تیک تاک در اتحادیه اروپا جریمه شد

  • توسط نویسنده
  • ۷ ماه پیش
  • ۰

به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته کمیسیون حفاظت از داده ایرلند (DPC) (رگولاتور اتحادیه اروپا)، این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو کوتاه که به سرعت میان نوجوانان سراسر جهان محبوب شده، بین ۳۱ جولای ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر همان سال برخی از قوانین حریم خصوصی منطقه را نقض کرده است.

این نخستین باری است که DPC شبکه اجتماعی تیک تاک را جریمه می‌کند. از آنجا که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مقری در ایرلند دارند، این سازمان به عنوان رگولاتور ارشد اتحادیه اروپا عمل می‌کند.

سخنگوی تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد با این تصمیم و به خصوص میزان جریمه مخالف است. همچنین بیشتر انتقادات وارد شده هم اکنون مرتبط نیستند زیرا قبل از آغاز تحقیق DPC در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی اقداماتی برای برطرف کردن چالش‌ها انجام شده بود.

DPC اعلام کرده است یکی از موارد نقض قانون توسط تیک تاک درسال ۲۰۲۰ میلادی، عمومی بودن حساب‌های کاربری افراد زیر ۱۶ سال به طور پیش فرض بوده است. همچنین این شبکه اجتماعی در تاریخ مذکور به طور دقیق مشخص نکرده آیا والدین یا قیم کاربر زیر سن قانونی از طریق ویژگی «family pairing» به حساب کاربری وی متصل بوده است یا خیر.

تیک تاک در نوامبر ۲۰۲۰ میلادی اقدامات کنترلی سختگیرانه‌تری برای ویژگی family pairing به کار گرفت و در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی تنظیمات پیش فرض حساب را برای تمام کاربران ثبت شده زیر ۱۶ سال خصوصی کرد.

تیک تاک تصمیم دارد محتوای حریم خصوصی خود را بیشتر به روز کند تا تفاوت بین حساب‌های عمومی و خصوصی واضح‌تر شود. همچنین برای کاربران ۱۶ تا ۱۷ ساله جدید که از اواخر ماه جاری در اپ ثبت نام می‌کنند یک حساب خصوصی از پیش تعیین شده، انتخاب می‌شود.

DPC به تیک تاک سه ماه مهلت داد تا در صورت مشاهده تخلف، تمام پردازش‌های خود را مطابقت دهد. این سازمان تحقیقات ثانویه ای را در مورد انتقال داده‌های شخصی تیک تاک به چین و اینکه آیا هنگام انتقال داده‌های شخصی به کشورهای خارج از منطقه با قوانین داده‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر، باز کرده است.

در ماه مارس، DPC اعلام کرد که در حال آماده سازی یک پیش نویس تصمیم اولیه برای این تحقیقات است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *