بسیج: کنترل فضای مجازی مدیریت واحد می‌طلبد

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – مسلم معین روز چهارشنبه در آئین افتتاح اولین قرارگاه فضای مجازی سپاه ناحیه امامت تبریز، با ابراز تأسف از اینکه به رغم تامین تمام زیرساخت ها و هزینه های فضای مجازی توسط جوانان بسیجی، کنترل و مدیریت آن، دست ما نیست، افزود: باید توجه داشت که این شرایط، اصلا” به نفع مردم و نظام نیست.

وی اظهار داشت: بنا به دلایلی از جمله دور کردن جوانان، نخبگان و دلسوزان انقلابی از کنترل و مدیریت فضای مجازی، امروز شاهد هستیم که این دشمن است که مدیریت فضای مجازی را چه در بعد محتوا و چه در بعد فنی، در اختیار دارد.

معین با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد اطلاعات و محتواهای فضای مجازی توسط دشمن به شکل رمزگذاری شده، وارد و خارج می شود، یادآور شد: در این شرایط چاره ای نداریم جز اینکه در بحث فضای مجازی به هم افزایی و مدیریت واحد و منسجم برسیم تا مثل حوزه های دیگر انحصار دشمن را در حوزه سایبری بشکنیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری و ارزش فضای مجازی در افکار عمومی، ادامه داد: این تأثیرگذاری ها به قدری زیاد است که می توان با تبلیغات و پمپاژ محتوا، جای شهید و جلاد را عوض کرد؛ پس بر همه ما واجب است که کاملا” هوشیارانه در مقابل این یورش رسانه ای مقاومت کنیم.

معین پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مطلوب توصیف و اضافه کرد: به این شرایط زودگذر و موقتی که از لحاظ اقتصادی وجود دارد، نگاه نکنیم چرا که این شرایط، مقطعی است و مطمئنیم شرایط بهتر خواهد شد، اما دشمن می خواهد با پررنگ کردن مسائل اقتصادی و تورم، دستاوردها و پیشرفت های نظام در حوزه های مختلف را کمرنگ جلوه دهد، در حالی که انقلاب اسلامی ایران یکی از قدرت های بلامنازع جهانی است.

وی با بیان اینکه با وجود تمام محدودیت ها و کمبودها، جوانان و بسیجیان حوزه سایبری و فضای مجازی اقدامات بی نظیری انجام داده اند، نمونه بارز آن را در جریان شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام اربعین حسینی دانست که با ساده ترین ابزارها و امکانات، طوفان توئیتری و مجازی شکل دادند که حتی تحسین دشمنان را هم در پی داشت.

مسئول فضای مجازی بسیج کشور با اشاره به اذعان مؤسسه تحقیقاتی ممری وابسته به رژیم غاصب اسرائیل مبنی بر قدرت سایبری جوانان بسیجی ایران، گفت: همین موارد به خوبی نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل شما جوانان اتقلابی است که خواب و آرامش دشمنان را به هم زده است.

معین با بیان اینکه جهاد تبیین فقط تولید محتوا نیست، گفت: جهاد تبیین یک حوزه وسیع است که تولید محتوا بخشی از آن است و بخش دیگر این جهاد نیز کنترل و مدیریت فنی، ایجاد امنیت در حوزه سایبری، مقابله با حمله های هکری و مهم تر از همه ایجاد بصیرت و روشنگری در بین آحاد جامعه است.

وی ایجاد چنین پایگاه های بسیج در سراسر کشور را ضرورت دانست و افزود: باید از طریق همین پایگاه های فضای مجازی و سایبری سواد رسانه ای شهروندان را ارتقاء دهیم تا در بزنگاه ها و بحران ها، اسیر حاشیه سازی ها و شایعات جعلی ساخت دشمن نشوند.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه فضای مجازی در دنیای کنونی، گفت: به جرأت می توان گفت که جنگ سایبری و مجازی از جنگ نظامی مخرب تر و خطرناک تر است، چرا که خسارت ها و ویرانی های جنگ نظامی قابل حل است اما خسارت های جنگ سایبری و روانی که بیشتر باور و اعتقاد مردم را خدشه دار می کند، غیر قابل جبران خواهد بود.

سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل با بیان اینکه به دلیل اهمیت و ضرورت توجه به فضای مجازی تصمیم گرفتیم اولین قرارگاه فضای مجازی بسیج را در ناحیه امامت تبریز ایجاد کنیم، ادامه داد: سعی داریم در این قرارگاه به تولید محتوا، بالابردن سواد رسانه ای شهروندان و مقابله با پمپاژ اخبار جعلی بپردازیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin