهد شد. این شرکت‌ها، در یک بیانیه مطبوعاتی، اعلام کردند: «گروه لگو و اپیک‌گیمز، تجربه گسترده خود را ترکیب خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند این رویداد آینده اینترنت از همان ابتدا با درنظر گرفتن رفاه کودکان طراحی شده است.»

ایده ترکیب این دو شرکت، از یک نظر، کاملا منطقی است. با توجه به اینکه اپیک‌گیمز، چندین سال تجربه ایجاد دنیای مجازی داشته، ما بارها و بارها شاهد اجرای آن از طریق بازی محبوب Fortnite بوده‌ایم. از سوی دیگر، لگو که عمدتا روی بازی‌های ویدیویی تمرکز دارد، همچنان ارزش خود را ثابت کرده است. هر دو شرکت، اکنون فرصت‌های بازی را برای کودکان در یک دامنه محافظت‌شده فراهم می‌کنند. اخیرا صنعت بازی شاهد راه‌اندازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga بوده است. در همین حال، دو مورد از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی آنلاین یعنیMinecraft  و Roblox، هر دو سبکی شبیه به آجرهای لگو از طریق ساخت جعبه‌های شنی ارایه می‌کنند. شراکت جدید لگو و اپیک‌گیمز، به فهرستی از تلاش‌های فناوری شرکت‌هایی که به دنبال ایجاد ساختارهایی در متاورس هستند، می‌پیوندد. فهرست شرکت‌هایی که تا کنون در حوزه متاورس قرار گرفته‌اند، تمام‌نشدنی است: از فیس‌بوک تا برندهای اصلی NFT. این فهرست، همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر، جزییات درباره چگونگی مشارکت جدید، هنوز ناشناخته است اما ما تمام موارد را برای شما بیان می‌کنیم مانند اینکه انتظار می‌رود در چه پلتفرم‌هایی در دسترس قرار گیرد و شروع به کار کند. با این حال، این شرکت‌ها، اصول و ارزش‌هایی را اعلام کرده‌اند:

– حفاظت از حق کودکان برای بازی از طریق اولویت دادن به ایمنی و رفاه.

– از حریم خصوصی کودکان، از طریق در اولویت قرار دادن بهترین منافع آنها محافظت کنید.

– کودکان و بزرگسالان را با ابزارهایی توانمند کنید که به آنها کنترل تجربه دیجیتالی می‌دهد.

توسعه‌دهندگان Fortnite اخیرا در عرصه اخبار این حوزه مطرح بوده‌اند: اول برای راه‌اندازی نسخه نسل بعدی ابزار ساخت بازی Unreal Engine و دوم: به خاطر جمع‌آوری 144 میلیون دلار، طی دو هفته به عنوان تلاش‌های امدادگرانه برای حمایت از صلح به دلیل ناآرامی‌های مداوم در اوکراین.

گفتنی است فورتنایت (Fortnite)، یک بازی ویدئییی آنلاین است که توسط اپیک‌گیمز، توسعه یافت و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. البته این بازی، اولین بار سال ۲۰۱۱، با هدف نمایش قدرت موتور گرافیکی آنریل ۴، معرفی شده است. این بازی، تا به حال با سازندگان سری فیلم‌هایی از جمله مارول و دی‌سی همکاری کرده‌ است.

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin