اطلاعیه وزارت ارتباطات در خصوص تغییر ساعت در برخی گوشی‌های تلفن همراه

  • توسط نویسنده
  • ۱۲ ماه پیش
  • ۰

به گزارش فارس، از ساعات ابتدایی امروز ۲ فروردین ساعت در برخی گوشی‌های تلفن همراه به صورت خودکار یک ساعت جلو کشیده شد که این موضوع منجر به بروز مشکل برای برخی از هموطنان شده است. سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان نهاد متولی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص اطلاعیه‌‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

با توجه به تغییر ساعت برخی تلفن های همراه  و سامانه ها نکاتی جهت آگاهی هموطنان به شرح ذیل ارائه می‌شود:
–  عدم تغییر ساعت تابستانی یا به عبارتی عدم اعمال DST(Daylight Saving Time)  بر اساس قانون مصوب مجلس شورای از ابتدای سال 1402 ، پس از ابلاغ قانون در اول خرداد ماه 1401 با پیگیری های به عمل آمده توسط وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات از  مراجع جهانی از جمله ICANN و  IANA  در نسخه های  به روز رسانی شده زمان کشورها  منتشر و  همچنین در سرورهای زمانی نظیر  time.is  نیز از حدود 6 ماه قبل تغییرات لازم  اعمال شده است.
–  مکاتبه و پیگیری لازم از اپراتورهای همراه  نیز از چند ماه قبل صورت گرفته و آنها نیز تغییرات لازم را در سطح شبکه اعمال کرده و سامانه های خود را به روز رسانی نموده اند. ضمن اینکه در سایر ارائه دهندگان خدمات نیز پیش بینی لازم انجام گرفته و در سرورهای زمانی داخل کشور اعمال تغییرات از قبل انجام گرفته  است و سامانه هایی که از این مراجع برای تنظیم ساعت استفاده کرده اند بدون مشکل ارائه خدمات الکترونیکی داشته اند.

-لازم به ذکر است برای اینکه در گوشی های تلفن همراه عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار رخ دهد لازم است دو اقدام انجام گیرد ابتدا باید شبکه اپراتورها با سرورهای جهانی بر مبنای این سیاست جدید ( عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش بینی های لازم  بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و کلیه تغییرات لازم در سامانه ها و تجهیزات شبکه اپراتور ها اعمال شده است. اما اقدام دیگر در سمت گوشی کاربران است که تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین المللی باید نسخه های به روز رسانی گوشی های تلفن همراه خود را منتشر می کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار انجام گیرد. اکثر تولید کنندگان گوشی نسخه های به روز رسانی شده خود را منتشر کرده اند اما در برخی گوشی های تلفن همراه که تنظیمات توسط تولید کننده به روز نشده اند با مشکل مواجه شده اند. لذا پیگیری لازم از سایر تولید کنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته اند در حال انجام است تا اقدام به حل این مشکل نمایند.مراکز تماس اپراتورهای تلفن همراه نیز آماده ارائه راهنمایی  درخصوص  هرگونه تنظیم وبه روز رسانی به کاربران هستند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *