آمریکا برای نخستین بار یک میکسر رمز ارز را تحریم کرد

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن متهم کردن کره شمالی به کلاه‌برداری سایبری، شرکت بلندر را به اتهام حمایت از کلاه‌برداری‌های سایبری کره شمالی تحریم کرد.

به گزارش سایبربان؛ ایالات‌متحده کره شمالی را به استفاده از میکسر ارز مجازی بلندر (Blender.io) برای حمایت از فعالیت‌های مخرب سایبری و پول‌شویی ارزهای دیجیتال دزدیده‌شده متهم کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که Blender را به لیست تحریم‌های SDN خود اضافه کرده است. فهرست SDN وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده شامل افراد، نهادها و سازمان‌هایی است که برای امنیت آمریکا مضر تلقی می‌شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا Blender را به‌عنوان یک میکسر ارز مجازی توصیف کرد که بر روی بلاک چین بیت کوین کار می‌کند و با مبهم کردن مبدأ، مقصد و طرف‌های معامله به‌طور بی‌رویه تراکنش‌های غیرقانونی را تسهیل می‌کند.

این اداره دولتی آمریکا مدعی است که Blender برای پردازش بیش از 20.5 میلیون دلار از درآمدهای غیرقانونی تولیدشده توسط گروه هکری لازاروس در کره شمالی استفاده‌شده است که به گفته آن، هک 615 میلیون دلاری Axie Infinity را در شبکه Ronin انجام داده است.

این وزارتخانه همچنین گفت که Blender از زمان ایجاد آن در سال 2017 به انتقال بیش از 500 میلیون دلار بیت کوین کمک کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: امروز، برای اولین بار، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک میکسر ارزهای مجازی را تحریم می‌کند. میکسرهای ارز مجازی که به تراکنش‌های غیرقانونی کمک می‌کنند، تهدیدی برای منافع امنیت ملی ایالات‌متحده هستند. ما علیه فعالیت‌های مالی غیرقانونی کره شمالی اقدام می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دزدی‌های دولتی و کمک‌کنندگان به پول‌شویی این کشور بی‌پاسخ بمانند.

میکسر رمز ارز سرویسی است که افراد برای خصوصی نگه‌داشتن تراکنش‌های ارز دیجیتال خود از آن استفاده می‌کنند. این سرویس‌ها با مخلوط کردن ارز دیجیتال‌های قابل‌شناسایی با میزان هنگفتی از سایر رمز ارزها به این امر دست می‌یابند.

درنتیجه این تحریم کلیه اموال و منابع موجود در، Blender.io که در ایالات‌متحده یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی است مسدود شده است و باید به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گزارش شود.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin