آسیب به کودکان مدیران ارشد فناوری را به سنا کشاند

  • توسط نویسنده
  • ۵ ماه پیش
  • ۰

به گزارش مهر به نقل از انگجت، کمیته مذکور انتظار دارد مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی متا و شو زی چو همتای او در پلتفرم تیک تاک به طور داوطلبانه در این جلسه شرکت کند. همچنین کمیته قضایی سنا خواستار حضور مدیران ارشد اجرایی ایکس( توییتر سابق)، دیسکورد و شرکت اسنپ چت نیز در این جلسه شرکت کنند و در همین راستا برای آنها احضاریه فرستاده است.

سناتور دیک دوربین رییس کمیته و لیندزی گراهام یکی از اعضای آن در بیانیه ای مشترک نوشته اند: شکست شرکت های بزرگ فناوری برای نظارت بر پلتفرم هایشان به ضرر کودکان است و نمی توان آن را بدون پاسخ گذاشت.

از سوی دیگر دوربین در پستی در پلتفرم ایکس نوشت:من مدیران ارشد اجرایی شرکت های فناوری بزرگ را به کمیته قضایی سنا می کشانم تا در مورد شکست شان در محافظت از کودکان در فضای آنلاین شهادت دهند.

طبق بیانیه کمیته قضایی سنای آمریکا ایکس و دیسکور از دریافت احضاریه برای حضور مدیران ارشد اجرایی شان در جلسه استماع خودداری کرده اند و در نتیجه کمیته از سرویس مارشال های آمریکا برای ارسال درخواست به طور شخصی برای آنها استفاده کرده است.

ویلفرد فرناندز رییس بخش امور دولت های آمریکا و کانادا در ایکس در این باره می گوید: ما مشغول فعالیت هستیم تا در جلسه استماع کمیته قضایی سنا درباره حفاظت از کودکان در فضای آنلاین شرکت کنیم زیرا ایمنی یکی از اولویت های اصلی ما در ایکس است.

سخنگوی دیسکورد نیز در این باره می گوید: ایمن نگه داشتن کاربران به خصوص جوانان محور تمام فعالیت های ما در دیسکور است. ما به طور فعالانه درباره آنکه چگونه می توانیم به این بحث مهم در صنعت بپردازیم با کمیته همکاری می کنیم. همچنین ما از فرصت برای همکاری با یکدیگر استقبال می کنیم.

مشکل پلتفرم های فناوری یعنی تسهیل آسیب رساندن به کودکان به چالشی مهم تبدیل شده است. در اوایل ماه جاری میلادی یکی از مدیران سابق متا در مجلس آمریکا شهادت داد که زاکربرگ به ایمیل او درباره نگرانی های مربوط به آسیب های پیش روی کودکان در پلتفرم های این شرکت پاسخی نداده است.

پس از آن سناتورهای آمریکایی از مدیر ارشد اجرایی شرکت خواستند اسنادی مرتبط با اطلاع رهبران شرکت از آسیب های ذهنی و فیزیکی پلتفرم ها از جمله فیس بوک و اینستاگرام به نوجوانان را ارائه کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *