تاکید رییس قوه قضاییه در بکارگیری فناوری‌های نوین و هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی

  • توسط نویسنده
  • ۶ ماه پیش
  • ۰

به گزارش روابط عمومی «مافا» دستگاه قضا، نشست شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها در شرایطی برگزار شد که به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دو همایش دیگر نیز در قالب و اثناء این نشست برگزار شد؛ «بیست و یکمین سالروز تشکیل شورا‌های حل اختلاف» و «نشست رئیس دیوان عالی با رؤسای کل دادگستری‌ها» همایش‌هایی بودند که در ضمن نشست برگزار شدند تا اصل صرفه‌جویی در هزینه‌ها در عدلیه مراعات شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که در نشست شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استانها، ۱۵ دستور مهم صادر کرده بود، در پایان این نشست، چند دستور مهم دیگر نیز خطاب به کلیه مقامات قضایی صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین راستا، خطاب به مقامات قضایی تاکید کرد: امور و وظایف محوله را مبتنی بر قانون و شرع و بصورت متقن و مستدل، با قدرت به پیش ببرید و اطمینان داشته باشید که ما در رأس قوه قضاییه از اقدامات صحیح و بر مدار قانون شما حمایت همه‌جانبه به عمل می‌آوریم.

رئیس عدلیه در بخشی از این نشست گفت: مقامات قضایی ذیربط در مواردی که قانون اجازه داده و شرایط ایجاب می‌کند، از کیفرخواست شفاهی استفاده کنند؛ همچنین تجویز پابند الکترونیک را برای محکومان واجد شرایط مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: اتقان‌آراء در همه مراحل رسیدگی به پرونده‌ها باید مدنظر مقامات قضایی باشد و ضرورت دارد این اهتمام در محاکم تجدیدنظر بصورت مضاعف مطمح‌نظر باشد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بکارگیری فناوری‌های نوین، هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی و توسعه دادرسی الکترونیک، در راستای تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی به مردم، از امور اولویت‌دار و پراهمیت است که مقامات قضایی باید تمامی تدابیر و تمهیدات مرتبط با این اصل را اتخاذ نمایند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: با عنایت به اینکه امسال آخرین سال اجرایی شدن سند تحول فعلی است، ضرورت دارد کلیه مقامات قضایی در سراسر کشور به امر روزآمدسازی سند تحول و ارتقاء و رفع نواقص آن یاری رسانند و نقطه نظرات خود را به ستاد مربوطه ارائه دهند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *