رونمایی از نخستین All In One با پردازنده 13 و رم DDR5 در ایران

  • توسط نویسنده
  • ۶ ماه پیش
  • ۰

به گزارش عصر ارتباط از جمله مشخصات فنی این محصول می‌توان به دارا بودن پردازنده اینتل نسل 13، رم DDR5 با ظرفیت 16GB،حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 500GB، رزولوشن 1920×1080، صفحه کلید و ماوس بی سیم، انواع درگاه‌های ورودی وخروجی USB 2.0، USB 3.2، HDMI، Bluetooth v5.1 بلندگو، دوربین واشاره کرد.

قابلیت‌های جدید در سیستم خنک‌کننده این محصول یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آن است که به طول عمر به مراتب بیشتر آن درکارکردهای بسیار طولانی مدت و بدون وقفه کمک می‌کند.

این محصول همچنین تنها آل‌این‌وان دنیا با قابلیت ارتقای حافظه‌ توسط خود کاربر و بدون مراجعه به مراکز پشتیبانی و همچنین تنهاآل‌این‌وان دنیا مجهز به تراشه‌ امنیتی موسوم به TPM است.

با توجه به لزوم امنیت بالای داده‌ها به ویژه در سازمان‌ها و نهادهای بزرگ، تراشه TPM روی این محصول این قابلیت را دارد کهاطلاعات حساس را به‌جای ذخیره روی هارد، روی این تراشه ویژه ذخیره کرده که این تراشه از رمزنگاری خاص و انحصاری خود بهره‌منداست. به عبارت دیگر با این قابلیت امنیتی امکان دسترسی‌های غیرمجاز و سرقت اطلاعات از طریق هک و دیگر ابزارهای نفوذ به شکلویژه‌ای کاسته شده و امنیت اطلاعات تضمین می‌شود.

حسن مقدم مدیرعامل ماتریس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر سهم بازار کامپیوترهای بدون کیس موسوم به All In One در قیاسبا PCها در دنیا و ایران گفت: در دنیا تقریبا در سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها، هتل‌ها و دیگر مراکز فروش PCها عملا حذف شده‌اند. علتآن نیز قابلیت به مراتب بیشتر کامپیوترهای All In One از جمله یکدست بودن تجهیزات فنی، زیبایی و نیاز به فضای به مراتب کمتراست که نه تنها عمر این دستگاه‌‌ها را افزایش می‌دهد بلکه با بسیاری از اشکالات و خرابی‌های رایج در PCها مواجه نمی‌شوند.

وی در ادامه افزود: در گذشته در ایران قیمت بیشتر از کیفیت مورد توجه بود اما اکنون برای مثال حدود 11 سال است که برای مثال درفرودگاه امام دستگاه‌های All In One به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته روشن و فعال است. همچنین در بسیاری از بانک‌های کشورکه قطعی یا خرابی دستگاه‌ها مساله بسیار مهمی از جهت ارایه کیفیت و خدمات محسوب می‌شود نیز کامپیوترهای All In One جایگزین PCها شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از All In One در ایران رو به رشد است در خصوص سهم بازار این محصولات در کشور گفت: در حالحاضر 35درصد سهم بازار به کامپیوترهای All In One و 65درصد به کامپیوترهای PC اختصاص دارد که این سهم همچنان در حالتغییر به نفع All In One است و طی 4 تا 5 سال آینده این سهم برعکس خواهد شد. چراکه اعتماد کاربران به قابلیت‌های گستردهکامپیوترهای All In One در کشور به مراتب افزایش یافته است.

مقدم در تشریح دلایل افزایش اعتماد مشتریان به ویژه مشتریان سازمانی گفت: میزان خرابی دستگاه‌های All In One ما در بانک‌ها ووزارتخانه‌های کشور در حال حاضر زیر یک درصد است. حتی بسیاری از سازمان‌ها در حال حذف بخش پشتیبانی خود هستند چراکهمیزان خرابی‌ها به شدت پایین است.

مدیر عامل این شرکت که از سال 76 در عرصه تولید، تحقیق، فروش، واردات و صادرات کلیه تجهیزات و سخت‌افزارهای کامپیوتریفعالیت دارد در خصوص تفاوت کامپیوترهای All In One این شرکت با PCها از جنبه امنیتی به وجود تراشه TPM روی این محصولاتپرداخت و گفت: در یک سازمان، وزارتخانه یا بانک اگر کسی به کیس یک PC دسترسی پیدا کرده و یا آن را سرقت کند می‌تواند بهداده‌های موجود در آن دسترسی پیدا کند. اما در این محصول All In One به عنوان اولین محصول دنیا که از تراشه TPM برخورداراست، اطلاعات با مادربورد، هارد و تراشه TPM به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌شود و امکان دسترسی به آن از سوی هیچ فردیممکن نیست.

وی در ادامه افزود: شاید در آینده برخی سازندگان کامپیوترهای PC هم تراشه TPM را برای حفظ سهم بازار روی محصولات خوداضافه کنند اما باز هم امکانات کلاود را که برای بسیاری از سازمان‌ها، بانک‌ها و کاربران مهم است را نمی‌توانند ارایه دهند. برای مثالیک کاربر All In One به محض اینکه فردی به دستگاه او نزدیک شود به سرعت به او هشدار می‌دهد که از کدام جهت روی مانیتور اونگاه می‌شود و حتی تعداد افراد ناظر را هم اعلام می‌کند. یا به محض آنکه کاربر از پشت سیستم All In One خود بلند می‌شود به شکلخودکار دستگاه تشخیص داده و قفل می‌شود. این امکاناتی است که روی کامپیوترهای PC موجود نیست و شاید در ادامه رفته‌رفته چنینقابلیت‌هایی را اضافه کنند اما به دلیل پراکندگی و عدم یکپارچگی قطعات از یکسو و پیشرفت مکرر دستگاه‌های All In One همواره باچالش‌هایی مواجه خواهند بود.

مدیر عامل شرکت ماتریس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر وضعیت صادرات این محصول و دیگر محصولات این شرکت بهدیگر کشورها نیز گفت: در گذشته به کشورهایی نظیر آذربایجان، عراق، ترکیه ومحصولات ما صادر می‌شد اما در حال حاضر بهدلیل مشکلات جابجایی و انتقال ارز، با مشکل صادرات مواجه هستیم.

بر اساس این گزارش محصول جدید طی روزهای آینده به بازار عرضه می‌شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *