با نفوذ به سرورهای دولتی انجام شد

هکرهای ایرانی و استخراج رمزارز در آمریکا!

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

هکرهای کشور تحریم‌شده ایران، ظاهرا چندین سرور دولت آمریکا را به عنوان ابزاری برای نصب نرم‌افزار به منظور استخراج ارزهای دیجیتال هک کرده‌اند. این هکرها همچنین به دنبال سرقت رمزهای عبور شبکه‌های مختلف و به خطر انداختن سیستم‌های آمریکا بودند.

به گزارش عصر ارتباط، نیک مارینوف در سایت livebitcoinnews نوشت: ایران ممکن است همچنان آمریکا را به خطر بیندازد. گمان می‌رود تلاش‌های هکری توسط ایران از ماه فوریه 2022 آغاز شده باشد. این بدان معناست که شبکه‌های آمریکا، بیش از 10 ماه است که در خطر بوده‌اند و رگولاتورها اکنون از وضعیت آگاه شده‌اند. گفته می‌شود این هکرهای ایرانی از آسیب‌پذیری‌های شبکه سوءاستفاده کرده‌اند. این در حالی است که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA)  از چند ماه پیش، در این زمینه هشدار داده بود اما گویا گوش شنوایی وجود نداشت.

به نظر می‌رسد هکرهای ایران از حمایت‌های دولتی برخوردار بوده باشند، البته با توجه به اینکه ایران و آمریکا، هرگز در بهترین شرایط ارتباطی نبوده‌اند، این امر نباید تعجب‌آور باشد.

چنین موقعیت‌هایی در گذشته با دیگر دشمنان آمریکا نیز رخ داده است.

نمونه کامل آن گروه هک لازاروس در کره‌شمالی است. لازاروس در موارد متعدد، در حال سرقت ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار تامین مالی برنامه تسلیحات هسته‌ای کشور خود، کره‌شمالی است؛ منطقه دیگری که هیچ‌گاه با آمریکا دوست نبوده است. در حال حاضر، ایران و کره‌شمالی، هر دو، با تحریم‌های مختلف اعمال‌شده توسط آمریکا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. همین امر، مانع دسترسی آنها به مراکز مالی استاندارد یا سنتی شده است.

در نتیجه، به نظر می‌رسد هر دو کشور به ارزهای رمزنگاری‌شده روی آورده‌اند تا به آنچه می‌خواهند، برسند. در مورد لازاروس کره‌شمالی، هدف هک کردن صرافی‌ها و حساب‌های دیجیتالی در چندین کشور، که یکی از آنها آمریکا بوده، برای جمع‌آوری بودجه دیجیتال بوده تا این کشور، به ساخت و آزمایش سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهد. تخمین زده می‌شود مقدار پولی که لازاروس در آن زمان سرقت کرده، میلیاردها دلار است.

همچنین تایید شده که شرکت‌های مختلف ارزهای دیجیتال یا به این کشورها کمک کرده‌اند تا از تحریم‌های آمریکا اجتناب کنند یا بدون درنظر گرفتن قانونی بودن آنها در معاملات ارزهای دیجیتال شرکت کنند.

اخیرا صرافی بایننس پس از اینکه ادعا شد این شرکت به ایران کمک کرده تا در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار مشارکت داشته باشد، با انتقاد مواجه شد.

البته بایننس بعدا از اقدامات خود دفاع و ادعا کرد یک فرایند بررسی عالی را برای همه طرف‌هایی که در معاملات شرکت می‌کنند اجرا می‌کند و این شرکت، متوجه چیزی که شک‌برانگیز باشد، نشده است.

در پایان این گزارش ادعا شده، دولت‌های این کشورها همراه با کشورهای دیگر مانند چین، اغلب هکرها را به عنوان پیمانکار استخدام می‌کنند. این امر به افراد طراز اول در زنجیره‌های دولتی، قابلیت انکار قابل قبول می‌دهد، به این معنا که می‌توانند بگویند از آنچه در حال وقوع است، چیزی نمی‌دانند و کنترلی هم نداشته‌اند. بر همین اساس، ایران نیز در چندین نوبت، دسترسی غیرقانونی به سیستم‌های داده آمریکا را رد کرده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *