شهرداری ها پیگیر اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر خود باشند

  • توسط نویسنده
  • ۴ ماه پیش
  • ۰
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان البرز که با حضور مجتبی عبداللهی استاندار این استان برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت این پروژه، تاکید کرد: پروژه ملی منازل و کسب و کارها، زیرساخت ارتباطات کشور را تا دهه های آینده تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در قانون بودجه و لایحه برنامه هفتم توسعه نیز قید شده است، افزود: بر اساس همین قوانین، اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها برای وزارت ارتباطات و تمامی دستگاه ها تبدیل به تکلیف شده است.
زارع پور با بیان اینکه عنوان می شود به جای فیبرنوری می توانیم از ارتباطات ماهواره ای استفاده کنیم، تصریح کرد: در کشور آمریکا که ارتباطات ماهواره ای هم وجود دارد کنگره این کشور برای توسعه فیبرنوری منازل آن مبلغی 40 میلیارد دلار تصویب کرده چرا که هیچ تکنولوژی نمی تواند جای ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری را بگیرد.
وزیر ارتباطات با اعلام اینکه بعد از افتتاح فیبرنوری استان گلستان به پوشش 5 میلیون و 200 هزار خانوار رسیده ایم، گفت: این در حالی است که فقط در حدود یک سال گذشته بیش از 3.5 میلیون پوشش در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ایجاد شده است.
زارع پور با بیان اینکه هماهنگی و همکاری دستگاه های سطح استان، شرط موفقیت این پروژه است، تاکید کرد: اگر این هماهنگی و همکاری انجام شود ما می توانیم ظرف 6 ماه آینده کل استان البرز را تحت پوشش شبکه فیبرنوری منازل و کسب وکارها قرار دهیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: اجرای این پروژه چهره ارتباطات هر شهری را متحول می کند و به همین دلیل خود شهرداری ها باید پیگیر اجرای این پروژه در شهر خود باشند و اگر مذاکرات با شهرداری ها برای اجرای پروژه زمان بسیاری ببرد، چاره ای نداریم که این پروژه را در شهرهای دیگری اجرا کنیم.
در این جلسه که شهردار کرج و مدیران اپراتورها و معاونان و مدیران وزارت ارتباطات نیز حضور داشتند، وزیر ارتباطات به رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ماموریت داد تا ظرف 10 روز آینده با شهرداری کرج به توافق نهایی برسد.
استاندار البرز نیز در این جلسه برای رفع مشکلات و موانع پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها و همچنین توسعه ارتباطات روستایی استان اعلام آمادگی کرد و قول پیگیری موضوعات مطرح شده را داد.
همچنین در این جلسه مهدی یوسف زاده مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان البرز نیز گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و توسعه ارتباطات در روستاها را ارائه کرد.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *