تغییر سیاست‌های آمریکا؛ اینترنت به پایان نزدیک می‌شود؟

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط به گزارش سایبربان؛ شورای روابط خارجی آمریکا در گزارش روز سه‌شنبه خود مدعی شد، ایالات‌متحده باید تلاش‌های طولانی‌مدت خود برای ایجاد هنجارهای رفتار خوب برای دولت‌ها در فضای سایبری را کنار بگذارد و برای مقابله با یک دنیای دیجیتالی پراکنده و بالقوه خطرناک یک سیاست خارجی جدید اتخاذ کند.

در مطالعه‌ای که توسط کارگروه مستقل امنیت سایبری این اندیشکده انجام شده آمده: دوران اینترنت جهانی به پایان رسیده است. واشنگتن در طول سه دهه گذشته همکاری نزدیکی با بخش خصوصی و متحدانش برای ترویج چشم‌انداز اینترنت جهانی، باز، ایمن و قابل تعامل داشته است؛ اما واقعیت فضای سایبری اکنون کاملاً متفاوت است.

این گزارش مبسوط به چندین جنبه از سیاست سایبری ایالات‌متحده، مانند عملیات سایبری تهاجمی، آزادی اینترنت، جرم و جنایت و تجارت می‌پردازد و بر سه رکن سیاستی که باید زیربنای رویکرد جدید باشد، تأکید می‌کند، ازجمله تثبیت ائتلافی از متحدان و دوستان حول چشم‌انداز اینترنت که تا حد ممکن یک پلتفرم ارتباطی بین‌المللی مورد اعتماد و محافظت‌شده را ایجاد می‌کند.

این بررسی چند ماه پس‌ازآن انجام شد که وزارت امور خارجه آمریکا دفتر فضای سایبری و سیاست دیجیتال خود را برای تقویت همکاری‌های دولت بایدن در راستای کمک‌های دیجیتال به متحدان و نقش ایالات‌متحده در تنظیم دیپلماسی سایبری جهانی باز کرد.

درعین‌حال آمریکایی‌ها معتقدند دشمنان خارجی این کشور مانند چین و روسیه کنترل‌های خود بر اطلاعاتی که مردم این کشورها می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند به‌ویژه پس از تهاجم مسکو به اوکراین ازجمله سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را تشدید کرده‌اند.

گزارش جدید بیش از ده ها توصیه را ارائه می‌دهد ازجمله اینکه رهبران و سیاست‌گذاران آمریکایی باید برای مقابله با فضای سایبری یک مرکز بین‌المللی جرائم سایبری ایجاد کنند به‌طوری‌که متحدان بتوانند بر باندهایی که زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهند فشار بیاورند، شفاف‌تر بودن در مورد مأموریت‌های «شکار به جلو» فرماندهی سایبری ایالات‌متحده که برای دفاع از انتخابات آمریکا در برابر مداخلات خارجی استفاده شده است و مسئول دانستن دولت‌ها در قبال فعالیت‌های مخربی که از قلمرو آن‌ها سرچشمه می‌گیرد.

این گزارش در انتها به این نتیجه می‌رسد: یک اینترنت رایگان، جهانی و باز آرزوی ارزشمندی بود که به هدایت سیاست‌گذاران ایالات‌متحده در سی سال اول اینترنت کمک کرد. اینترنت به شکل امروزی، نیازمند بازنگری در سیاست‌های سایبری و خارجی ایالات‌متحده برای مقابله با این واقعیت‌های جدید است.

این کارگروه به ریاست ناتانیل فیک (Nathaniel Fick)یکی از اعضای هیئت‌مدیره شورای روابط خارجی و نامزد بایدن برای هدایت دفتر سایبری جدید وزارت امور خارجه و جامی میشیک (Jami Miscik) یک تحلیلگر اطلاعاتی آمریکایی که زمانی معاون مدیر اطلاعات سازمان سیا بود اداره می‌شود و معتقد است که:

اهداف ایالات‌متحده در حال حرکت به جلو محدودتر و درنتیجه دست‌یافتنی‌تر خواهد بود؛ اما ایالات‌متحده برای طراحی استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی که می‌تواند یک تهدید فوری را بهبود بخشد، باید سریع عمل کند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin