حملات سایبری چین به دوست و دشمن

  • توسط نویسنده
  • ۱۲ ماه پیش
  • ۰

مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند  (IPCSC)گزارش داد که چین، حملات سایبری خود را علیه متحدان و رقبا، سازماندهی کرده که بر مبنای آن، کشورهای آسیب‌دیده شامل روسیه، ایالات متحده و ایران هستند و البته آخرین هدف آن، کره‌جنوبی است.

به گزارش عصر ارتباط نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره اینکه کدام کشورها در آینده توسط چین هدف قرار خواهند گرفت، وجود دارد. در همین رابطه، یک گروه هکری چینی به 12 موسسه دانشگاهی کره‌ای، حمله سایبری کرده است.

بر اساس گزارش آژانس امنیت اینترنتی کره (KISA)، موسسات موردحمله شامل موسسه تحقیقاتی کره برای سیاست‌های ساخت‌وساز، برخی از بخش‌های دانشگاه Jeju و دانشگاه ملی آموزش کره بوده‌اند.

گزارش مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند، نشان می‌دهد در یک اتاق فکر اختصاصی مستقر در هند، سایت‌های آسیب‌دیده به مدت چهار روز غیرقابل دسترسی باقی ماندند.

بر اساس این گزارش، هکرها، شبکه‌های کامپیوتری 70 موسسه آموزشی کره‌ای را از 21 تا 24 ژانویه به خطر انداخته‌اند. این گروه هکری تهدید کرده 54 گیگابایت اطلاعات سرقت‌شده از دولت و نهادهای عمومی کره را افشا خواهد کرد.

مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند، به نقل از یک گزارش واشنگتن‌پست در مارس 2022 ادعا کرد همان گروه مرتبط با دولت چین، حداقل به شش دولت در 13 ماه گذشته حمله کرده و داده‌های عظیمی را جمع‌آوری کرده است.

همچنین بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری اسرائیلی-آمریکایی Check Point، هکرهای چینی، 23 مارس 2022، ایمیل‌هایی حاوی لینک‌های بدافزار را برای دانشمندان و مهندسان چندین موسسه تحقیقاتی و توسعه نظامی روسیه ارسال کردند تا ظاهرا داده‌های مهمی را درباره سیستم‌های امنیتی این کشور کسب کنند.

بر اساس گزارش IPCSC نیز چین این حملات را سازماندهی کرد؛ همان چینی که از انتقاد از مسکو خودداری کرده و پروپاگاندای روسیه علیه ایالات متحده و ناتو را به عنوان متجاوزان در درگیری با اوکراین تکرار کرده است.

موسسه چک‌پوینت نیز در گزارش خود آورده است: این حمله چین به روسیه، از ژوئیه 2021 موسساتی را هدف قرار داد که در زمینه ارتباطات ماهواره ای هوابرد، رادار و جنگ الکترونیک تحقیق می‌کنند.

این موسسات متعلق به شرکت Rostec یک مجموعه نظامی روسیه است که یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های دفاعی روسیه به شمار می‌رود.

طبق گزارش مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند (IPCSC)، تحقیقات گوگل و شرکت امنیت سایبری Proofpoint ادعا کرده‌اند که هکرهای چینی به جنگ کسانی پیوسته‌اند که روسیه را بر سر درگیری اوکراین و بحران پناهجویان مرتبط با آن هدف قرار می‌دهند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *