باز هم برخلاف پیش‌بینی کارشناسان

ریزش بیت‌کوین ادامه دارد

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

صبا رضایی – چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر معلق شدن بیت‌کوین، اما کارشناسان معتقدند بیت‌کوین هرگز معلق نشده است بلکه سقوط قیمتی داشته است که آن هم به دلیل ریزش بورس آمریکا بوده است.
در مجموع هم بازار سرمایه آمریکا که دومین بورس بزرگ دنیا محسوب می‌شود و هم بازار کریپتوکارنسی‌ها تحت تاثیر ضررات ناشی از پاندمی‌کرونا قرار گرفته‌اند.
به هرروی پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر رشد بیت‌کوین و افزایش قیمت آن تا 150 هزار دلار و بعضا تا 500 هزار دلار تا پایان سال 2020 کاملا اشتباه از آب درآمد. بیت‌کوین نه تنها رشد نکرد بلکه ریزش عظیمی‌ را تجربه کرد. کارشناسان معتقدند این ریزش قیمت همچنان ادامه دارد. حتی این پیش‌بینی نیز ممکن است اشتباه باشد. با این حال بازار کریپتوکارنسی‌ها و معاملات بیت‌کوین تا زمانی که به صورت ترید و نوسان‌گیری صورت بگیرد، همچنان برای تریدرها پرسود است.

بیت‌کوین هرگز معلق نشد

بیت‌کوین معلق نشده بلکه سقوط کرده است که آن هم به دلیل ریزش بورس آمریکا بوده است.
کاوه مشتاق، عضو انجمن بلاک‌چین ایران به «عصر ارتباط» گفت: بیت‌کوین سقوط قیمتی داشته است اما معلق نشده و اتفاق خاصی برای آن رخ نداده است. در واقع این ادعا که بیت‌کوین زمانی معلق می‌شود بی‌پایه و اساس است.
او افزود: دلیل ریزش بیت‌کوین، ریزش بورس آمریکاست. بورس آمریکا همچنان روند نزولی خواهد داشت و تحلیلگران معتقدند ممکن است تا 30 درصد ریزش داشته باشد. بیت‌کوین هم به همین میزان ممکن است سقوط کند.
مشتاق گفت: دلیل ارتباط ریزش بورس آمریکا با کاهش قیمت بیت‌کوین، آن است که سهامداران بورس آمریکا، همزمان در بازار کریپتوکارنسی‌ها نیز فعال بوده و بیت‌کوین نیز دارند. زمانی که بورس ریزش می‌کند، برای جبران ضرر، بیت‌کوین می‌فروشند. بورس آمریکا به دلیل اثرات طولانی‌مدت کرونا دچار ریزش شده است.
او معتقد است که بر اساس تحلیل بنیادی، احتمال این که بیت‌کوین تا سطوح 12 هزار دلار ریزش کند نیز وجود دارد.

بیت‌کوین عقب نشینی کرد

24 شهریور بیت‌کوین عقب‌نشینی کرد. نوسانات، بازار ارزهای دیجیتال را پیش از انتقال اتریوم به اثبات سهام تحت تاثیر قرار داد و با نزدیک شدن به ادغام، به نظر می‌رسد که بیت‌کوین و اتریوم خود را برای یک حرکت قیمت قابل توجه آماده می‌کنند.
به گزارش کریپتو، بیت‌کوین و اتریوم در تاریخ 24 شهریور بیش از 7 درصد عقب‌نشینی کرده‌اند و خطر اصلاح پله‌ای را افزایش داده‌اند.
فروش اخیر ممکن است سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرده باشد زیرا بیش از ۲۲۰ میلیون دلار موقعیت‌های خرید نقد شده‌اند. به نظر می‌رسد گزارش مبنی بر نرخ تورم ایالات‌متحده در آگوست، بر گمانه‌زنی‌های فزاینده در مورد انتقال اتریوم به اثبات سهام تاثیر گذاشته است.
در همین حال میانگین متحرک ۵۰ روزه روند صعودی ارز دیجیتال پیشگام را رد کرده است و با ادامه کاهش قیمت‌ها، به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین سطح حمایت، مرز پایینی یک کانال موازی باشد که طی ماه گذشته در نمودار روزانه ایجاد شده است. اگر این سطح در ۱۸هزار و ۷۰۰ دلار نتواند حفظ شود، نزول به سمت بالاترین قیمت ژوئن ۲۰۱۹ در ۱۳هزار و ۸۸۰ دلار قابل انتظار است.
بیت‌کوین باید میانگین متحرک ۵۰ روزه را در ۲۲هزار دلار به عنوان پشتیبان به دست آورد تا شانس باطل کردن چشم‌انداز بدبینانه و پیشروی به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در ۲۹هزار دلار را داشته باشد.

رکورد جدید هش بیت‌کوین

نرخ هش بیت‌کوین نیز پس از افزایش ۵۵ درصدی در دو ماه، رکورد جدیدی ثبت کرد.
22 شهریور بزرگ‌ترین رکورد خود را ثبت کرد. به گزارش کوین، نرخ هش بیت‌کوین از زمان رکود اواسط جولای بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.
نرخ هش بیت‌کوین در تضاد با قیمت دارایی به حرکت خود ادامه می‌دهد زیرا اخیرا بالاترین رکورد جدید خود را ثبت کرده است. این رکورد پس از آخرین افزایش قابل توجه دشواری استخراج رخ می‌دهد که بزرگ‌ترین افزایش در بیش از شش ماه بود. نرخ هش معیاری اساسی در شبکه بیت‌کوین است زیرا قدرت آن را بر اساس تعداد ماینرهای فعال و دستگاه‌های محاسباتی که به آن وصل شده‌اند، نشان می‌دهد.
به‌طور کلی، نرخ هش در طول ماه‌های تابستان کاهش می‌یابد زیرا بسیاری از کشورها به دلیل تقاضای بالای برق، استخراج‌کنندگان محلی را از انجام کار خود منع می‌کنند. این روند در چند ماه گذشته مشهود بود همچنین این متریک از ۲۵۰ هش بر ثانیه در ژوئن به ۱۷۰ هش بر ثانیه در اواسط جولای کاهش یافت.
با این حال، در چند هفته گذشته با نزدیک شدن به پایان تابستان، بهبودی خود را آغاز کرد. در مدت کمی ‌بیش از یک ماه، نرخ هش بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و در آخر هفته با ۲۶۵ هش بر ثانیه به بالاترین حد خود رسید.
در حالی که برخی بر این باورند که نرخ هش تا حدودی به قیمت دارایی مرتبط است و می‌تواند حرکت‌های آینده را پیش‌بینی کند، در چند ماه گذشته اینطور نبوده است. به غیر از کاهش مختصر ذکر شده، نرخ هش در سطوح عمدتا بالا باقی مانده اما قیمت بیت‌کوین با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. این ارز دیجیتال بسیار کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در نوامبر سال گذشته معامله می‌شود و برای چند ماه قادر به غلبه بر سطح ۲۰هزار دلاری نبوده است.
سختی استخراج تقریبا هر دو هفته یک بار (۲۰۱۶ بلوک) تنظیم می‌شود تا اطمینان حاصل شود شبکه همان‌طور که در نظر گرفته شده است به کار خود ادامه می‌دهد. اساسا، اگر ماینرها در حال حاضر بیش از حد فعال باشند، انجام کار برای آنان سخت‌تر می‌شود و بالعکس، بنابراین به بزرگ‌ترین بلاک‌چین اجازه می‌دهد تا تولید بلاک خود را در حدود ۱۰ دقیقه نگه دارد.
در طول اصلاح نرخ هش تابستانی، زمانی که بسیاری از ماینرها آفلاین بودند ماینینگ شاهد چندین تنظیم مجدد منفی متوالی بود. با این حال، اندکی بعد جریان را تغییر داد و بزرگ‌ترین تنظیم مثبت خود را از ژانویه در ۳۱ آگوست به ثبت رساند.

سقوط بیت‌کوین

21 شهریور به نقل از تودی، جرد بلیکر، تحلیلگر یاهو فاینانس در توییت اخیر خود می‌گوید که سکه پرچمدار، پایه بزرگی در سطح ۲۰هزار دلار تشکیل داده است.
در ششم سپتامبر، قیمت بیت‌کوین به ۱۸هزار و ۶۶۹ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از ماه ژوئن بود با این حال، گاوها موفق شدند برای نجات بیت‌کوین در این روز وارد عمل شوند.
طی پنج روز گذشته، قیمت ارز دیجیتال پیشرو تقریبا ۱۸ درصد افزایش یافته است.
او اشاره کرد که ارزش از ۳۰هزار دلار و ۶۰هزار دلار وجود دارد و اگر قیمت بیت‌کوین برخی از اهداف صعودی را به دست آورد، باید دید که چه تعداد از هولدرها، وسوسه می‌شوند که سود ببرند.
در ۱۵ آگوست، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به ۲۵هزار و ۲۱۲ دلار افزایش یافت اما گاوها نتوانستند حرکت خود را حفظ کنند.

ریزشی که شبیه به تعلیق بود

روز 14 شهریور ماه بود که خبر رسید بیت‌کوین معلق شده است. البته این گفته نادرست بود اما بیت‌کوین به حدی ریزش داشت که از آن تحت عنوان تعلیق یاد شد.
بیش از ۹ ماه از ثبت بالاترین قیمت بیت‌کوین به ارزش ۶۹ هزار دلار در نوامبر ۲۰۲۱ می‌گذرد و این ارز دیجیتال به روند نزولی وحشتناک ادامه می‌دهد و هنوز هیچ نشانه‌ای از بهبودی نمایان نشده است.
به گزارش کوین، قیمت بیت‌کوین در 14 شهریور ماه در محدوده ۱۹ هزار ۵۰۰ تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار تثبیت شده است که نشان می‌دهد تمایل چندانی برای حرکت قابل توجه در هر جهتی ندارد و به نظر می‌رسد منطقه پشتیبانی ۲۰ هزار دلاری کنونی، قیمت را حفظ کرده است.اگر قرار است یک بازگشت صعودی رخ دهد خطوط میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه در حدود ۲۳ هزار دلار و سطح مقاومت ۲۴ هزار دلاری مناطق کلیدی هستند که باید مراقب آنها بود زیرا می‌توانند ادامه نزولی را آغاز کنند.
از سوی دیگر، شکست از منطقه ۱۷ تا ۲۰ هزار دلاری می‌تواند برای بازار فاجعه‌بار باشد زیرا در این مورد، کاهش سریع به ۱۵ هزار دلار و فراتر از آن محتمل خواهد بود. این امر بازار نزولی را به‌طور قابل توجهی طولانی می‌کند زیرا شکل‌گیری و انباشت در مرحله پایانی بازارهای نزولی ماه‌ها طول می‌کشد.
در بازه زمانی چهار ساعته، قیمت پس از شکستن و سقوط به زیر سطح ۲۱ هزار دلار، در یک الگوی مثلث متقارن در نوسان است. آزمایش مجدد سطح ۲۱ هزار دلار در کوتاه‌مدت قابل پیش‌بینی است زیرا قیمت قبلا چندین بار از ناحیه پشتیبانی ۲۰ هزار دلار عبور کرده است.

روند نزولی ادامه دارد

با این روند نزولی به نظر نمی‌رسد بیت‌کوین تا هفته‌ها روال صعودی به خود ببیند. بسیاری از کاربران و دارندگان بیت‌کوین در ایران به گفته‌های کارشناسان داخلی و بین‌المللی اعتماد کرده و روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری بلند مدت کرده‌اند، حتی برخی تریدرها نیز اکنون متضرر شده‌اند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *