تجمیع اطلاعات هویتی توسط سازمان ثبت احوال

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – به گزارش فارس، هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در دیدار با مجید پارسانیا، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور توانسته است در طول سالیان متمادی نسبت به انجام مأموریت‌های خود موفق عمل کند، اظهارکرد: سازمان ثبت احوال کشور در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای خدمتگزاری و خدمات دهی مناسب و بهینه به مردم، خوشبختانه به سرعت در مسیر ایفای تعهدات پیشین خود بوده و ضمن راه اندازی مجدد تولید کارت هوشمند ملی، برنامه ریزی لازم جهت صدور و ارائه کارت به تمامی متقاضیان کارت هوشمند ملی که در گذشته موفق به تکمیل ثبت نام خویش شده‌اند که ۱۰ میلیون نفر هستند، انجام پذیرفته است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تحول در ابعاد گوناگون سازمان و مأموریت‌های آن، افزود: تقاضای جامعه نسبت به گذشته تغییر کرده است و با تحول در نظام هویتی کشور، تمام اطلاعات هویتی افراد جمع آوری می‌شود تا بسیاری از مشکلات در زمان بروز شرایط خاص به راحتی حل و فصل شود؛ به طور مثال در زمان همه گیری کرونا اگر اطلاعاتی در خصوص بیماری برخی از افراد در دست بود، امکان مقابله با مشکلات بیشتر فراهم می‌شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه کوچکترین نقصی از سوی سازمان همه شهروندان را درگیر می‌کند، بنابراین باید در سازمان ثبت احوال، تحول را ایجاد کرده و نیازهای مردم و جامعه را شناسایی کنیم، گفت: درواقع سازمان باید در حیطه ماموریت خود و در راستای تحول اساسی، پایگاه محکم و قوی و قابل استنادی در نظام هویتی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد هستیم که پایگاه‌های اطلاعاتی متنوع منجر به هزینه‌های گزاف و استعلامات تکراری شده است تا جایی که اطلاعات دستگاه‌ها با یکدیگر در تضاد است، اظهارکرد: این امر مشکلات گوناگون و هزینه‌های آشکار و پنهان زیادی برای کشور ایجاد کرده است و نیاز به نگاه جدیدی در ایجاد پایگاه‌های اطلاعات متمرکز و جامع داریم. به شکلی که تا جایی که امکان دارد از ایجاد هزینه‌های غیرضرور جلوگیری نماییم؛ در این راستا سازمان ثبت احوال درصدد است پایگاه اطلاعات جامع هویتی و اطلاعات مربوط و متصل به هویت اشخاص را ایجاد کند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه اولین سرویس سببی و نسبی در تیر ماه سال جاری ایجاد و فعال شده است، گفت: این امر در راستای رفع برخی نیازهای دستگاه‌های حاکمیتی و اداری در کشور انجام گردیده و در طول سال ۱۴۰۱ ارتقا نیز پیدا خواهد کرد.

کارگر با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور موظف است تا زیرساخت‌ها را در جهت بهبود شرایط ارتقا دهد، افزود: در گذشته مقرر بود که با انجام داده‌آمایی اسناد هویتی پایگاه اطلاعاتی سببی و نسبی طی 5 سال ایجاد شود که ما این امر را کاهش داده و به 2 سال رساندیم و چنانچه اعتبارات و زیر ساخت‌های مربوط به آن مهیا شود به سرعت و با تمام توان این امر را اجرایی خواهیم نمود.

وی با بیان اینکه ما به عنوان گوشه‌ای از نظام با همکاری همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از توان داخلی در راستای ارائه خدمات اقدام خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر در زمینه الکترونیکی نمودن فرآیندها و برون سپاری خدمات ، سازمان ثبت احوال کشور از سازمان‌های پیشرو در این زمینه می باشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در راستای پایگاه اطلاعاتی سببی و نسبی دراعتبارات 1401 بودجه ای پیش بینی نشده است که ما درخواست داشته در این زمینه حمایت لازم انجام شود تا کار روی زمین نمانده و سریعتر پیش رود، اظهارکرد: باید داده‌آمایی برای اتقان پایگاه سببی و نسبی انجام شود تا بتوان براساس آن سرویس‌های قابل اطمینان جهت بهره‌گیری سرویس گیرندگان تولید و ارائه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به آینده نگری به دنبال تحولی تازه در مأموریت‌های سازمان خواهیم بود تا به درستی در مسیر یک سازمان هوشمند و تمام الکترونیک گام برداریم.

در ادامه مجید پارسانیا، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به سوابق همکاری‌های فی ما بین دو سازمان و اهمیت و جایگاه سازمان ثبت احوال در کشور، گفت: سازمان ثبت احوال می‌تواند یک همکار بسیار مهم و نقش آفرین در انجام مأموریت‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها باشد و ما برای اجرای تکالیف قانونی سازمان ثبت احوال آماده همکاری می‌باشیم.

وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه در کنار سازمان ثبت احوال خواهد بود تا بتوانیم در راستای ارائه خدمات به مردم گام برداریم.

پارسانیا با بیان مأموریت‌های مهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: با توجه به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های سازمان ثبت احوال به عنوان مسئول نظام هویتی کشور و همچنین ضرورت ایجاد پایگاه خانوار، ضروری است تمامی بخش‌های مرتبط در کشور همکاری لازم را جهت ایجاد و ارتقا زیرساخت‌های مربوط به نظامات و اطلاعات هویتی در کشورمعمول نمایند.

در این جلسه مدیران بخش‌های مختلف هر دو سازمان نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان داشتند و در انتها بر هم افزایی و تعامل بیش از پیش دو سازمان تاکید گردید.

همچنین رئیس و معاونان سازمان هدفمندی یارانه‌ها از بخش‌های مختلف سازمان ثبت احوال و خط تولید صدور کارت هوشمند ملی بازدید کردند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin