توئیتر حساب کاربری خبرنگاران منتقد را رفع تعلیق می کند

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

به گزارش مهر به نقل از رویترز، توئیتر روز پنجشنبه حساب‌های کاربری چند خبرنگار مشهور که اخیراً درباره ایلان ماسک مالک جدید پلتفرم مطالبی نوشته بودند را تعلیق کرد.

ماسک در توئیتی اعلام کرده بود: طبق قوانین ممنوعیت انتشار اطلاعات خصوصی شامل تمام افراد از جمله خبرنگاران می‌شود. قوانین داکسینگ یکسانی که برای خبرنگاران به کار می‌رود درباره همه نیز استفاده می‌شود.

این پیام در حقیقت ارجاعی به قوانین پلتفرم است که اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی به نام داکسینگ(doxxing) را ممنوع می‌کند.

در حقیقت توئیت ماسک اشاره به تعلیق حساب کاربری elonjet@ بود. این حساب کاربری با استفاده از داده‌های موجود در دامنه‌های عمومی جت خصوصی ایلان ماسک را به طور زنده ردیابی می‌کند.

مالک توئیتر تهدید کرده بود اقدامی قانونی علیه اپراتور این حساب کاربری انجام می‌دهد و قبلاً گفته بود اشتباهاً پسر او توسط یک فرد دیوانه تعقیب شده بود.

هنوز مشخص نیست تمام خبرنگارانی که حساب‌های کاربری آنها تعلیق شده درباره elonjet@ کامنتی منتشر کرده یا اخباری را به اشتراک گذاشته‌اند یا خیر.

ماسک در توئیتی روز پنج شنبه نوشت: انتقاد از من مشکلی ندارد اما داکسینگ موقعیت مکانی واقعی من و خانواده‌ای درست نیست.

میان حساب‌های خبرنگاران تعلیق شده نام «درو هارول» خبرنگار واشنگتن پست نیز دیده می‌شد. او در پلتفرم ماستادون اعلام کرد اخیراً درباره ماسک مطلبی نوشته و لینک‌هایی به داده‌هایی منتشر کرد که به طور عمومی قابل دسترسی و از طریق قانونی به دست آمده بودند.

توئیتر همچنین حساب کاربری رسمی ماستادون(joinmastodon@)را نیز تعلیق کرد که به عنوان جایگزینی برای توئیتر قلمداد می‌شود.

البته این اقدام ایلان ماسک با انتقادات زیادی روبرو شد. در همین راستا او روز جمعه نظر سنجی در حساب کاربری خود درباره رفع تعلیق افرادی که مکان دقیق او فاش کرده بودند، انجام داد.

در این نظر سنجی ۵۸.۷ درصد از شرکت کنندگان رای به رفع تعلیق حساب‌های کاربری مذکور به طور آنی و ۴۱.۳ درصد رای به رفع تعلیق طی ۷ روز داده بودند.

او صبح امروز در توئیت دیگری نوشت: مردم رای شان را اعلام کردند. تعلیق حساب‌های کاربری که موقعیت مکانی واقعی مرا فاش کرده بودند، هم اکنون رفع شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *