گلایه مسافران از افزایش مکرر قیمت تاکسی‌های اینترنتی

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – شهروندان ساکن شهرک‌های اطراف تهران از افزایش مرتب قیمت تاکسی اینترنتی گلایه دارند و می‌گویند قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته و نه سال گذشته بیش‌تر از ۶۰ درصد افزایش دارد و تاکسی‌های اینترنتی که با شعار ارزانی آمده بودند حالا پرچم‌دار گرانی هستند.

ساکنان شهر جدید اندیشه، شهریار، ملارد، شهرک شاهد، شهرک وایین در غرب استان تهران، همچنین ساکنان استان البرز و حتی در شمال شرق استان ساکنان شهر جدید پردیس در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا از افزایش بی رویه و هفتگی قیمت تاکسی اینترنتی گلایه دارند و می‌گویند: قیمت تاکسی اینترنتی تا قبل از ساعت ۹ صبح، زمانی که بیشتر کارگران و کارمندان برای رسیدن به محل کار خود در تلاش هستند در هر کیلومتر تا بیش از ۶ هزار تومان افزایش یافته است.

مسافر ساکن شهر جدید اندیشه امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با ایرنا گفت: هزینه تاکسی اینترنتی در ساعت ۷ صبح از شهر جدید اندیشه به مقصد یوسف‌آباد به رقم ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی به ایرنا می‌گوید: تا اوایل اردیبهشت‌ماه امسال هزینه این مسیر زیر ۱۲۰ هزار تومان بود و در ساعات خلوت به ۸۰ هزار تومان کاهش داشت. اکنون در ساعت اولیه صبح هزینه در این مسیر به بیش از ۱۸۰ هزار تومان و با کاهش ترافیک و رسیدن به ساعت‌های ۱۰ و ۱۱ صبح تا ۱۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

وی ادامه می‌دهد، یکی از تاکسی اینترنتی نیز با پیشنهاد قیمتی پایین‌تر در همین ساعت نظر مشتری را برای گرفتن تاکسی جلب می‌کند، اما بعد از درخواست و تقاضای سفر، رانندگان سفر را نمی‌پذیرند تا قیمت پیشنهادی به سقف قیمت‌ها برسد.

یکی از مسافران پردیس – تهران نیز در تماس با خبرگزاری ایرنا از تغییر نرخ تاکسی اینترنتی گلایه دارد و می‌گوید: هر روز ساعت ۸ صبح باید در محل حاضر باشم و به دلیل اینکه قطار حومه‌ای و مترو در پردیس وجود ندارد، مجبور به استفاده از تاکسی اینترنتی هستم، اما رقم‌های ۸۰ تا ۹۰ هزار تومانی این مسیر به ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزار تومان افزایش یافته که پرداخت آن به‌صورت روزانه برای کارگران بسیار سخت است و ماهانه به ارقام عجیب‌وغریبی نسبت به دریافتی ماهیانه یک کارمند و کارگر خواهد رسید.

مسافران استان البرز اما شرایط بهتری دارند و می‌توانند با استفاده از مترو خود را به تهران برسانند. بر این اساس توقع این است که تاکسی‌های اینترنتی در استان البرز با علم بر دسترسی راحت‌تر ساکنان این استان به پایتخت، رقم‌های پیشنهادی مناسب‌تری را برای جلب کاربران جاده داشته باشند. با این حال خبری از کاهش قیمت تاکسی‌های اینترنتی در استان البرز هم نیست. اگر از گوهردشت کرج بخواهید خود را میدان انقلاب تهران برسانید برای استفاده از تاکسی اینترنتی در ساعت ۷ صبح در این مسیر باید تا رقم ۱۹۰ هزار تومان هزینه کنید.

با این حال نه خدمات این شرکت در قبال مسافران افزایش داشته و نه خبری از رضایت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از تسهیلات شرکت است.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل اینترنتی پیش‌تر به ایرنا گفته بود: تاکسی‌های اینترنتی بر اساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم خواهند داشت.

وی خبر داده بود که این شرکت در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور است و با حمایت دولت و پس از دریافت مجوزهای لازم افزایش نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

بر اساس استدلال مدیرعامل این شرکت اینترنتی قیمت‌ سفرهای تاکسی‌های اینترنتی به نحوی تعیین خواهد شد که دغدغه‌های معیشتی کاربران راننده و هزینه‌های مربوط به استهلاک، قیمت خودرو و همچنین هزینه‌های سوخت تامین شود و از طرفی دغدغه‌های کاربران مسافر نیز در تعیین نرخ جدید در نظر گرفته خواهد شد.

با این حال در سومین ماه از فصل بهار تاکسی‌های اینترنتی برای سومین بار هزینه‌ها را افزایش می‌دهند، در حالی که به اذعان بسیاری از اقتصاددانان دو تا سه هزار میلیارد تومان درآمد این شرکت‌ها در سال است، اما به‌جای همراهی با مردم و کم‌کردن از درآمد افسانه‌ای خود، اقدام به تحمیل گرانی به مردم می‌کنند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin