سود جرایم سایبری از قاچاق مواد مخدر بیشتر است

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – به گزارش سایبربان؛ «PLDT» و گروه عملیات‌های امنیت سایبری (CSOG) شرکت ارتباطات هوشمند (Smart Communication) به نقل از داده‌های «Cybersecurity Ventures»، اعلام کرد که جرایم سایبری سودآورتر از مواد مخدر غیرقانونی است.

تأثیر جرایم سایبری آنقدر زیاد است که اگر یک کشور بود، سومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده و چین محسوب می‌شد.

انجل ردوبِل (Angel Redoble)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات گروه PLDT تأکید کرد : «به همین دلیل، بهتر است فرهنگ امنیت سایبری را اتخاذ کنیم. ما باید مراقب باشیم که اطلاعات شخصی خود را با چه کسانی به اشتراک می‌گذاریم؛ در صورت شک، تماس را قطع کنید و پیوندها را از منابع تأیید نشده باز نکنید.»

تا کنون، PLDT و Smart’s CSOG «مهندسی اجتماعی» را به عنوان برنامه بازی فعلی عوامل مخرب در اینترنت شناسایی کرده‌اند.

ردوبل توضیح داد : «مجرمان سایبری از انواع دستکاری‌های روانی برای فریب مردم در به اشتراک گذاشتن داده‌های حساس مانند رمز عبور یا اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند و می‌توانند از آنها برای ورود به حساب‌های قربانی از جمله کیف پول‌های دیجیتال استفاده کنند.»

گروه عملیات‌های امنیت سایبری شرکت مخابراتی، «مهندسی اجتماعی» را به روش بودول-بودول (budol-budol) در دهه 1990 تشبیه کرد که در آن مجرمان وانمود می‌کردند که آشنای شخصی هستند تا قربانیان را تشویق به تحویل پول یا اشیاء قیمتی کنند.

با این حال، در هزاره جدید، کلاهبرداران برای اجرای فعالیت‌های مجرمانه خود به پلتفرم‌های مختلف روی آورده‌اند.؛ این کار با «فیشینگ»، نوعی از مهندسی اجتماعی آغاز شد که در آن مجرمان ایمیل‌های جعلی را با پیوندهایی به سایت‌های مخرب ارسال می‌کنند.

قربانیان اغلب با پوشش مجرمان در تبلیغات یا اعلامیه‌های شرکت‌های قانونی فریب می‌خورند و روی پیوندی که آنها را به وب‌سایتی هدایت می‌کند که اطلاعات شخصی آنها را می‌خواهد، کلیک می‌کنند.

فعالیت‌های «فیشینگ» از آن زمان به کانال‌های دیگری راه پیدا کرده که در آن کلاهبرداران از تماس‌های صوتی یا «ویشینگ»، پیام‌های متنی یا «smishing»، و کدهای QR یا «quishing» برای فریب قربانیان خود استفاده می‌کنند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin