«احسان کیانخواه» دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات شد

  • توسط نویسنده
  • ۴ ماه پیش
  • ۰

به گزارش مهر، ابراهیم رئیسی با استناد به بند ب ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماده ۶ اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر احسان کیان خواه را به سمت «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

تلاش مستمر به منظور تصویب اهداف و خط مشی های اجرایی توسعه صنعت و کاربری فناوری اطلاعات؛ اعمال هماهنگی های اجرایی و فنی لازم در گسترش به کارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات الکترونیک در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی؛ بهره گیری از ظرفیت های بخش غیردولتی و مردمی در توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات در خدمات عمومی؛ پیگیری اجرای قانون داده و اطلاعات ملی، نظارت دقیق بر پیشرفت برنامه های مصوب در راستای استقرار و توسعه دولت هوشمند و ایجاد بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در چارچوب سیاست های کلی نظام، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قوانین موضوعه اهم انتظارات رئیس جمهور محترم از کیان خواه می باشد.

دکتر احسان کیان خواه دارای مدرک دکتری مدیریت راهبردی و کارشناسی مهندسی نرم افزار است. «مشاور وزیر ارتباطات در امور دولت هوشمند»، «هم بنیان گذار و رئیس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» و «مدیر فناوری اطلاعات موسسه حسابرسی مفید راهبر» از جمله مهمترین مسئولیت های قبلی وی است. دکتر کیان خواه سال ها به عنوان پژوهشگر و مجری طرح های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی فعالیت نموده و دارای تالیفات و مقالات متعدد در این زمینه است.

رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ساعاتی قبل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار پستی عنوان کرد: مسئولیت من در دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور امروز به پایان رسید.

وی افزود: تلاش کردم در این چهار سال و ۷ ماه چند کار مهم را به سرانجام برسانیم که گزارش آن را ارائه خواهم داد.

براساس اعلام وزارت ارتباطات رضا باقری اصل که پیش از این عهده دار این مسئولیت بوده است، همچنان مسئولیت معاونت امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز جانشینی وزیر در کارگروه اقتصاد دیجیتال را بر عهده دارد.

به گزارش مهر، هدف از تشکیل شورای اجرایی فناوری اطلاعات تعیین خط مشی های اجرایی در قلمرو فناوری اطلاعات جهت توسعه و استقرار دولت الکترونیک و ایجاد زمینه و بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه های توسعه بخش های مختلف در چهارچوب سیاست های کلی نظام، مصوبات شورایعالی فضای مجازی و قوانین مربوط است.

تصمیمات شورا با رعایت سیاست های کلی نظام و مصوبات شورایعالی فضای مجازی و در چهارچوب قوانین و مقررات، پس از تأیید رییس جمهور توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ می گردد و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده وی خواهد بود.

همچنین براساس اساسنامه شورا، دبیرخانه در سقف پستهای سازمانی مصوب در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل و دبیر آن به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حکم رییس جمهور منصوب می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *