ساترا مشکلات تنظیم‌گری صوت‌ و تصویر را اعلام کند

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)؛ سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نقصی در حوزه قوانین برای تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر وجود دارد، باید ساترا خلاءهای قانونی را به مجلس اعلام کند.
وی افزود: با توجه به اساسنامه سازمان صدا و سیما، نظریه تفسیری شورای نگهبان و فرمان صریح مقام معظم رهبری، تنظیم‌گری رسانه‌های صوت‌‌و تصویر فراگیر بر عهده صدا و سیما است و ساترا به عنوان نماینده تخصصی آن سازمان تعیین شده است. لذا از نظر من در زمینه اصل نظارت ساترا بر فضای صوت‌و تصویر فراگیر، نیازی به تصویب قانون جدید وجود ندارد اما ممکن است خلاءهایی در جزئیات و نحوه اعمال تنظیم‌گری وجود داشته باشد که این موارد باید شناسایی و برطرف شوند.

میرتاج الدینی، در ادامه با اشاره به نیاز مجلس شورای اسلامی به اطلاعات حوزه صوت‌و تصویر فراگیر و گزارش‌های اقدامات ساترا گفت: نمایندگان مجلس نیاز دارند که از طریق ساترا، گزارش‌های تخصصی در خصوص وضعیت نمایش خانگی، پلتفرم‌های صوت‌و تصویر فراگیر و سایر مسائل این حوزه را دریافت کنند تا اگر برخی خلاءهای قانونی برای انجام وظایف سازمان صدا و سیما در حوزه تنظیم‌گری صوت‌و تصویر فراگیر وجود دارد، مجلس برای تصویب قوانین مورد نیاز اقدام کند.این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: لازم است ارتباط ساترا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر و مستمر باشد و ساترا نمایندگان را از مسائل و چالش‌های حوزه تنظیم‌گری صوت‌و تصویر فراگیر مطلع کند. به همین منظور پیشنهاد می‌کنم که جلسه‌ای در فراکسیون راهبردی مجلس با حضور معاونت امور مجلس صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر(ساترا)، برگزار شود تا گزارش عملکرد ساترا شنیده شود و راهکارهایی برای برطرف سازی خلاءهای قانونی در نظر گرفته شود.

میرتاج الدینی، در خصوص توافق اخیر ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور دو نفر نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای تخصصی صدور مجوز تولید و نشر سریال‌های نمایش خانگی گفت: تقویت این همگرایی لازم است و از آن استقبال می‌کنیم. این دو نهاد باید همگرا باشند و در مسیر همکاری گام بردارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *