استعلام وضعیت مالی محکوم علیه، تنها از سامانه سهام مجاز است

  • توسط نویسنده
  • ۷ ماه پیش
  • ۰

به گزارش روابط عمومی«مافا» قوه قضاییه، ربیع‌اله قربانی، رئیس کل محاکم تهران در راستای بازدید‌های مستمر و میدانی این بار در هشتمین بازدید خود به‌صورت سرزده از مجتمع قضائی ویژه نیابت اجرای احکام مدنی بازدید کرد و ضمن دیدار با پرسنل قضایی و اداری و پاسخگویی به مطالبات مراجعان به این واحد قضایی در نشستی تخصصی در جمع قضات این مجتمع حضور یافت.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تشکر و قدردانی از زحمات پرسنل این مجتمع گفت: به لحاظ تخصصی بودن مجتمع قضائی ویژه نیابت اجرای احکام مدنی سرعت در انجام کار و خدمت رسانی به مردم ضروری است، عمده مراجعه کنندگان خارج از شهر تهران هستند، برخورد محترمانه با مردم و تکریم ارباب رجوع مورد بسیار مهم است.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: انتظار می‌رود همکاران قضائی و اداری در برخورد با مراجعین به نحوی عمل کنند که مشکلات آن‌ها تشدید و مضاعف نشود و لازمه آن در دسترس بودن و استماع مشکلات مراجعان توسط همکاران قضائی و اداری است.

قربانی اظهار کرد: در واحد‌های اجرای احکام مدنی ضرورت دارد ضمن دقت در ارجاع امر به کارشناسی به صورت هوشمند و از طریق سیستم نسبت به تعیین کارشناس اقدام کنند.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: در فرایند مزایده‌ها، شفاف سازی لازم به نحو مطلوب صورت گیرد و در همه اقدامات مربوط به مزایده نظارت کافی با حضور نماینده دادستان نیز باید وجود داشته باشد.

وی در این بازدید گفت: به‌منظور تسریع در استعلامات نسبت به وضعیت مالی اشخاص محکوم علیه از سامانه هوشمند استعلامات مالی قوه قضائیه (سهام) استفاده شود و استعلام غیرالکترونیک در صورتی مجاز است که اطلاعات مورد نیاز از طریق سامانه سهام در دسترس نباشد و یا در سامانه سهام اختلال ایجاد شود و استفاده از سامانه سهام جهت جلوگیری از اطاله اجرای احکام موکول به حضور محکوم له نباشد.

سرپرست مجتمع قضایی ویژه نیابت اجرای احکام مدنی در این بازدید در حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گزارشی از نیاز‌های همکاران و مشکلات کاری را بیان کرد و مقرر شد با پیگیری، آسیب شناسی و ارائه راهکار‌های مناسب، موانع پیشرو برای رسیدن به اهداف برداشته شود.

بازدید‌های میدانی به صورت برنامه ریزی شده از مجتمع‌های قضایی تهران و بررسی عملکرد کمی و کیفی شعب و رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های پرسنل قضایی و اداری در طول هفته، همواره یکی از برنامه‌های رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران است که به صورت مستمر و میدانی در حال انجام است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *