گفت‌وگوی هفتگی با دانش‌آموزان را در شبکه شاد آغاز می‌کنیم

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شبکه شاد را روزنه‌ای برای حضور در کنار دانش‌آموزان می‌دانیم، از آغاز گفت‌وگوی هفتگی با کودکان و نوجوانان دانش‌آموز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، سیزدهمین جلسه کمیته اجرایی شاد به میزبانی این معاونت برگزار شد.

اصغر باقرزاده با حضور در جلسه کمیته اجرایی شبکه دانش‌آموزی شاد اظهار داشت: ظرفیت‌های شبکه شاد در اوایل راه‌اندازی با الان قابل مقایسه نیست و پیشرفت بسیار چشمگیری را شاهد بودیم که قابل تقدیر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد در ابتدای راه‌اندازی، یک شبکه اجتماعی تازه کار بود، گفت: معلمان به خوبی مباحث آموزشی را در شاد دنبال کردند و از ظرفیت این شبکه بهره بردند؛ همچنین همکارانم در حوزه پرورشی بسیاری از جشنواره‌ها، مسابقات و فعالیت‌ها را در دوره کرونایی، با استفاده از شاد ادامه دادند و تعطیل نکردند.

وی افزود: تا قبل از راه‌اندازی شبکه شاد در جایی که دانش‌آموزان حضور داشتند، ما حاضر نبودیم و با راه‌اندازی شاد ما نیز در محل حضور دانش آموزان و کنارشان قرار گرفته‌ایم.

اصغر باقرزاده تاکید کرد: شاد، روزنه ای باز کرد که امکان حضور در کنار دانش‌آموزان فراهم شود و خدا را بابت این موضوع، شاکر هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اطلاعات و تحلیل داده ها در شبکه شاد مهم است، اشاره کرد: سنجش اثربخشی در برنامه‌های شبکه شاد اهمیت دارد و پیشنهاد می کنم جنبه تعاملی شاد را افزایش دهیم.

وی این را هم گفت که می‌توانیم گفت‌وگوهای صمیمی با دانش آموزان در شاد داشته باشیم و انشاءالله خیلی زود با استفاده از امکان مکالمه صوتی در این شبکه اجتماعی دانش آموزی، موضوع هفتگی گفت‌وگو را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

روزانه بیش از ۲ میلیون سوال در «شادبین» پرسیده می‌شود

علی باقرزاده مشاور وزیر و مدیر راهبردی شاد نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از بخش هایی که از شبکه شاد به خوبی استفاده کرده، حوزه پرورشی و فرهنگی است و بسیاری از برنامه‌های این حوزه به دلیل استفاده از شاد ارتقا یافته است.

وی ضمن یادآوری پویش های فعلی و گذشته ی معاونت پرورشی که با استفاده از ظرفیت شاد انجام شده، ادامه داد: معتقدم بخش‌هایی که با خانواده سروکار دارند باید از فرصت شبکه شاد استفاده کنند تا برنامه‌های خود را پیش ببرند.

علی باقرزاده اضافه کرد: یکی از ظرفیت های شاد که معتقدم معاونت پرورشی و فرهنگی باید آن را ببیند و از آن اطلاع داشته باشد، شادبین است.

مشاور وزیر و مدیر راهبردی شاد اعلام کرد روزانه بیش از ۲ میلیون سوال در شادبین پرسیده می شود و دانش آموزان کشور از امکان جستجوی امن و پاک در اینترنت بهره مند می شوند.

سه ماموریت مهم اداره کل امور تربیتی و مشاوره

همچنین مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در این جلسه ماموریت‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را برای نمایندگان معاونت ها و سازمان های تابعه وزارت آموزش و پرورش تشریح و تاکید کرد: باید در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی کار ویژه ای انجام شود چرا که این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این راستا اقدامات مطلوبی صورت گیرد.

«امیر تجلی‌نیا» خبر داد در کنار سامانه نماد، خط 1570 برای ارائه مشاوره های فوری در کشور راه اندازی شده است تا بتوان تا جایی که ممکن است آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرد.

وی افزود: از ظرفیت تمام رسانه‌ها به ویژه شاد برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *