هکرهای کره‌شمالی سارق رمزارز شده‌اند

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – به گزارش تسنیم، «ان نوبرگر» مشاور امنیت ملی دولت بایدن در زمینه تکنولوژی‌های سایبری و نوظهور اعلام کرد که طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته، کره شمالی اخیراً به‌شکلی فزاینده از حملات سایبری، برای به‌دست آوردن حدود یک‌سوم رمزارزهای سرقتی و سرمایه‌گذاری آنها در برنامه‌های موشکی خود استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نگران توانایی‌های سایبری کره شمالی است، گفت: حملات سایبری کره شمالی علیه معاملات صورت‌گرفته با رمزارز یا استفاده از کارمندان حوزه تکنولوژی اطلاعات در کشورهای مختلف موضوعی بسیار مهم است.

نوبرگر افزود: گسترش آزمایش‌های موشکی کره شمالی، اولویت اصلی دولت آمریکاست و واشنگتن تاکنون گام‌های متعددی برای مقابله با تهدیدهای سایبری پیونگ‌یانگ برداشته است که از آن جمله می‌توان به اعمال تحریم‌های گسترده علیه گروه‌های جنایی و توقیف دارایی‌های دیجیتالی سرقت‌شده اشاره کرد.

براساس آخرین گزارش سازمان ملل، هکرهای کره شمالی با حملات سایبری طی سال‌های 2020 تا 2021، بیش از 50 میلیون دلار دارایی‌های دیجیتالی را برای سرمایه‌گذاری در برنامه‌های موشکی این کشور، سرقت کرده‌اند.

براساس این گزارش، این حملات سایبری دست‌کم علیه 3 صرافی رمزارز دیجیتال در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا بوده و در این بازه زمانی، سرقت این رمزارزها، منبع مهم درآمدی برای برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ بوده است.

در سال 2019 نیز سازمان ملل در گزارشی مشابه اعلام کرده بود کره شمالی با استفاده از حملات سایبری پیچیده به بانک‌ها و صرافی‌های رمزارز، حدود 2 میلیارد دلار به‌دست آورده و این رقم را در سلاح‌های کشتار جمعی خود سرمایه‌گذاری کرده است.

در ماه آوریل سال جاری نیز اف‌بی‌آی اعلام کرد یک گروه هکرهای کره شمالی به‌نام «گروه لازاروس» که پیشتر از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌دلیل حمله به زیرساخت‌های حساس و مهم تحریم شده بود، مسئول سرقت حدود 620 میلیون دلار رمزارز از بازی آن‌لاین «اکسی اینفینیتی» است.

با وجود آنکه کره شمالی بیشتر حملات سایبری خود را علیه بازارهای مالی انجام می‌دهد تا درآمدزایی کند، اما همچنان از این حملات برای هدف قرار دادن مؤسسات و سازمان‌های دولتی به‌ویژه در کره جنوبی استفاده می‌کند،
این در حالی است که جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا حدود 2 هفته پیش از احتمال انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید توسط کره شمالی خبر داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این آزمایش ممکن است در ماه سپتامبر انجام شود، گفت: «ما کاملاً واضح گفتیم که کره شمالی می‌تواند آماده انجام آزمایش هسته‌ای باشد و آمریکا نیز همزمان آماده می‌شود تا به‌طور مشترک با متحدان خود به این موضوع احتمالی واکنش نشان دهد.»

او ادامه داد: «ما یک واکنش قوی در هماهنگی با متحدان و شرکای خود علیه اقدامات کره شمالی خواهیم داشت.»

همچنین نماینده موقت کره شمالی در سازمان ملل، هفته گذشته در بیانیه‌ای از آمریکا به‌دلیل نکوهش برنامه‌های هسته‌ای این کشور در جریان دهمین کنفرانس بازنگری NPT در این سازمان، انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: مغز متفکری که به بنیان و اساس معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی آسیب می‌رساند، کسی جز آمریکا نیست. این اوج ادعاهای سرگرم‌کننده است که آمریکا مدعی تهدیدات هسته‌ای از سوی کشور دیگری می‌شود، اما حقیقت این است که آمریکا خود سلطان گسترش سلاح هسته‌ای است.

پیونگ‌یانگ در ادامه این بیانیه نوشت: ما هرگز هرگونه تلاش از سوی آمریکا و نوکرانش را برای طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت ما و نقض حاکمیت و منافع ملی خود را تحمل نخواهیم کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دهمین کنفرانس بازنگری NPT در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت که پیونگ‌یانگ همچنان به گسترش برنامه هسته‌ای غیرقانونی خود و انجام اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه ادامه می‌دهد.

همچنین در بخشی از بیانیه مشترک سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره NPT که در این کنفرانس قرائت شد، آمده است: ما علاوه بر این، تأکید می‌کنیم که پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، تهدیدی فزاینده برای امنیت جهانی است. ما همچنان خواستار خلع‌سلاح کامل، قابل‌تأیید و برگشت‌ناپذیر کره شمالی هستیم و از این کشور می‌خواهیم تمام آزمایش‌های هسته‌ای، و پرتاب موشک‌های بالستیک و دیگر فعالیت‌های مربوطه خود را براساس مصوبات متعدد شورای امنیت سازمان ملل متوقف کند.

پیونگ‌یانگ، همچنین هفته گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را متهم به حمایت از خلع‌سلاح هسته‌ای کره شمالی در جریان دیدار با مقامات کره جنوبی کرد.

براساس گزارش رویترز، پلوسی در سفر به کره جنوبی و دیدار با «کیم جین پیو» همتای خود، متعهد به خلع‌سلاح هسته ای کره شمالی شده بود.

خبرگزاری رسمی دولتی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات پلوسی بخشی از طرح دولت آمریکا برای افزایش تنش در شبه‌جزیره کره است. پلوسی تلاش می‌کند سیاست خصومت‌آمیز آمریکا علیه پیونگ‌یانگ را موجه جلوه دهد و از ظرفیت تسلیحاتی آمریکا حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است: پلوسی بدترین ویران‌کننده صلح و ثبات بین‌المللی است و به‌دلیل سفر اخیر خود به تایوان موجب خشم شدید مردم چین شده است. دولت آمریکا باید هزینه سنگینی را برای خشم و نفرتی که با سفر پلوسی به هر منطقه ایجاد می‌شود، بپردازد.

براساس آخرین گزارش سازمان ملل، کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای در 6ماهه دوم سال جاری میلادی در حال آماده شدن است.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin