در هفت‌ ماهه اول سال 2022 رخ داد

زیان 1.9 میلیارد دلاری هک ارزهای دیجیتال

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

آسیه فروردین – بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو در سطح بین‌المللی، با افزایش 1.39 درصدی تا زمان تنظیم این گزارش به 24 هزار و 340 دلار رسید. بر اساس داده‌های Coindesk، اتریوم، دومین ارز دیجیتال پرمعامله، 1943.87 دلار قیمت داشت که 3.41 درصد افزایش یافت. زیان هک کریپتو در هفت ماه اول 60 درصد افزایش یافت و به 1.9 میلیارد دلار رسید.
به گزارش رویترز، طبق پست وبلاگ Chainalysis که اخیرا منتشر شد، زیان‌های ناشی از هک ارزهای دیجیتال در هفت ماه اول سال نزدیک به 60 درصد افزایش یافته و به 1.9 میلیارد دلار رسیده است. وجوه سرقت‌شده از هک در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 1.2 میلیارد دلار بوده است. با استفاده از برنامه‌های DeFiکه اغلب مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم هستند، می‌توان وام‌های ارز دیجیتال را خارج از موسسات بانکی سنتی ارایه کرد.
با وجود هک 190 میلیون دلاری کراس‌چین (فناوری میان‌زنجیره‌ای) Nomad و هک 5 میلیون دلاری چندین کیف پول Solana در هفته اول آگوست، وبلاگChainalysis اعلام کرد که این روند به این زودی تغییر نخواهد کرد. در این وبلاگ آمده است: «پروتکل‌های DeFi به ‌طور منحصربه‌فردی در برابر هک، آسیب‌پذیر است، زیرا کد منبع باز آنها می‌تواند توسط مجرمان سایبری که به دنبال سوءاستفاده هستند، مورد مطالعه قرار گیرد و این امکان وجود دارد که انگیزه‌های پروتکل‌ها برای رسیدن به بازار و رشد سریع، منجر به نقص در امنیت شود.»
به گفته یک شرکت آمریکایی، «بازیگران بد» کره‌شمالی، یعنی واحدهای هک نخبه مانند گروه لازاروس، مسوول بسیاری از پول‌های سرقت‌شده از پروتکل‌‌های DeFi هستند.
بر اساس برآورد وبلاگ Chainalysis تا کنون در سال جاری، گروه‌های وابسته به کره‌شمالی، تقریبا یک میلیارد دلار ارز دیجیتال را از پروتکل‌های DeFi سرقت کرده‌اند. در نتیجه کاهش قیمت دارایی‌های دیجیتال این شرکت اطلاعاتی بلاک‌چین، شاهد کاهش شدید 65 درصدی کلاهبرداری‌های رمزنگاری تا ماه جولای بود. در سال منتهی به جولای، درآمد کلاهبرداری، 1.6 میلیارد دلار بوده که 65 درصد کمتر از حدود 4.46 میلیارد دلار در سال گذشته بوده است.
سلسیوس (Celsius) در بحبوحه ورشکستگی، پیشنهادهای مالی را مدنظر قرار می‌دهد.
به گزارش بلومبرگ، وکیل وام‌دهنده ورشکسته رمزارز Celsius Network گفته است چندین پیشنهاد برای کمک به بازسازی ساختار خود دریافت کرده است. در جلسه ورشکستگی، جاشوا ساسبرگ از Kirkland & Ellis گفت سلسیوس در حال بررسی تامین مالی بسته‌هایی با «اشکال و اندازه‌های مختلف» است. به گفته وی، انتظار می‌رود چندین پیشنهاد دیگر، بدون ارایه جزییات درباره پیشنهادهای موجود ارایه شود.
اگر سلسیوس می‌خواهد از انحلال جلوگیری کند و کسب‌وکار خود را بازسازی کرده یا بفروشد، باید سرمایه بیشتری جمع‌آوری کند. در اسناد دادگاه، این شرکت انتظار دارد تراز نقدینگی آن در ماه اکتبر پس از رسیدن به 66.4 میلیون دلار در ماه اوت، منفی شود. طبق یک توییت، هفته آینده، سلسیوس با کمیته بستانکاران بدون وثیقه، ملاقات و به سرعت در مسیر آینده کار خواهد کرد.
جلسه بعدی دادگاه برای سپتامبر تعیین شده است. در این خصوص،Stronghold ، تعداد 26 هزار و 200 دستگاه استخراج بیت‌کوین را برای کاهش بدهی پس می‌دهد. به گزارش بلومبرگ، با کمک گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک و WhiteHawk Capital، شرکت استخراج دیجیتالStronghold ، بیش از نیمی از بدهی‌های خود را حذف و به نقدینگی اضافه کرده است.
همچنین این شرکت، اسکناس قابل تبدیل خود را بازسازی خواهد کرد. شرکت استخراج Stronghold اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود 26 هزار و 200 دستگاه استخراج بیت‌کوین را به NYDIG برمی‌گرداند که بدهی معوق 67.4 میلیون دلاری، قرارداد اصلی را از بین می‌برد.
علاوه بر این،WhiteHawk متعهد به بازسازی و گسترش ترتیبات تامین مالی فعلی Stronghold، کاهش پرداخت‌های کوتاه‌مدت و ارایه ظرفیت اخذ وام 20 میلیون دلاری است.
در پی سقوط قیمت ارزهای دیجیتال از سطح رکوردی که در ماه نوامبر به دست آمد، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در تلاش برای افزایش سرمایه و بازپرداخت وام‌هایی هستند که توسط توکن یا دکل‌های استخراج آنها پشتیبانی می‌شود. این شرکت، آخرین ماینر بیت‌کوین است که مجبور به پرداخت بدهی معوقه با دستگاه‌های استخراج خود شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin