ظهور یک اسنودن جدید در سازمان CIA

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – به گزارش سایبربان؛ یک کدگذار سابق سیا به جاسوسی علیه این نهاد اطلاعاتی آمریکا متهم شد. این کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا بابت انتقال گسترده ابزار جاسوسی سایبری به پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس مجرم شناخته شد گرچه او این اتهامات را رد کرده بود.

جاشوا شولت (Joshua Schulte) به 9 فقره عنوان متهم شده، بااین‌حال او معتقد است سیا و اف‌بی‌آی او را در راه انتشار عمومی مجموعه‌ای از اسرار سیا که توسط ویکی لیکس در سال 2017 افشا شد، قربانی کرده‌اند.

درز 8761 سند موسوم به Vault 7 در سال 2017 نشان داد که سیا چگونه گوشی‌های هوشمند اپل و اندروید را در عملیات جاسوسی خارج از آمریکا هک کرده و تلاش‌هایی برای تبدیل تلویزیون‌های هوشمند به دستگاه‌های شنود انجام داده است.

آقای شولت پس از پیوستن به سازمان سیا در سال 2010، به‌زودی به بالاترین مجوز امنیتی این سازمان دست‌یافت. وی قبل از دستگیری به‌عنوان کدگذار به ایجاد ابزارهای هک در دفتر مرکزی سیا در لنگلی، ویرجینیا کمک کرده بود. در همین حال شولت به اتهام نگه‌داشتن تصاویر پورنو گرافی مربوط به کودکان نیز یک عنوان اتهامی دارد که آن را هم رد کرده است.

هیئت‌منصفه دادگاه روز چهارشنبه در پایان دومین محاکمه و چهار روز مشورت، هشت اتهام مطرح‌شده علیه او را بابت جاسوسی و دروغ گفتن به اف بی آی، وارد دانست. مجازات او احتمالاً چندین دهه زندان خواهد بود.

آقای شولت از سال 2018 در پشت میله‌های زندان نگهداری می‌شود.

دادستان‌های آمریکایی افزودند که آقای شولت پس از دستگیری تلاش کرد اطلاعات بیشتری را منتقل کند. او تلفنی را به‌صورت قاچاق وارد زندان کرد و در آنجا تلاش کرد اطلاعاتی درباره گروه‌های سایبری سیا برای یک خبرنگار ارسال کند و توییت هایی را تهیه کرد که حاوی اطلاعاتی در مورد ابزارهای سایبری سیا بود که قصد داشت تحت عنوان، یک عامل اطلاعاتی جعلی به نام جیسون بورن آن ها را منتشر کند.

مقامات قضایی آمریکا گفتند که ظاهراً انگیزه او از عصبانیت ناشی از اختلاف در محل کار است که در آن کارفرمایش به شکایات او توجهی نکرد. دادستان‌ها گفتند که او می‌خواست کسانی را مجازات کند که به‌زعم او به او ظلم کرده‌اند.

گفتنی است ویکی‌لیکس مارس ۲۰۱۷ انتشار ۸۷۶۱ سند را آغاز کرد که دردسر بزرگی برای سیا درست کرد و ابزاری مشابه ابزار جاسوسان آمریکایی را در اختیار هکر‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در سراسر جهان قرار داد.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin